Automatizáció és integráció

Egységes vásárlási élmény minden csatornán keresztül

Egy nagyobb forgalmú webáruház esetében nem kérdés, hogy rendelkeznünk kell bizonyos fokú integrációval. A különféle szoftverek összekötésével webáruházunk sokkal hatékonyabban, a manuális munkától egyre jobban mentesülve, önműködően tud üzemelni. Az automatizáció és integráció ma már nem luxus, hanem alapvető feltétele a szintlépésnek.

Mi is az automatizáció és integráció?

Ki ne szeretne olyan webáruházat üzemeltetni, amely kis túlzással magától működik? Ahol a készleteinket nem manuálisan kell frissítenünk, egy nagyobb kampány miatti árváltozásokat nem napokkal előtte kell elkezdeni, a rendeléseket pedig nem kell külön adminisztrátoroknak egy másik rendszer felületére kézzel felvinni. Ha a fentiek valamelyike is igaz ránk, akkor érdemes elgondolkodni az automatizáción, mely a különféle third party rendszerek közötti integrációval kezdődik. A számlázó, készletkezelő, marketing stb. rendszerek és a webáruház közötti kapcsolat összekötését, az adatok szinkronizálást, tárolását pedig egy központi hub, azaz köztes réteg vezérli.

Egyedi megoldások a speciális igényekhez

Az üzleti folyamatok működésének feltérképezése és az ügyféligények felmérése elengedhetetlen egy jól megtervezett integrációs projekt indításához. Az OANDER Connect segítségével komplex, egyedi igényeket is meg tudunk valósítani. Az eltérő üzleti igények, a specifikus iparági sztenderdek, a különféle szoftverek garantálják, hogy mindegyik projekt egyedi összekötésekből, speciális logika mentén áll össze. Ha kell egy több országos webáruház mindennapi működését tesszük önműködővé, QR-kódot generálunk parkolóház, öltöző vagy mosdó beléptetéshez.

OANDER Connect illusztráció

Mit lehet automatizálni egy webáruházban? Íme néhány alapvető folyamat

Termékek szinkronizálása külső forrásból

Mindegy, hogy egy végtelen excel tábláról van szó vagy egy külső partnerünk admin rendszeréről, a tömeges termékbetöltéssel nem csak időt, hanem munkaórákat is spórolunk, nem beszélve a hibalehetőségek minimalizálásáról. A termék neve, leírása, képei mind frissülhetnek pár másodperc alatt.

Automatikus készletfrissítés

Az egyik legsarkalatosabb pontja a webáruházak működésének a készletek naprakészen tartása. Különösen kiemelt időszakokban, kampányoknál fontos, hogy minél gyakrabban frissüljenek készleteink, hiszen a valós idejű termékinformációk nélkülözhetetlenek ezekben az időszakokban.

Árak szinkornizálása

Az árak érkezhetnek a termékinformációkkal együtt vagy teljesen külön rendszerből. Igény lehet a teljes ár és az akciós árakon túl időzített árcsökkenésre, különböző vevőcsoportok szerinti differenciált árazására és ne feledkezzünk el, a 2022-es árrendelet értelmében az árak visszamenőleges tárolásáról sem!

Vásárlók adatainak továbbítása

A vásárlók által megadott információkat számos third party rendszer felé továbbíthatjuk, legyen szó számlázásról, szállításról vagy marketing eszközökről. Az automatizáció és integráció kiváltja a manuális adatátvitelt.

Rendelések továbbítása

Az egyik legfontosabb eleme az automatizációnak a minél gyorsabb rendeléstovábbítás. Ne csak a számlázó és a logisztikai partnerrel való összekötésre gondoljunk, a boltok és raktárak közötti leosztásra, rendelés szétbontásra is akár, ha a rendelés tételei indokolják.

Analitikai szoftverekkel való összekötés

Felhasználóink vásárlási és tartalomfogyasztási szokásainak megismeréséhez mindenképpen szükség van webáruházunk analitikai rendszerekkel való összekötésére. Az információk alapján folyamatosan optimalizálhatunk weboldalunkon és hosszútávú stratégiát építhetünk fel adatainkra építve.

Külső marketing rendszerekkel való szinkron

A konverziónövelés fontos elemei az árösszehasonlító oldalak, a Google Shopping, a Facebook Catalog vagy a Google Ads. Az összekötésnek hála mindig friss termékinformációkkal lehetünk jelen ezeken a felületeken is.

Hosszú évek fejlesztési és e-kereskedelmi tapasztalataira építve alkottuk meg saját integrációs termékeinket, melyek segítik ügyfeleink mindennapjait Bemutatkozik az OANDER Connect

5 helyzet, amit biztosan elkerülhetsz ha automatizált webáruházad van

Külön kollégát delegálsz a termékek feltöltésére, kezelésére

Minek humánerő az üzleti intelligencia által elvégezhető feladatokhoz? Kollégáidra nem a monoton feladatoknál van szükség, hanem a kreatív alkotó folyamatoknál, ahol értéket teremthetnek.

Több platformon értékesítesz terméket, a készletek sosem aktuálisak

Ha a webshop mellett más felületeken is értékesítünk (például fizikai üzletben) elkerülhetetlen a több készlet valós idejű nyomon követése, hiszen megtévesztő információkkal garantált a negatív visszajelzés.

Hajnalban árazol, hogy reggel indíthasd az akciót

Mi is voltunk ebben a helyzetben, tudjuk mivel jár már több száz termék esetén is egy-egy nagyobb kampány. De mi van ha több ezerről van szó? A kollégák had aludjanak, az időzített árbeküldés és kampányindítás addig is dolgozik helyettünk, nekünk már csak le kell ellenőrizni, hogy minden rendben működik-e.

Ha a kifogyó készlet miatti reklamációkkal van tele a komment szekció

Nagyon fontos, hogy a termékeknél mindig az aktuális készlet információkat jelenítsük meg. Egy forgalmasabb időszakban pedig komoly konfliktusokat előzhetünk meg a minél gyorsabb automatikus készlet frissítéssel. Így a már kifogyott terméket értékesíted újra és újra webshopodban. Ráadásul kutatások bebizonyították, hogy a készletkijelzésnek köszönhetően sokkal nagyobb a vásárlási hajlandóság is.

Kézzel viszed át a szállítópartner rendszerébe az adatokat és sok a hiba

Egyik rendszerből a másikba átvinni az adatokat nagy hibázási lehetőséget rejt magában. A negatív ügyfélélmény pedig az ügyfélszolgálatnál csapódik le. Mi lenne, ha mindenféle beavatkozás nélkül, a rendelések azonnal továbbítódnának a számlázási és szállítási partnered szoftverébe?