Ez történt az OANDER-nél 2022-ben 2. rész
Ez történt az OANDER-nél 2022-ben 2. rész
Aktuális

Ez történt az OANDER-nél 2022-ben 2. rész

Olvasási idő: 7 perc

Cikksorozatunk második részében további betekintést engedünk az OANDER elmúlt évébe: új szemléletmód, országokon átívelő értékesítés, számtalan e-kereskedelmi rendezvény, ahol személyesen is találkozhattunk és tapasztalatot cserélhettünk. Ez történt az OANDER-nél 2022-ben.

Paradigmaváltás a fejlesztés világában

Rédey László (Head of Product)

A saját tapasztalatainkat is igazoló, túlzás nélkül állítható, hogy paradigmaváltó szemléletet vezettünk be az OANDER-nél a 2022-es évben. Egyre többször szembesültünk ugyanis azzal nagy méretű és komplex projektek esetében, hogy a monolitikus méret nehezíti és lassítja az üzleti fejlődést. Márpedig a mai világ kiszámíthatatlanságára reagálva a vállalkozásoknak gyorsnak és rugalmasnak kell lenniük, egyik hétről a másikra kell új funkciókat bevezetni.

Éppen ezért – a composable commerce szemlélet jegyében – , egy mindent tudó óriás rendszer helyett megpróbálunk minél több már meglévő elemből dolgozni, és minden funkcióra az ügyfél számára legjobb megoldást kiválasztani. A composable commerce architektúrában az ökoszisztéma minél kisebb, független komponensekből épül fel, amelyeket megfelelően kombinálva teljes rendszerré alakíthatunk. A composable commerce ökoszisztéma tehát rugalmas, minden területen az üzleti igényt legjobban lefedő megoldások elegye.

composable commerce

A kereskedelem fejlettebb lépcsőfokai

Mihály Viktória (Marketing manager)

Az omnichannel és az egységesített (unified) kereskedés fogalmát bár egyre többen ismerik a hazai piacon, a gyakorlati alkalmazása azonban még gyerekcipőben jár és csak kevesen képesek hatékonyan megvalósítani a koncepciót. Éppen ezért mind a KÜRT Akadémia oktatásán, mind előadások és kerekasztal beszélgetések alkalmával igyekeztünk felhívni a figyelmet a fontosságára.

Hiszen az omnichannel az értékesítés egy fejlettebb állomása, ahol nem a terméket, hanem az ügyfelet helyezzük előtérbe. Így nem a termék eladását próbálja mindenáron elérni a kereskedő, hanem a vásárlóból egy olyan szorosabb elköteleződést kiváltani – az ügyfélélmény, a platformok összehangolása segítségével, amely márkahűséget és visszatérő vásárlást is eredményezhet a jól kiépített rendszer.

A unified commerce még tovább megy, olyan egységesített kereskedelmi rendszert hoz létre, ahol az értékesítési csatornák közötti problémákat, silózottságot feloldva, értékesítési pontok teljes központi összehangolását valósítja meg. Így minden az értékesítést kiszolgáló rendszerünk, mint a logisztika, számlázó, CRM, stb. egy csatornákon átívelő közös hálózatot alkot. Az értékesítési láncolat tehát egy hatalmas egység, amely sok apró elemből épül fel, így komplex mégis rugalmas és minden esetben a legoptimálisabb megoldást nyújtja.

single-multichannel-unified commerce

PHP 8.1 átállás

Baka Tamás (Business Analyst)

A PHP 7.4 aktív támogatása 2021. november 28-án véget ért. A biztonsági támogatás még egy évig tartott, de mostanra már erről is csak múlt időben beszélhetünk. Ez persze nem jelenti azt, hogy azonnal minden oldalt, ami nem állt át frissebb verzióra fel fognak törni, de egyrészt hosszú távon mindenképp nőnek a biztonsági kockázatok, másrészt mérlegelni kell azt is, hogy a PHP 8-ra váltással jelentős performancia növekedés várható – ezáltal tovább javítható az e-kereskedelemben is kiemelten fontos gyorsabb oldalbetöltés.

A Magento is továbblépett, a legújabb, 2.4.5-ös verzióhoz a PHP 8.1 a hivatalos rendszerkövetelmény. Amennyiben szeretnénk frissen tartani az áruházunkat és ezzel megelőzni a jövőbeli problémákat vagy a későbbi váltás miatti jóval nagyobb költségeket, mindenképp érdemes mihamarabb frissíteni.

A 8.1-re való váltás viszont nem várt problémákat is eredményez, mivel azon kívül, hogy muszáj az összes third-party modult is frissíteni, a saját moduljainknál is biztosítani kellett a kompatibilítást és stabil működést. Ennek során nem csak a PHP 8.1 kompatibilítást tűztük ki célul, hanem azt is, hogy működjenek legacy Magento rendszereken is, illetve, hogy javítsuk a refaktorálás utáni teszteken kibukó eddig akár rejtett hibákat is. 2022-ben el is készült az alap modul csomagunk PHP 8.1 kompatibilis verziója, így amellett, hogy jelentősen egyszerűsödik a régebbi oldalak frissítése, új projektjeinken is ki tudjuk elégíteni a legtöbb e-kereskedelmi üzleti igényt.

Határokon átívelő kereskedelem

Jákfalvi Ádám (Marketing menedzser)

2022-ben sok szó esett kerekasztal-beszélgetéseken, előadásokon versenyképességünkről, illetve a nemzetközi terjeszkedésről, aminek oka leginkább reaktív. A hazai kereskedők ugyanis felismerték, hogy annak érdekében, hogy fenntarthassák a piaci erejüket, kénytelenek külföldön is megjelenni, hiszen a nemzetközi versenytársaik szintén így tesznek.

Szerencsére ez a téma kedves számunkra, hiszen az OANDER-nél több mint 10 éve olyan e-kereskedelmi megoldást szállítunk, ami nem csak, hogy alkalmas a nemzetközi nyitásokra, de kiemelt előnye is. A Magento segítségével egy installáció alól tudunk új országnak, vagy akár országokon belül márkánk mellé új brandeknek webáruházat nyitni. Így hát nem kérdés, hogy azoknak a vállalatoknak, akik stabilak a magyar piacon, nagy lehetőség és egyben feladat is a külföldi terjeszkedés.

Online nemzetközi terjeszkedés

E-commerce rendezvények 2022

Jákfalvi Ádám (Marketing menedzser)

A covid óta ez volt az első teljes év, ahol végre személyesen is, e-kereskedelmi rendezvényeken találkozhattunk és tapasztalatot cserélhettünk egymással. Ehhez mérten rendesen bele is húztak mind a rendezvényszervezők, mind az e-kereskedelmi szakemberek, vállalkozók, hogy szakértelmükkel gyarapítsák az érdeklődők tudását. Sok szó esett a válságról és annak kezeléséről, a logisztikai kihívásokról, a webáruház fejlesztés nehézségeiről, valamint a “kiszervezett” vagy saját működtetésű webshopokról.

2022-ben külföldi rendezvényeken is jártunk, Varsóban az Adobe Commerce Partner Day-en, Berlinben és Londonban pedig az expokat látogattuk meg, ahol felzárkóztunk a legfrissebb trendek és fejlesztési megoldások kapcsán.

Érdemes akár 2023 év elején is átfutni összefoglaló cikkünket, hogy a tavalyi évet lezárva teljes képet kapjunk arról, milyen trendek és hogyan befolyásolták piacunkat. Ami pedig az idei évet illeti, hamarosan jövünk az összes jelentős, hazai és külföldi e-kereskedelmi rendezvényt összefoglaló cikkünkkel.

Találkozzunk idén is minél több szakmai eseményen!