FMCG termékek
Iparági betekintő

FMCG termékek

Háztartási, fogyasztási termékek, és minden, amire állandó kereslet van.

Hot topic, jelenleg a legdinamikusabban fejlődő és a hazai e-kereskedelem egyik legfontosabb piaca, amire a 2020-as események igencsak ráerősítettek. Az FMCG (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) piaci online értékesítése a tavalyi évben 53.7%-ot nőtt, egyértelműen a leggyorsabban bővülő szektor a hazai online kiskereskedelmen belül. Az FMCG webáruház tervezésének legfontosabb kritériuma az átlátható user felületek és az egyszerű, rövid vásárlási út megteremtése.

Kihívások az FMCG piacon

integráció ikon

Megjelenés - fogyasztási cikkek

Magyarország a régióban hátul kullog a gyorsan forgó fogyasztási cikkek online értékesítésében. A fogyasztási termékek piacának legfőbb kihívása a rengeteg termék és a hatalmas volumen mellett a gyorsan fogyó készletek, a termékkörök folyamatos változása, illetve a szavatossági idők figyelemmel követése. Éppen ezért a tervezés során kiemelt figyelmet kell kapnia a készletkezelésnek és a rendelési folyamatok automatizációjának.

összehasonlítás ikon

Gyorsan forognak a fogyasztási cikkek

A termék szinkronizálás specializáltsága mellett a rendelések utánkezelése és a termék státuszok frissen tartása is jelentős kihívás az indulás során. Most már olyan versenypiaci tapasztalat áll a fejlesztők birtokában, hogy nem létezik megvalósíthatatlan igény. Valós idejű termékkészlet kezelés, visszajelzés és persze a szavatosság kérdése. Az online leadott vásárlás fizikai boltban történő összekészítése és a fizikai bolt készletének folyamatos változása egy nagyon fontos megoldandó feladat, amelynek kezelését integrációval biztosítjuk, az előre megadott üzleti logika mentén. Természetesen ugyanez igaz a helyettesítő termékek rendszerére, ami szintén egy fontos tervezési feladat.

Promóciók, kuponok

Kampányok, kedvezmények

Az FMCG piacon mindennaposak a kedvezmények. A kedvezmény típusokat a Magento és a WooCommerce rendszerek kiválóan, rugalmasan kezelik. Nem létezik olyan kedvezmény típus, amire ne lenne beépíthető modulunk (vagy ne tudnánk elkészíteni!) . Minden projekt esetében célunk, hogy kampányai szuperül teljesítsenek, szerencsére rengeteg a pozitív tapasztalat. Éppen ezért kampányidőszak során felértékelődik a szerver és webáruház terhelhetőségének kérdése, így a kampány indítása előtt külön figyelmet kell szentelni a terhelés tesztekre és a terhelés alatti honlap betöltési sebességnek. A megfelelő (akár felhőalapú) üzemeltetés és a megfelelő skálázhatóság biztosítása a kulcs a sikeres beauty kampányok során.

Tartalommarketing

Tartalmi megjelenítés

Az FMCG piacon gyakoriak a bemutató tartalmak, valamint az akciós újságok, magazinok, ahol lapozós formátumban jeleníthetjük meg akciós termék katalógusunkat és szezonális termékeinket. Vagy akár gondoljunk egy konkrét blog bejegyzésre, egy receptre, amin keresztül egyből 5-10 termékünket is bemutathatjuk és értékesíthetjük. A tartalmi megjelenések széles skáláját biztosítjuk, flexibilis kontentjeink segítségével mindent elmondhatunk vásárlóinknak, úgy, ahogy csak szeretnénk.

logisztika ikon

Logisztika

Sokféle termék variáns, különböző rendelési értéken, rengeteg kiszállítási cím. Az itthoni logisztika már felkészült az FMCG online webáruházak igényeire, és remek fulfillment megoldások segítik a kereskedő cégeket. Profi, hatékony logisztikai cégek, 100%-ig automatizált működési modellel.

eladást segítő

Vásárlást segítő funkciók

A termékoldalakon megjelenő “kapcsolódó termékek” blokkon túl számos megoldással ösztönözhetjük felhasználóinkat a vásárlásra. A termékértékelés, az összehasonlító funkció, a kosárban megjelenő termékkiajánló segítségével tovább növelhetjük a kosárértéket.

KPI

Üzleti igények

  • Márkaismertség növelése
  • Értékesítés és piaci részesedés növelés
  • Forgalom növelése a kiskereskedelemben
  • Beszerzési költségek csökkentése
  • Egy főre eső vásárlás növelése
  • Kosárérték és mix növelése
  • Kuponbeváltások
  • Kereszteladások növelése
  • Márka lojalitás növelése

 

  • Hűségprogramok, elköteleződés növelése
  • A termékskála marginjának növelése
  • E-kereskedelmi konverziók növelése
  • Online keresési pozíció javítása
  • Közösségi aktivitás növelése
  • Reklámérték növelése
  • Organikus keresés rangsor javítása
Elhúzódó projekt helyett MVP-fókusz

Digitális megoldásaink

  • Digitális rebranding
  • Hűségprogramok, kampányok kezelése
  • Webfejlesztés
  • Integrált kampányok menedzselése
  • Kreatív és tartalmi stratégia
  • Termék ügyfélélmény támogatás

 

  • Ügyfélszolgálati tapasztalatok
  • Kiskereskedelmi mobil vásárlási eszközök
  • E-kereskedelem stratégia és optimalizálás
  • E-kereskedelem transzferek integrációi

Gyorsan forognak a fogyasztási termékeid?

Pörögjön fel a webáruházad is!

Vedd fel velünk a kapcsolatot!