Black Friday és PWA: Ütős páros a konverziónövelésre
Black Friday és PWA: Ütős páros a konverziónövelésre
Kampányok

Black Friday és PWA: Ütős páros a konverziónövelésre

Olvasási idő: 5 perc

Az M-Commerce, azaz a mobiltelefonokon keresztül történő vásárlások növekedése megállíthatatlan, éppen ezért kampányainkat érdemes olyan felületen indítani, mely egyszerre funkcionál böngészőben és telefonon is. Többek között ezért is kiemelkedően eredményesek a PWA alapú webshopok a Black Friday alatt is.

Az M-Commerce és a jövő

Sokan csak legyintenek az M-Commerce jelentőségére, de a számok nem hazudnak. Az Appinventiv 2021-2025 közötti predikciója alapján várhatóan Észak-Amerika és Európa az M-Commerce tekintetében a legnagyobb bevételt termelő piacok lesznek. Amerikában már így is a vásárlások 53,9%-a okostelefonon keresztül történik, világszinten pedig ugyanez a szám 49%.

A Forrester 2021 Smartphone and tablet online retail forecast, Europe című tanulmánya öt országot vizsgált. A riport szerint az okostelefonok és tabletek online forgalma az Egyesült Királyságban, Németországban, Spanyolországban és Olaszországban 2024-ben átlépi a 265 milliárd eurót (szemben a 2019-es 123 milliárd euróval). Márpedig ha ezek az országok ilyen ütemben fejlődnek, garantált, hogy hazánkban is szépen lassan növekedni fog a telefonon vásárlók aránya. Éppen ezért, ha kiemelt kampányainkat, mondjuk a Black Friday-t csak asztali számítógépekre optimalizáljuk, akkor hatalmas lehetőséget hagyunk ki.

Olvass tovább a témában: 12 tipp, hogy sikeresek legyenek az ünnepi kampányok

M-Commerce

Konverziónövelés mobilon (is)

Egész egyszerűen azzal, hogy mobiltelefonunk szorosan hozzánk nőtt, a fogyasztói elkötelezettség legnagyobb csatornájává vált, hiszen a segítségével bárhol és bármikor vásárolhatunk. Ezért nem csoda, hogy világszerte váltanak a legnagyobb márkanevek a Progresszív Webes Alkalmazásra (PWA), mely ötvözi a mobil applikációk és a webes böngészések minden előnyét.

A Tally Weijl svájci ruházati márka például a Magento alapú webshopját újította meg PWA alapkon, melynek eredménye a 140%-os konverzió ráta növekedés, 131%-os mobilos bevétel növelés, a mobilon pedig 25%-kal csökkent a visszalépési arány. A Lancome is szép eredményeket ért el a progresszív webes alkalmazásának köszönhetően, 17%-os konverziónövekedés, a mobilos (iOS) munkamenetekben pedig 53%-os emelkedést könyveltek el.

De mi is az a PWA?

A PWA egy olyan gyors webes alkalmazás, mely ugyan böngészőkben működő technológiákat használ, de úgy viselkedik, mint egy mobil applikáció. Azaz telepíthető telefonunkra, értesítéseket küld a felhasználónak és képes geolokáció lekérdezésre. Ugyanúgy élvezhető a gyors vásárlási élmény a laptopunkon, mobilunkon vagy egy üzlet kioskjában is. Így nem kell triplán webshopot, valamint Androidos és iOS mobil applikációt fejleszteni, egy kódbázist használhatunk a különféle csatornáinkhoz.

OANDER PWA

Black Friday <3 PWA

Miért kiemelkedően eredményes a PWA alapú webshop a Black Friday-hez hasonló kiemelt kampányoknál? Legyen szó kuponos napokról, év végi ünnepi kampányokról, Black Friday-ről vagy Cyber Monday-ről, a vásárlóknak kiemelten fontos a gyorsaság, az, hogy zökkenőmentesen megvásárolják a kiválasztott termékeket legyenek bárhol, bármilyen internet lefedettségi körülmények között.
Éppen ezért a PWA legfőbb ismérvei a Black Friday legjobb barátai:

  • A PWA legfőbb ismérve, hogy gyors. A különböző hálózati körülmények között is élvezet a vásárlás.
  • Mivel a backend és a frontend felület szét van választva, így elbúcsúzhatunk a terhelés következtében elérhetetlenné váló weboldalaktól.
  • Bárhol, bármikor használhatjuk. Az otthon, laptopon elkezdett vásárlást zökkenőmentesen véglegesíthetjük a telefonunk “applikációjában” útközben. Éljen az M-Commerce előnye!
  • Mivel telefonunkon is elérhető, Androidon push notification-ök segítenek emlékeztetni a felhasználókat a vásárlás véglegesítésére vagy hívják fel a figyelmüket az akciókra.

PWA Black Friday M-Commerce

Olvass tovább a témában: Black Friday, Advent 2022- Ünnepi szezon a válság tükrében

A vásárlói szokások változása miatt ma már elengedhetetlen, hogy weboldalunkat mobilra is optimalizáljuk. Azonban lépjünk túl a reszponzivitáson és gondolkodjunk nagyban! Ahhoz, hogy még sikeresebb kampányokat futtassunk nélkülözhetetlen a gyors weboldal, az, hogy felhasználóink bárhol, bármilyen eszközön elérjék webáruházunkat. Ezért tökéletes alternatíva a PWA, mely bizonyítottan javít az oldalbetöltődések sebességén és érezhető a konverzió növelés. Ha még többet akarsz tudni az új technológiáról olvasd el a PWA-ról szóló ismertetőnket, esettanulmányunkat vagy vedd fel velünk a kapcsolatot és demózzuk neked az OANDER PWA tudását!