A jó omnichannel kereskedelem előnyei
A jó omnichannel kereskedelem előnyei
Webáruház

A jó omnichannel kereskedelem előnyei

Olvasási idő: 5 perc

A jó értékesítés egyszerű. Legalábbis egyszerűnek tűnik a felhasználók szemszögéből. Legyen szó fizikai üzletről, online vásárlásról, hűségpontok kezeléséről vagy termékfoglalásról, a vásárlóink zökkenőmentes, a csatornák közötti átjárhatóságot és egyenrangú kiszolgálást várnak minden felületen. Ezek a jó omnichannel kereskedelem legfőbb ismérvei.

20-30 évvel ezelőtt a vásárlás kifejezetten egyszerű volt, bementünk egy üzletbe kiválasztottuk a megfelelő terméket és boldogan hazamentünk vele. Mára azonban sokkal bonyolultabb lett mind a vásárlási lehetőségek számának növekedése, mind a csatornák, mind a termékekhez kapcsolódó szolgáltatások tekintetében. Míg a felhasználók alapjaiban ugyanazt az egyszerű vásárlói élményt várják el, addig a kereskedőknek meg kell dolgozniuk az egyszerűnek tűnő kereskedelemért.

Ahogy korábbi cikkünkben is írtunk már a kereskedelem evolúciójáról, úgy itt is arra utalnánk vissza, hiszen a zökkenőmentes kereskedelem egyik legfontosabb eleme, hogy ne elzárt silókban gondolkodjunk, hanem az értékesítési tevékenységünk teljes képét nézzük. A többcsatornás élmény egyesíti fizikai és online platformjainkat, kihangsúlyozza erősségeiket, elengedhetetlen a bizalom és a hűség kiépítéséhez és természetesen a konverzió növeléséhez.

omnichannel kereskedelem

Érjünk el több vásárlót!

A Reacty Digital 2022-es év eleji felmérése alapján a megkérdezettek közel harmada (30%) online rendelte meg a karácsonyi ajándékokat. További harmaduk (31%) a meglepetések felét online, másik felét fizikai üzletben vette meg, míg a válaszadók 39%-a inkább az üzletekben intézte a vásárlást. Tehát nyugodtan kijelenthetjük, hogy a magyar vásárlóközönség a covid után visszatért a fizikai üzletekbe. Pontosan ezek miatt a statisztikák miatt érdemes minden platformon jelen lennünk, hogy még több vásárlót érjünk el, ők pedig bármilyen csatornán minket tudjanak választani.

Márkahű vásárlók

Ahogy előző cikkünkben is írtuk, az omnichannel kereskedelem a vevőket helyezi a középpontba, a zökkenőmentes vásárlási élmény elérése a cél. Éppen ezért a jó omnichannel kereskedelem segíthet megnyerni és megtartani a vásárlókat. A központi rendszerben vevőinkről tárolt információink segítségével személyre szabhatjuk a vásárlási élményt. Gond nélkül válthatunk a platformok között, legyen szó áru visszaküldésről vagy törzsvásárlói pontok beváltásáról, vevőink ugyanazt a minőségű és skálájú szolgáltatást kapják offline és online is.

Eladások növelése

A jó omnichannel kereskedelem segít növelni az eladásokat, ösztönzi a fogyasztókat. Azáltal, hogy a fizikai és az online üzletek közötti átjárhatóságot megteremtjük látható növekedést érhetünk el. Tökéletes példa erre, ha a szélesebb online kínálatból rendel a vásárló, a terméket fel/ki tudja próbálni az átvevőpontként is funkcionáló üzletben. Ha ki is tudja cserélni azonnal, az nagyobb biztonságot nyújt a vevőnek és bátrabban költ. Vagy éppen a fizikai üzlet készlete fogyott el, melyet azonnal, ott helyben meg tudunk rendelni online. Az egységes szolgáltatások mellett holisztikus marketing kampánnyal, perszonalizált utókövetéssel és termékajánlásokkal garantált a nagyobb vásárlási hajlandóság.

Működés optimalizálás

Üzleti folyamatainkat optimalizálhatjuk, ha megszüntetjük a csatornák közötti silózottságot, elszigeteltséget. A megfelelően integrált webáruház és fizikai üzletek között a kommunikáció közel valós idejű lehet, ennek köszönhetően nem kell külön készletkezeléssel bajlódni, egyesíthetjük marketing tevékenységünket. A platformok adatait kielemezve optimalizálhatjuk működésünket, készleteinket, promóciós költéseinket.

Bármennyire is bonyolultak működési folyamataink, a jó omnichannel kereskedelemben a felhasználók számára ezek a mozzanatok észrevétlenül és zökkenőmentesen történnek. Ehhez a háttérben hatalmas erőforrásokat kell megmozgatnunk, részletekbe menő tervezést és a rendszerek közötti összehangoltságot igényel. Ha szintet lépnél vállalkozásoddal és szorosabbra fűznéd a fizikai és az online shopod szálait a még tökéletesebb ügyfélélmény érdekében, akkor keresd bátran szakértőinket, akik személyre szabott tanácsokat adnak.