Konverziónövelő Magento bővítmények
Konverziónövelő Magento bővítmények
Magento

Konverziónövelő Magento bővítmények

Olvasási idő: 8 perc

Legutóbbi cikkünkben az elkövetkezendő években hazánkban is egyre hangsúlyosabbá váló online értékesítési trendekről írtunk. Ezúttal -továbbvíve az előző írásunk gondolatmenetét – megnéztük, hogy a világ egyik vezető webshop platformja, a Magento esetében milyen lehetőségeink vannak. Jöjjenek a konverziónövelő Magento bővítmények!

M-commerce a progresszív webalkalmazással tökéletesítve

Ahogy előző cikkünkben is említettük, az okostelenfonokon keresztül lezajló pénzügyi és vásárlási tranzakciók száma évről-évre magasabb, ezért elengedhetetlen, hogy értékesítésünk ezen a platformon is 100%-os legyen. A mobil applikációk alternatívája lehet a progresszív webes alkalmazás (PWA), mely applikáció szintű élményt nyújt, ugyanakkor nem kell semmit letölteni a telefonra hozzá, valamint nem kell külön mobil appot fejleszteni, így elkerülhető a “dupla munka”. A Magento webshopja fölé felhúzható egy különálló frontend réteg, amely bármilyen technológia lehet, így a két platform a legjobbat tudja nyújtani egymástól elkülönülve, mégis egymást erősítve. Ennek köszönhetően weboldalunk gyorsabb lesz (hiszen nincsenek oldal újratöltések, ahogy egy appnál sincsenek), többféle felületen (mobil, üzlet beli kioszk, okostévé, stb.) is tökéletes lesz megjelenése, és bizonyos funkciók offline módban is elérhetőek maradnak.

PWA

Magento 🧡 social commerce

Bár a social commerce fogalma azt takarja, hogy a teljes vásárlási folyamat a közösségi felületeken történik, mégsem kell feltétlenül kihagynunk belőle Magento webshopunkat. Íme néhány ötlet, melyek ügyfeleinknek már beváltak:

  • A social felületeken való értékesítést támogathatjuk a webáruházból kivezetett, automatikusan frissülő termék feedekkel.
  • Megkönnyíthetjük látogatóink regisztrációját social loginekkel (bejelentkezés a felületre Facebook vagy Google fiókkal).
  • A termékeink és blog cikkeink népszerűségét növelhetjük social share bővítményekkel, melyeknek köszönhetően pillanatok
  • alatt megoszthatja bárki különböző közösségi felületeken tartalmainkat.

Ha komplex megoldásban gondolkodunk, akkor a Magento bővítmények közül a Zapier funkciói tökéletesek lehetnek. Az automatizmusoknak köszönhetően össze lehet hangolni a különböző social media felületeket a webshoppal. A social felületeken megosztott tartalmak a webshop felületén is megjelennek, illetve fordítva is kiposztolhatunk cikkeket, termékeket közösségi felületeinkre, legyen szó Facebookról, Instagramról, Telegramról vagy Twitterről.

Live shopping a webáruházban!

Ha azt hittétek, hogy a live shopping az az értékesítési trend, ami nem való a Magento felületére, akkor tévedtetek! Különböző Magento bővítményeknek köszönhetően felhasználóinknak már előre promótálhatjuk a live streameket, feliratkozhatnak a közvetítésekre. Magát a live shoppingot beágyazással tudjuk közvetíteni webshopunk oldalán, ahol a kommentek ugyanúgy megjelennek, mint a közösségi felületeken, ráadásul a videóhoz kapcsolódó termékek azonnal kattinthatóak a stream alatt. Ha ez nem lenne elegendő, statisztikai adatokat is gyűjt a Magento bővítmény, így pontosan látjuk a videó konverziós adatait.

channelize.io Magento bővítmények
A channelize.io Magento modulja

Magento bővítmények és a személyre szabás

A Magento eleve támogatja a személyre szabást, az utoljára megtekintett és az utoljára rendelt termékek listázása alapfunkció a rendszerben. Ehhez társulnak olyan Magento bővítmények, melyekkel még tovább szofisztikálhatjuk vásárlóink számára az egyedi felhasználói élményt. Az Amasty egyik moduljának köszönhetően a userek előzetes vásárlásai és böngészései alapján áll össze a termékoldalakon található ajánlott termékek blokk. Az automatikus javaslatok intelligens rendszerének köszönhetően vásárlóinknak elsősorban azokat az árucikkeket ajánlja fel, amelyeket nagyobb valószínűséggel vásárolnak meg pluszban.

A Clerk.io szolgáltatása az előbb említett ajánlott termékeken túl a keresésében is segít. A mesterséges intelligencia segítségével a keresési kifejezésekre a felhasználóknak sokkal relevánsabb találatokat ad, mint a hagyományos kereső. Az email marketing és a szegmentálás terén is plusz funkciók segítenek a személyre szabásban. A cikktörzs és felhasználói tevékenység ismeretében a rendszer meg tudja jósolni, mire van szüksége a felhasználóknak és e-mailben automatikusan ajánlatokat tud kiküldeni. Ráadásul akár egyszerű kulcsszavak használatával is lehet szegmentálni a felhasználókat adott termék vagy kategória iránti érdeklődés alapján. Az egyes csoportokhoz különböző beállításokat lehet megadni az email kampányoknál, lehet szűrni életciklusra, rendelési történetre vagy árérzékenységre is.

clerk.io kereső bővítmény
A clerk.io kereső szolgáltatása

Rendszerek integrációja a többcsatornás értékesítéshez

Ahogy említettük előző cikkünkben is, nélkülözhetetlen az értékesítésben a holisztikus szemlélet, ahol együttesen, egymást erősítve használjuk különböző értékesítési platformjainkat, legyen szó fizikai üzletről, a közösségi médiáról vagy a webáruházunkról. A többcsatornás értékesítés természetesen új kihívásokkal jár, és megköveteli, hogy a vállalkozások olyan megoldásokat keressenek, amelyekkel kezelni tudják az egynél több üzleti szoftver oda-vissza kommunikációjának összetett helyzetét.

OANDER Connect illusztráció
Az OANDER Connect működése

A Magento számos logisztikai, fizetési, ERP és CRM szoftverrel integrálható, ha azonban bonyolultabb ökoszisztéma veszi körbe cégünket, akkor érdemes egy köztes réteget bevezetni, hogy kiküszöböljük a működési hibákat, gyorsabbá és hatékonyabbá tegyük vállalkozásunkat. Az OANDER Connect összehangolja a webáruház, illetve a külső szoftverek adatait, összegzi azokat és statisztikákban, valós idejű információkban láthatjuk vállalkozásunk aktuális helyzetét és hozhatunk megalapozott üzleti döntéseket.OANDER Connect termék

B2B értékesítés térhódítása az online térben

A B2B e-kereskedelmi piac növekedése és változása az egyik jelentős Magento trend, amelyet a kereskedők kihasználhatnak, és elkezdhetik a B2B piacra vonatkozó stratégia kidolgozását. Ahogy korábbi B2B értékesítési cikkünkben is írtuk, a speciális szegmensnek speciális webshopokra van szüksége. A B2C funkciókon túl számos egyedi megoldás kell, melyet például a Magento nagyvállalati verziója, az Adobe Commerce tud. Hogy csak néhány példát említsünk:

  • Értékesíthetünk többszintű szervezeti struktúrával rendelkező vállalatoknak és jogosultsági köröket is létrehozhatunk.
  • Árajánlatkérés funkció és az árképzési feltételeket alakíthatósága a partnerek függvényében.
  • Személyre szabott katalógusok, árlisták és promóciók összeállítása a különböző ügyfélcsoportok számára.
  • Gyors rendelések, újrarendelések funkció, cikkszámok és feltöltött fájlok segítségével egyszerű rendelésleadás.
Commerce admin felület
Adobe Commerce admin felület

A folyamatos digitális fejlődés, az e-kereskedelem gyors változásaival való szembenézés megköveteli az állandó megújulást és alkalmazkodást. Ezért érdemes az online értékesítés során egy folyamatosan fejleszthető, funkciókkal bővíthető rugalmas rendszert választani. A fent is felsorolt értékesítési trendekhez való alkalmazkodása is bizonyítja, hogy a Magento és a Magento bővítmények abszolút helytállnak a gyorsan változó világban és nem véletlen, hogy a világ egyik legnépszerűbb e-kereskedelmi platformja.