Adobe Partner Day 2022
Adobe Partner Day 2022
Magento

Adobe Partner Day 2022

Olvasási idő: 7 perc

Augusztus utolsó napján rendezte meg az Adobe kifejezetten az európai partnereknek szóló konferenciáját Varsóban, az Adobe Partner Day-t, ahol az Adobe Experience Platform és az Adobe Commerce-el kapcsolatos híreket és újdonságokat prezentálták a cég képviselői. Bronz partnerként mi is részt vettünk a rendezvényen, melyről business analyst kollégánk, BAT számol be nektek.

Szerencsére a pandémia óta egyre több ilyen rendezvényen vehetünk részt személyesen is, ezért külön öröm volt, hogy megismerhettem az Adobe regionális képviselőit, valamint a közép-kelet-európai piac többi szereplőjét. A helyszín az igazán látványos Varsó volt, ahol a konferencia mellett egy kis városnézésre is jutott idő.

Maga a rendezvény napja a regisztrációval kezdődött. A reggeli után nyolc harmincra már mindenki nyakában ott lógott a “névjegye”, ami gördülékennyé tette a kávé melletti spontán beszélgetéseket is. Több hasonló szerepkörben lévő kollégával is sikerült beszélgetni a platformról és annak helyzetéről a régióban, igazán tanulságos tapasztalatokat osztottak meg.

A 9 órás kezdésre a partnerek teljesen megtöltötték az előadótermet, az Adobe pedig az előadók rövid bemutatása után bele is csapott az érdekesebbnél érdekesebb témákba. Ezek közül két érdekes témakört emeltem ki, melyek több előadáson is központi szerepet kaptak és alapjaiban változtatják meg az Adobe Commerce felhasználóinak életét.

Partner Day

Perszonalizáció és az adat silók lebontása a még tökéletesebb customer journey-ért

Radim Ševčík (Expert Partner Solutions Consultant, Data & Insights) az adatok, a customer journey és az Adobe Experience Platform témakörében tartott izgalmas előadásokat.

Az Adobe Experience Cloud komplett megoldást nyújt az eCommerce szereplőknek az Adobe Commerce áruházi felületen túl is. Egyrészt a teljes ökoszisztémán át elérhető fejlett tartalomkezeléssel, másrészt a potenciális vásárlók hatékony azonosításával, a customer journey testreszabásával és a minden adatot részletesen magába foglaló analitikával.

Adobe prezentácio

Az előnyök demonstrálására egy customer journey-t nézhettünk végig. Ennek során az oldalra érkező felhasználó a tevékenységétől függő perszonalizált tartalmakkal szembesült a böngészés során. A látogató a demó kezdetén egy kék pólót nézett meg, majd a kezdőlapra navigálva egy regisztrációra buzdító, a kék ujjatlan pólóra vonatkozó kedvezményekkel kecsegtető bannert mutatott már neki az Adobe Target-ben beállított szabály. A regisztráció megtörténte után a kezdőlapra ismét ellátogatva megint új tartalmat láthatott, ami ezúttal a mobil app telepítésének előnyeit ecsetelte.

Bár a demo során kifejezetten egyszerű szabályok lettek beállítva a perszonalizációra, nem szabad lebecsülni ezek jelentőségét. Az Adobe által idézett McKinsey Next in Personalization 2021 riportjából ugyanis az derül ki, hogy a Covid alatt nagymértékben megváltozott a felhasználói viselkedés és a személyre szabott tartalmakkal kapcsolatos hozzáállás. A felhasználók immár 71%-a már nemcsak, hogy elvárja a perszonalizációt, hanem 76%-uk már egyenesen frusztrált lesz, ha nem kap személyre szabott tartalmat/ajánlatokat.

A user journey minden lépését megnéztük az Adobe analitikai rendszereiben is. Láttuk, hogy a különböző forrásokból összepárosított adatok segítségével hogyan válik a látogató a perszonalizált tartalmak segítségével regisztrált felhasználóvá, majd rendszeresen visszatérő vásárlóvá.

Külön jó hír, hogy a felhasználóról tárolt részletes információkat az Adobe az általánosnak mondható nagyvállalati szemlélettel szemben nem akarja úgynevezett adatsilókba zárni, ez ugyanis nagymértékben megnehezítené a tárolt adatok felhasználását külső rendszerekben. Ezzel szemben a teljes Adobe Experience Cloud esetén kimondott cél, hogy minden asset és adat elérhető legyen vagy a már előre legyártott konnektorok, vagy az Adobe által biztosított API-k segítségével. Ez nagymértékben megkönnyíti a partnerek számára az általuk már használt third-party megoldások (ERP/CRM/CMS, analitikai szoftverek, stb.) integrálását az Adobe Experience Cloud-ba.

Konverziónövelő tartalmak

A perszonalizáció mellett jelentős téma volt az áruházban és az egyéb csatornákon megjelenő tartalom létrehozása és menedzselése is. A mai világban már mindenki jól tudja, hogy a kereskedelem nélkülözhetetlen része a tartalomgyártás. A termékek és szolgáltatások kontextusba helyezésére, a minél változatosabb tartalomfogyasztói igények kielégítésére az Adobe Experience Manager (AEM) content és commerce szolgáltatása egy tökéletes válasz.

Tareq Fadel (Expert Solutions Consultant, Content & Commerce) az Adobe Experience Manager-ben (AEM) rejlő lehetőségeket prezentálta előadásában. Az AEM segítségével egyszerűsödik az adminisztrátorok munkája, mivel a feltöltött tartalmak a teljes Experience Cloud minden alkotóelemében elérhetővé válnak. Ezáltal személyreszabottabb tartalmakat ajánlhatunk felhasználóinknak, ami által nő a konverziós arány is.

Rendkívül izgalmas, hogy már maga a felhő alapú tárhely használata is meg tud spórolni rengeteg grafikusi órát. A gyakran használt műveleteket vagy akár Photoshop makrókat is lehet futtatni közvetlenül a fájlkezelőből indítva. Ezt Tareq a tárhelyre feltöltött termékképek hátterének automatikus eltávolításával és különböző színegyensúly-filterek futtatásával demonstrálta. Ezt a tudást az Adobe Commerce Integration Platform (CIF) API-jának használatával már most is ki lehet használni akár külső eCommerce rendszerek esetén is, mint például a Magento Open Source. Az Experience Cloud részeként működő Adobe Commerce esetében jövőre várható a teljes körű automatikus integráció.

Adobe Partner Day

Adobe bronz partner

A nap vége felé egyre több előadás szólt a termékek mellett kifejezetten az Adobe partner menedzsmentről. Az erősebb és gördülékenyebb kapcsolattartás érdekében havi rendszerességgel vezetnek be “office hours” alkalmakat Varsóban, ahol személyesen is beszélgethetünk az Adobe képviselőivel. Ez, illetve, hogy volt alkalmunk személyes kapcsolatokat kiépíteni, nagyban meg fogja könnyíteni a jövőben a közös munkát az Adobe-val.

Remek szervezésű, jó hangulatú és tartalmas rendezvényen vehettem részt. Jó volt megismerni mind a régióban működő hasonló cégek képviselőit, mind az Adobe szakértőit, akikhez így sikerült közvetlen csatornát is nyitni. Külön élmény volt Varsó, ahol a rendezvény másnapján városnézéssel múlattam az időt a repülő indulásáig elsétálva a központtól egészen az Óvárosig majd vissza. Biztos vagyok benne, hogy ide még szeretnék jönni, hogy végigjárjam a múzeumokat és elmerüljek a gasztronómiai élményekben is.

Varsó
BATA cikk szerzője
Baka Tamás (OANDER business analyst)