Az e-kereskedelmi verseny kiéleződik
Kétségtelen, hogy a vevők évről évre magasabb elvárásokat támasztanak a kereskedők felé és sokkal tudatosabban vásárolnak. Az árérzékenység, egy szolgáltatás minősége, mind mind befolyásolja a márkahűséget, hiszen egy pillanat alatt alulmaradhatnak az e-kereskedelmi versenyben, ha egy másik kereskedő jobb alternatívát kínál számára. A fogyasztók ugyanis felgyorsult ütemben nemcsak márkákat és termékeket váltanak, hanem kereskedőket is.
A jövő kereskedőjének el kell érnie, hogy a vevők számára nélkülözhetetlenné tegye magát. Ehhez kereskedő helyett szolgáltatóvá kell válnia, aki a vevőinek többet nyújt a polcon sorakozó termékeknél. Aki túllép az alapvető eladási tranzakciókon és a vevők vágyainak, problémáinak sokkal szélesebb körét elégíti ki. Hogy ezt hogyan lehet elérni, arról az Egységesített Kereskedelem című üzleti könyvünkben írtunk hosszabban. Ezúttal öt olyan irányvonalat vizsgálunk meg közelebbről, melyek fejlesztésével versenyképesebbek lehetünk a piacon.
Új szintre emelt termékkatalógus
Felejtsük el azt, amit korábban gondoltunk egy webáruház termék oldalairól! A rosszul befotózott termékek, a semmitmondó elnevezések és a hiányos termékleírások ideje lejárt! A magazinos megjelenésű, a több -igényes- képpel, videóval, értékelésekkel, letölthető dokumentumokkal és részletes információval feltöltött oldalak garantáltan marasztalni fogják a felhasználókat.
Alkalmazhatunk speciális terméktípusokat, melyekkel növelhetjük a kosárértéket. A csoportos termékeket létrehozhatjuk az előzetes vásárlói viselkedés alapján, de értékesíthetünk testreszabható termékcsomagot az úgynevezett kötegelt termékekkel (bundle product), melyek megkönnyítik a vásárlók dolgát.
Külön ki kell emelnünk a valós idejű készletkijelzés fontosságát, illetve ha vannak fizikai üzletek, akkor az azokban való elérhetőségüket a termékeknek. Ez azért is fontos, mert a Think With Google adatai szerint a fogyasztók 55%-a szívesen megy fizikai boltba, hogy megnézze a termékeket, ugyanakkor 74%-a már vásárlás előtt online “kutatást” végez. A vásárlók elvárják, hogy meglévő értékesítési csatornáinkat zökkenőmentesen, silózottság nélkül használhassák.
Konverziónövelő webshop bővítmények >>
Ominchannel stratégia a zökkenőmentes vásárlási élményért
És ha már silózottság és zökkenőmentes vásárlói élmény, akkor át is térünk az omnichannel kereskedelem fontosságára. Ahogy a szeptemberi üzleti reggelinken is elhangzott Leel-Őssy Lóránt, a Daktela marketing menedzserének prezentációjában, Amerikában a legjobb omnichannel elkötelezettséggel rendelkező kereskedők éves szinten 9,5%-kal növelik éves bevételüket. Míg korábban a vevők besétáltak a boltba és megvásárolták a kívánt terméket, addig ma már elérheik azt a webshopon keresztül, de előtte megnézhetik az Instagram boltban, netán a márka saját applikációjában is, valamint segítséget kérhetnek egy Messenger üzenetben.
Az érintkezési pontok drasztikus növekedésével lépést kell tartaniuk a kereskedőknek. Amerikában vizsgálták, hogy a három vagy több csatornára való kiterjesztéssel a vállalatok jelentős, 494%-os növekedést érhetnek el a rendelési arányukban. Az omnichannel kereskedelem a kiemelkedő ügyfélélményről szól az érintkezési pontokon és felhasználói élményen keresztül. 2024-ben azok a kereskedők tudnak majd kiemelkedni versenytársaik közül, akik időt, energiát és pénzt fektetnek ebbe.
Az omnichannel kereskedelem előnyei >>
Gyorsaság az ügyfélmegtartás érdekében
Legyen bármilyen szép és tartalomban gazdag webáruházunk, ha annak lassúsága miatt elveszítjük felhasználóinkat. 40%-a a látogatóknak ugyanis elhagyja azt az oldalt, amelynek betöltése több mint 3 másodpercig tart. A userek minél gyorsabb weboldalt várnak el és a keresőmotorok megújuló algoritmusai is egyre jobban büntetik a lassan betöltődő oldalakat. A kereskedőknek nincs más opciója, folyamatosan dolgozniuk kell az oldalbetöltődés sebességén, hogy helyt álljanak az e-kereskedelmi versenyben.
Szerencsére a legújabb technológiai fejlesztések is segítik munkánkat, a composable commerce szemlélet tükrében ugyanis már nem kell egy minden funkciót magában rejtő nagy monolit webáruházat építenünk. Nem egyetlen, mindent magába foglaló kereskedelmi rendszert állítunk hadrendbe (merthogy ilyen nem létezik), hanem több alkalmazást integrálunk össze egymással. Kiválaszthatjuk a legjobb keresőt, “kiszervezhetjük” a pénztárunkat és a fizetési megoldásainkat is. Ezáltal gyorsabban tudunk reagálni a piaci változásokra, nem vagyunk kiszolgáltatva egyik szoftvernek sem, skálázhatóbbá válik webáruházunk és lépéselőnyben lehetünk az e-kereskedelmi versenyben.
Természetesen nem csak a beépített funkciókat, magát a webáruház motort is kiválaszthatjuk a legújabb technológiai innovációk tükrében. Ha már gyorsaság, akkor itt a Hyvä, egy teljesen új Magento 2 frontend, amely ultragyors és hatékony webáruházat tesz lehetővé. Ezáltal jelentős mennyiségű fejlesztési időt takarít meg és a leggyorsabb megtérüléssel rendelkezik a piacon. Jelenleg ez a leggyorsabb Magento frontend a piacon!
Perszonalizált tartalmak
Míg egy fizikai üzletben az eladó azonnal a vásárló segítségére siet, megérti a vásárlók igényeit és preferenciáit, addig a digitális térben a felhasználók magukra hagyva böngésznek a hatalmas termékkatalógusban. Éppen ezért fontos, hogy kielemezzük vásárlóink viselkedését, adatokat gyűjtsünk róluk -platformtól függetlenül-, hogy az érdeklődési körüknek megfelelő termékeket, cikkeket ajánljuk nekik. Bevethetünk virtuális vásárlási asszisztenst, mesterséges intelligencia alapú keresőt, az AI alapú chatbotokat “taníthatjuk”, hogy minél pontosabb válaszokat adjon a usereknek. Ma már számos mesterséges intelligenciával ötvözött eszköz áll a rendelkezésünkre, melyek megkönnyíthetik a vásárlást. Minél inkább testhezállónak, személyre szabottnak érzi a felhasználó webáruházunk tartalmait, annál szívesebben tölt időt az oldalunkon.
Maga a vásárlási folyamat számos kilépési pontot rejt magában, ahol a vásárlók eltűnhetnek, ha a felhasználói élményük nem éppen olyan, mint amilyenre vágynak. A személyre szabás fontos szerepet játszik abban, hogy mindezen akadályokat egy következetes, személyre szabott felhasználói élmény révén minimalizáljuk.
Kosárérték növelés tippek kezdőknek és haladóknak >>
Fejlesztendő B2B digitális értékesítés
Egy sikeres, akár több évtizede jól prosperáló B2B vállalat életében hatalmas lépés értékesítésének digitalizálása, éppen ezért nem véletlen, hogy a hazai kereskedők halogatták, amíg lehetett. A 2020-as pandémia azonban nem hagyott más választást és ráerőltette a több lábon -azaz platformon- állást a B2B cégekre is.
Míg korábban a személyes kontaktus szükségessége, komplex értékesítési folyamat jellemezte a B2B ágazatot, addig a megváltozott fogyasztói magatartás ma már B2C szintű elvárásokat támaszt feléjük. Az igényes megjelenésű, nagyvállalati weboldal, az azonnali ügyfélszolgálat, a személyre szabott, fiókalapú rendeléskezelés, a gyors fizetés, ma már mind alapvető elvárás.
2024-ben az a kereskedelmi megoldás, amely nem nyújt értéket és élvezetes élményt az online vásárlók számára, nem fogja megtartani, megnyerni vagy bővíteni vállalkozását. Ha bővebben érdekel a B2B értékesítés digitális térben való megvalósítása, akkor olvasd el a kihívásokról és azok megoldásairól szóló landing page-ünket, vagy töltsd le több mint 70 oldalas kiadványunkat, ahol alaposan körbejártuk a témát.
B2B értékesítés az online térben >>
Miért szükséges a digitális átállás B2B kereskedőként? Hogyan csináljuk? >>
A 2023-as év a nagy e-kereskedelmi verseny és a növekvő vásárlói elvárások időszakát hozta el. Ami biztos, hogy a kereskedőknek 2024-ben továbbra is szembe kell nézniük a megnövekedett versennyel, és lépést kell tartaniuk az ügyfelek egyre magasabb elvárásaival. A fogyasztók nem csak márkát és terméket, hanem kereskedőt is könnyebben váltanak, ha egy jobb ajánlatot találnak. Ennek következtében a verseny kiéleződik, és a kereskedőknek fokozottan kell figyelniük az innovációra és a kiváló ügyfélélményre annak érdekében, hogy megfeleljenek az elvárásoknak és vezetők legyen az e-kereskedelmi versenyben.