Egy komplex website esetében erre a vizsgálatra általában valahol 4 és 8 munkanap közötti ráfordítás szükséges. Ennél kevesebből is lehet eredményes Best Practice kutatást végezni, és nagyobb ráfordítással is lehet haszontalant. Mindez elsősorban a feladat bonyolultságától, specifikusságától és a kategóriaismeretünktől függ.
A Best Practice kutatás nem cél nélküli, rutinszerűen végzett vizsgálódást jelent. Mindig esetre szabott igények szerint történik. Szempontjait már a brief-ben rögzítjük, ahol a megrendelővel közösen megfogalmazzuk a kutatási kérdéseket: melyek azok a területek, amelyeken tisztábban szeretnénk látni? A kutatás eredményei csak akkor hasznosíthatók, ha segítenek finomítani magát az üzleti koncepciót, közelebb visznek annak kidolgozottságához, és feltérképezik azokat, a nyilvánvaló követelményeken túl mutató funkcionális és ergonómiai ötleteket, amik egyedivé teszik a terméket. A Best Practice vizsgálat eredményeit egy többórás (gyakran félnapos) prezentáció keretében mutatjuk be, de mivel a szó elszáll, mindig írásos nyoma is marad.
A Best Practice kutatás 4 fő területe:
- Funkcionális megvalósítási ötletek – A kutatás kezdetén számos szükséges funkció (szolgáltatás, működési elem, stb.) már ismert. De hogyan a legcélszerűbb megvalósítani őket? Megnézzük, más sikeres oldalak hogyan oldották meg a feladatot. Az ideális megoldást gyakran több minta összegyúrásával, és saját ötleteinkkel való feljavításával alakítjuk ki. Ehhez viszont először bizony keresni, kutakodni kell.
- Új funkciók, szolgáltatások keresése – A megrendelőtől már tudjuk, hogy ő mit szeretne az oldalon látni. De vajon mi az, amire nem gondolt, és hatékonyan támogathatja az üzleti elképzelését, a site céljait? Erre keres választ a best practice adaptációs vizsgálat azon része, amely további lehetséges szolgáltatások, alkalmazások vagy funkciók felderítését célozza.
- Ergonómiai és design elképzelések gyűjtése – Általában egy termékkategóriában rengeteg eltérő megjelenésű versenyző létezik. A BP kutatás során összegyűjtjük őket és döntünk a layout tervezés főbb szempontjairól. A design egyben pozicionálás, amiről csak egy széles termékpaletta áttekintése és elemzése után szabad dönteni. A konkurensek vizsgálata és az ezekből levont következtetések nagyban meghatározzák a tervezés további menetét.
- Hibák, klisék, “bad practice” – A megcélzott szegmens termékeinek megfigyelése nemcsak jó ötleteket generál. Egyben rávilágít azokra a lehetséges tervezési hibákra, amelyeket érdemes elkerülni. Célunk, hogy előre felderítsük ezeket a hibákat és már a tervezési munka kezdetén tudatosítsuk őket.