Kosárérték növelés tippek kezdőknek és haladóknak
Kosárérték növelés tippek kezdőknek és haladóknak
Webáruház

Kosárérték növelés tippek kezdőknek és haladóknak

Olvasási idő: 7 perc

Hogyan lehet maximalizálni webáruházad kosárértékét? Végigveszünk néhány kosárérték növelés trükköt az alapoktól kezdve a “haladó” megoldásokig, amelyek segíthetnek abban, hogy vásárlóid még többet költsenek nálad.

A kosárérték növelés azt jelenti, hogy a vásárlók nagyobb értékben vásárolnak, azaz többet költenek a webáruházunkban. Érthető módon a kereskedők számára ez egy folyamatosan javítandó terület, hiszen mindig van hova fejlődni. Az, hogy a vásárlók a termékeket a kosarukba tegyék és aztán ténylegesen meg is vásárolják számos apróságon múlik, a weboldal kialakításától kezdve a szövegezéseken át a különböző funkciókig. Ezekkel a tippekkel növelhető a kosárérték és nagyobb eséllyel térnek vissza a látogatók is az oldalunkra.

1. Legyen egyszerű a vásárlás!

Könnyítsük meg minél jobban felhasználóink dolgát és legyen minél egyszerűbb a vásárlás folyamata! Nem kell feltalálni a spanyolviaszt, érdemes a jól bevált sztenderdeknél maradni, így a felhasználóink is rutinosan mozognak majd a kosárban és a pénztárban. A kialakítás és a design során érdemes UX/UI tervezőkkel dolgozni, hogy az elrendezés, a gombok pozíciója és színe is segítse a tájékozódást. Az információk terén csak a lényegesekre szorítkozzunk, hogy ne tereljük el a vásárlóink figyelmét. Mindezek bevezetése után is érdemes rendszeres időközönként hőtérképes elemzéssel végignéznünk az említett oldalakat, videókat nézni a userek viselkedéséről és optimalizálni ott, ahol szükségét látjuk.

Az ergonómia mellett azzal is egyszerűsíthetjük a vásárlás folyamatát, ha engedélyezzük a vendég vásárlásokat, így nem kell a regisztrációval (esetleg a regisztráció megerősítésével) foglalkoznia a vásárlóknak.

Ezért fognak a webshopodban vásárolni az ünnepek alatt >>

2. Ingyenes szállítás

A legtöbb vásárló a szállítási díjakat extra tehernek tekinti, ezért igyekszik elkerülni (lásd a lenti mém). Éppen ezért ösztönözhetjük felhasználóinkat, hogy az ingyenes szállítás eléréséért többet vásároljanak. Ha bizonyos összeghatárhoz kötjük az ingyenes kiszállítást, azt viszont mutassuk is meg vásárlóinknak! Érdemes a kosárban és a pénztárban is kijelezni, hogy mennyivel többet kell költenie ahhoz, hogy ingyenes szállítást kapjon. Szuper kulcsrakész bővítmények érhetőek el ezzel kapcsolatban a különféle webshop motorokhoz, a Magentohoz például ügyfeleink az OANDER Free Shipping Display modult használják. Ezeken az oldalakon érdemes megjeleníteni olyan termékeket, amelyek a kosárban lévő termékekhez illeszkednek, esetleg hozzájuk kapcsolódó kiegészítők – erről bővebben a következő pontban.

free shipping mém

3. Kapcsolódó termékajánlások

Az adott termékhez kapcsolódó termékajánlóknak számos fajtája létezik. Ajánlatunk hasonló termékeket, más felhasználók által megvásárolt termékeket, kiegészítő termékeket (például: bőrcipő mellé cipőápolót) – ezek az úgynevezett cross-sell lehetőségek. Ha azonban növelni akarjuk a kosárértéket érdemes az up-sell taktikához folyamodni és a választott termékhez képest drágább opciókat ajánlani (például: 128 GB-os telefon helyett 256 GB-os verzió). De javasolhatunk nagyobb kiszerelést, mely anyagilag jobban megéri a vásárlónak (például nagyobb kiszerelésű testápolót).

4. Konverziónövelő terméktípus

A Magento terméktípusai között elérhető az úgynevezett csoportos termék (grouped product), mely tökéletes a kosárérték növelés eléréséhez. A csoportos termékeket létrehozhatjuk az előzetes vásárlói viselkedés alapján vagy a készleteink is befolyásolhatják őket. Például gyerek bicikli vásárlása esetén kiajánlhatunk a csoportos termékoldalon bukósisakot, térdvédőt és kézvédőt egyszerre. Nincs kötelezően kiválasztandó elem, csupán lehetőséget adunk a vásárlóknak, hogy könnyebben és gyorsabban vásárolják meg a kívánt termékeket és olyan termékek vásárlására is ösztönözhetjük, mely korábban nem jutott az eszébe.

Konverziónövelő Magento bővítmények >>

5. Javítsuk termékeink megjelenítésén

A szépen befotózott termékek, a 360 fokos megjelenítés, a videó mind javítják az online vásárlás élményét. Készítsünk részletes, informatív termékleírásokat, jelenítsük meg részletesen az anyagösszetételt/összetevőket, egyszóval legyünk minél informatívabbak, hogy látogatóink könnyebben döntsenek a vásárlás mellett.

Ehhez a témakörhöz tartozik a termékértékelések megjelenítése, bár ez sok esetben visszás lehet. A minősége függ természetesen az értékesített termékektől, de befolyásolja a látogató közönségünk is a visszajelzések minőségét. Ha magabiztosak vagyunk az általunk értékesített termékek minőségében, jó szolgáltatást nyújtunk felhasználóinknak, akkor érdemes buzdítani őket a vélemények megosztására.

vásárlói értékelések

6. Kosárérték növelés chatbottal

A chatbot funkció bevezetése növeli a látogatók bizalmát, ugyanakkor növeli az oldalon töltött időt és csökkenti a visszafordulási arányt. Ha rendelkezünk a szükséges ügyfélszolgálati erőforrásokkal, akkor érdemes bevezetni webáruházunkban ezt a lehetőséget, hiszen így vevőink gyors választ kapnak kérdéseikre és gyorsabban döntenek a vásárlás mellett.

7. Hűségprogram mindenek felett

A hűségprogram bevezetése jó módja annak, hogy elköteleződésre és vásárlásra ösztönözzük vásárlóinkat, nyomon kövessük viselkedésüket, ugyanakkor nagyszerű ajánlatokat kínáljunk nekik. A pontgyűjtés során különféle jutalmakat ajánlhatunk fel a hűségprogramban résztvevőknek. Például ingyenessé tehetünk számukra szolgáltatásokat, levásárolhatják a pontokat, exkluzív kuponokat, kedvezményeket kínálhatunk, előbb értesíthetjük őket az akciókról vagy éppen speciális rendezvényekre is meginvitálhatjuk őket. A lehetőségek száma végtelen, éppen ezért nem árt jól átgondolni, megtervezni a stratégiánkat, hogy egy egyszerű, jól kommunikálható, minden platformon (!) egységesen működő plusz szolgáltatást tudjunk nyújtani ügyfeleinknek.

kosárérték

A webshop kosárértékének növelése sokszor nüansznyi dolgokon múlik, ugyanakkor mindig van hova fejlődni. Kiemelt szerepe van a rendszeres önellenőrzésnek, az állandó optimalizálásnak és fejlesztésnek. A megfelelő minőségű webáruház, a figyelmes ügyfélszolgálat, a fent említett tippek és funkciók bevezetése azonban segít, hogy látogatóink többet költsenek és nem utolsó sorban visszatérjenek az áruházába.