A válság gazdasági hatásairól már többször is írtunk a Black Friday kampányok és a Trendspotting kutatás eredményei kapcsán is. Mostani cikkünkben azonban nem az infláció és a logisztikai problémák kontextusában szeretnénk beszélni az év végi ünnepekről, hanem egy megoldásorientált “ünnepi felkészülés checklistet” adunk az e-kereskedők kezébe.
12 tipp, hogy sikeresek legyenek az ünnepi kampányok >>
Technológiai felkészülés az év végi kampányokra
Felkészülés a forgalomnövekedésre
Tételezzük fel, hogy az év végi kampányunk kiemelten sikeres lesz és megnövekedett forgalommal számolhatunk a webáruházunkban. Ezt megelőzendő azonban fel kell készíteni webshopunk szervereit is a nagyobb terhelésre. Nézzük meg a tavalyi adatainkat, azok alapján egyeztessünk a szerverszolgáltatónkkal és tegyük meg a szükséges bővítési lépéseket!
Teszteljünk!
Tesztvásárlásokkal ellenőrizzük webáruházunk működését. Nézzük meg különböző fizetési és szállítási módok változataival a rendelésleadást és ellenőrizzük az alapműködést többféle böngészőben és eszközön!
Elsődleges a gyorsaság
Nem újdonság, hogy a felhasználókat nagyban befolyásolja a weboldal sebessége, ezért tegyünk meg mindent a gyorsaság érdekében. Ellenőrizzük, hogy megfelelően optimalizált képek kerüljenek fel az oldalra és fejlesztői oldalról is nézessük át a site-ot, hogy a nem használt funkciók törlésével, stb. lehet-e növelni a sebességen.
Ellenőrizzük készleteinket
Ellenőrizzük, hogy a rendelkezésre állnak a megfelelő készletmennyiségek. Egyeztessünk beszállítóinkkal, ahol kell, limitáljuk a vásárolható mennyiségeket. Ha nagy akciós kampányt indítunk egy-egy termékre, figyeljünk arra, hogy megfelelő mennyiségben rendelkezésre álljanak. A felhasználók mellett a GVH sem értékeli a gyorsan kifutó termékeket.
Black Friday és PWA: Ütős páros a konverziónövelésre >>
Black Friday, Advent 2022- Ünnepi szezon a válság tükrében >>
Ünnepi felkészülés marketing szempontból
Jól felépített kampány
Gondolkodjunk időben és tervezzük meg alaposan a marketing kampányunkat. Vegyük számításba a bolti átvételek és a webshopos rendelések leadásának utolsó határidejét, majd ahhoz képest kezdjünk el visszaszámolni! Így tervezzük be a hírleveleket, közösségi média posztjainkat, reklámjainkat és a természetesen a webshopos megjelenítést, új termékek aktiválást is.
Árazási stratégia kialakítása
Gondoljuk át az árazási stratégiánkat, hogy mikor kezdünk el akciózni, ha használunk kuponkódokat, akkor találjuk ki, hogy azok hogy jutnak el a célközönségünkhöz, mely termékkörökre és milyen összegben vonatkozik. Ne felejtsük el az idén életbe lépett új árrendeletet, annak megfelelően készüljünk az ünnepekre is!
Elő a szezonális kedvencekkel
Ha külön ünnepi kollekcióval készülünk, akkor gondoljuk át, hogy milyen módon kommunikáljuk! Elég egy kiemelt pozíció a főoldalon, netán a kategóriaoldal tetején kapnak helyet a szezonális termékek? Új menüpontot tervezük nekik vagy egy külön designolt landing page-et húzunk fel kampányunkhoz? Megannyi égető kérdés, melyekre minél hamarabb kell választ adnunk.
Személyreszabás
Többször írtunk már róla, hogy a webes értékesben új dimenziókat nyithat meg a minél professzionálisabb személyreszabás. A kívánságlisták, termékajánlatok, a kosárban és a pénztárban megjelenő további termékek alapvetések a mai világban. Különböző integrációkkal továbbfejleszthetjük ezt a tudást és a felhasználóink adataiból nyert információkra alapozva tovább növelhetjük a személyreszabott ajánlatokat, legyen szó az oldalon belüli megjelenésről, hírlevélről vagy a social felületeken felbukkanó hirdetésekről.
Így érinti az árrendelet a webshopod működését >>
Online értékesítési trendek – Így fogsz eladni az elkövetkezendő években! >>
Konverziónövelő kosár beállítások
Tegyük elérhetővé a vendégvásárlást!
Könnyítsük meg látogatóink dolgát és tegyük lehetővé a minél egyszerűbb és gyorsabb vásárlási folyamatot! Engedélyezzük a vendégvásárlásokat, ha nem muszáj, ne akasszuk meg regisztrációval a rendelési folyamatot.
Bővítsük ki a szállítási opciókat!
Mivel sokan az utolsó pillanatig várnak a rendelés leadásával, mások pedig hónapokkal előre vásárolnak ajándékokat, érdemes többféle szállítási lehetőséget kínálni. A széleskörű szállítási opcióknak meggyőzik felhasználóinkat, hogy nálunk adják le a rendelésüket. Ingyenes szállítás? Az ingyenes kiszállítás hatalmas vásárlásösztönző erővel bír. Tervezzünk rá kampányt, küldjünk róla hírlevelet, vagy visszatérő vásárlóinkat jutalmazzuk meg ezzel a lehetőséggel.
Bővítsük a fizetési módokat!
Alapvetés, hogy biztonságos fizetési módokat kínálunk felhasználóinknak. Ahogy a szállítási módoknál, úgy a fizetési opcióknál is előnyös a minél szélesebb választási lehetőség. Készüljünk fel, Magyarországon – bár a covid alatt javult a statisztika- a legnépszerűbb fizetési mód még mindig az utánvétes fizetés. (Ha plusz díjat számítunk fel az utánvétért, azt kommunikáljuk jól láthatóan!)
Csere? Visszaküldés?
Tudjuk, kereskedőként bonyolult és a legtöbb esetben nem éri meg a cserével és a visszáruval bajlódni. A felhasználók azonban mára már elvárják ezen a téren is a zökkenőmentes kiszolgálást, a többféle lehetőséget. Bármilyen feltételekkel is dolgozunk, azokat kommunikáljuk tisztán, jól látható helyen. Ha történetesen profik vagyunk ezen a téren is, akkor pedig hangsúlyozzuk ki, hogy nálunk mennyire egyszerű a termékek visszaszolgáltatása.
Konverziónövelő Magento bővítmények >>
Így állítsd be helyesen a SimplePay fizetési módot webáruházadban >>
Tartalmi beállítások az ünnepi felkészülés jegyében
Fontos információk megjelenítése
A karácsony előtti rendelés utolsó napja? Megnövekedett szállítási idő? Ajándékcsomagolás lehetősége? Az ünnepek kapcsán számos olyan információt kell kiemelt pozíciókban kommunikálnunk, melyek fontosak lehetnek vásárlóinknak. Tervezzük meg őket előre és írjuk meg előre a szövegezéseket.
Bővített GYIK
Ha eddig nem volt gyakran ismételt kérdés szekció az oldalon, akkor azért, ha volt, akkor pedig azért érdemes szánni pár percet a végiggondolására. Érdemes az ügyfélszolgálatra beérkezett kérdések alapján frissíteni a GYIK tartalmát. Ha az ünnepekhez kapcsolódnak plusz információk (lásd előző pont), akkor ebben a részben is jelenítsük meg a válaszokat. Az aktuális szállítási díjakról, visszaküldéshez szükséges címről nem is beszélve.
Hírlevelek szövegezéseinek újragondolása
A felhasználók mindig értékelik az aktuális ünnephez igazodó szövegezéseket. Gondoljuk át email sablonjaink tartalmát és vigyünk bele egy kis extrát! Bővítsük ki a már korábban említett hasznos információkkal a szövegezést.
Használjuk weboldalunk felületeit
Az ünnepi felkészülés kezdetekor gondoljuk át és készíttessük el időben a weboldalon különböző kiajánlókhoz tartozó képeket és a hozzájuk tartozó szövegezéseket. Tervezzük be a rendszeres cseréjüket, emeljük ki általuk az új termékeket, a kiemelt akciókat vagy esetleg az ingyenes szállítást. A karácsony előtti utolsó héten már érdemes a rendelésleadások határidejét is kiemelt pozícióban kommunikálni.
Javasoljuk, hogy nézzétek át a felsorolt pontokat és próbáljatok minél több mindent kipipálni az ünnepi felkészülés keretein belül! Nyilván a nagyobb technikai fejlesztésekkel járó feladatokat már érdemes jövőre halasztani, de a marketing és stratégia alkotáshoz, illetve a tartalmi beállításhoz kapcsolódó teendőket sorra lehet venni. Jó munkát és kitartást mindenkinek az elkövetkezendő időszakhoz!