Ez történt a nyáron – e-kereskedelmi hírek a nagyvilágból
Ez történt a nyáron – e-kereskedelmi hírek a nagyvilágból
Aktuális

Ez történt a nyáron – e-kereskedelmi hírek a nagyvilágból

Olvasási idő: 7 perc

Az elmúlt három hónapban az e-kereskedelem világában számos izgalmas esemény történt, amelyek jelentős hatással lehetnek a vásárlókra és az online kereskedőkre egyaránt. Akár hosszabb szabadságon voltál, akár visszafogtad a hírek böngészését a nyári hónapokban, itt van egy összefoglaló az elmúlt időszak legfontosabb eseményeiről, hogy felkészülten térj vissza az őszi szezonra. Ez történt a nyáron – e-kereskedelmi hírek a nagyvilágból

Bár sokan hosszabb nyári szünetre mentek, a világ körforgása nem állt meg, maximum lassított egy kicsit a nyári kánikulában. Ezúttal az “uborkaszezon” eseményei között válogattunk, hogy te se maradj le egyik érdekes hírről sem. Jöjjenek az e-kereskedelmi hírek a nagyvilágból és természetesen itthonról!

A DKSZ mentorprogramot indított

Május végén a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ) egyedülálló mentorprogramot indított azon hazai vállalkozások számára, akik szeretnének nemzetközi vizekre evezni. A mentorok a DKSZ tagjai – Adevinta Hungary; DHL Express; GKID; Google; Growww Digital; IVSZ; Mastercard, OANDER és a Boxy -, akik elkötelezett hívei és aktív támogatói a magyar kereskedelem fellendítésének és régiós térhódításának.

Az AI jelentősége az e-kereskedelemben tovább növekszik

Az Amazon egyre sokoldalúbban használja a legújabb technológiai újításokat. Ezúttal az AI segítségével a termékek kiszállítása előtt átvizsgálják, hogy nem sérültek-e meg azok. Ezáltal radikálisan csökkentették a sérült tételek kiküldését, és felgyorsították a komissiózást és a csomagolást. Az eddigi tizenkét észak-amerikai és európai raktár mellett további tízzel bővül majd azon raktárak száma, ahol az ép és sérült termékek fotói által trénelt AI technológia kiszűri a hibás termékeket.

Az Adobe a júniusi Adobe Summit rendezvényén jelentette be, hogy mostantól az Adobe a termék portfoliójában elérhető összes megoldásra elhozza a GenAI által biztosított lehetőségeket, ezzel lebontva a dokumentációra fókuszáló szoftverek, kreatív és e-kereskedelmi szoftverek közötti falat. Ahogy személyesen is hallhattuk a londoni rendezvényen, a generatív AI elsődleges célja a kifinomult customer journey kialakítása és menedzselése.

A Zalando 2022-ben a legnagyobb online áruház Svájcban

A Carpathia e-kereskedelmi menedzsment tanácsadó cég minden évben közzéteszi a svájci e-kereskedők rangsorát. 2022-ben nem kérdés, hogy az 1,79 milliárd eurós bevételt elérő Zalando lett a lista első helyezettje. Ami külön érdekesség, hogy a Zalando németországi eladásai – egy tízszer nagyobb piacon – csak háromszor magasabbak, mint a svájciaké.

Az Amazon és az eBay elveszíti az Egyesült Királyság vásárlóit

A GWS piackutató ügynökség kutatása szerint az Amazon az év eleje óta 1 millió, az eBay pedig közel 2 millió mobilappos vásárlót veszített el. Ezzel szemben a kínai Shein fast fashion brandnél az elmúlt hónapokban megduplázódott a felhasználók száma, egyről kétmillióra. Eközben a sanghaji székhelyű online piactér, a Temu a tavaszi brit bevezetés után egy hónappal napi 3,5 millió felhasználót tudott megnyerni. Nem csak az appot használók száma kiemelkedő, hanem az oldalakon töltött idő is, míg a Temu esetében átlagosan 18 percet töltöttek a felhasználók az oldalon, addig az Amazon, az eBay és a Shein esetében ez 8 perc.

Amazon online vásárlási terndek

Európa 6 legnagyobb e-kereskedelmi piaca 72%-os online költést generált

Az Egyesült Királyság, Németország, Franciaország, Olaszország, Spanyolország, és Hollandia e-kereskedelmi piacai generálják a kontinens online költéseinek 72%-át. Ebből a két legnagyobb piac, az Egyesült Királyság és Németország 28%-os részesedéssel rendelkeznek. Érdekesség, hogy az Egyesült Királyság és Hollandia visszatértek a pandémia előtti növekedési trendekhez, míg Olaszország és Spanyolország, még mindig az átlag felett növekednek.

Egyre több üzlet zár be a DACH régióban és tér át az online értékesítésre

A pandémia óta egyre több német vállalkozás dönt az üzlet bezárások mellett és tér át az online értékesítésre. A Görtz és a Reno cipőkereskedések mellett a Gerry Weber ruházati márka és a legújabb hírek szerint az Yves Rocher is online folytatja tovább a működését.

A francia cég 2021-ben már Hollandiában kényszerült hasonló lépésre, most viszont a teljes DACH régióban bezárja több mint 140 üzletét. A Német Kereskedelmi Szövetség (HDE) szerint a pandémia után a magas infláció és a rossz fogyasztói hangulat miatt becsléseik szerint idén várhatóan 9000 üzlet fog bezárni Németországban.

Yves Rocher üzletek bezárás

Fulfilled by TikTok

A TikTok fulfillment szolgáltatásokat indít az Egyesült Királyságban, mely a Fulfilled by TikTok (röviden: FBT) névre kereszteltek. A kínai ByteDance tulajdonában lévő vállalat ígérete szerint a TikTok Shopot használó kereskedőknek minden eddiginél könnyebbé válik az értékesítés. A vállalat hétfőtől szombatig, a 19 óráig leadott megrendelések esetében garantálja az aznapi teljesítést, valamint a következő munkanapra szóló prémium kézbesítési szolgáltatás is elérhető.

A Klarna elérte a 100 millió európai felhasználót

A Klarna svéd fintech vállalatnak már több mint 100 millió európai felhasználója van! A ‘buy now pay later’ (BNPL – vásárolj most, fizess később) megoldásról híres cég Európában 14%-os GMV növekedést ért el a második negyedévben az előző évi adatokhoz képest, de az Egyesült Királyságban ennél is jobban teljesített, ott 26%-os növekedést könyvelhetett el.

Könyv a kereskedelem skálázhatóságáról

Augusztus elején egy rendhagyó üzleti szakkönyv jelent meg a hazai piacon. Az Egységesített Kereskedelem – Miként építenek a sikeres kereskedővállalatok összehangolt szolgáltatói ökoszisztémát? című könyv a kereskedelmi vállalatok számára nyújt útmutatást, hogy miként lehet egy digitális kereskedelmi gyakorlatot sikeresen beilleszteni a vállalat működésének egészébe. A könyv két szerzője Ocskay László és Radó Mátyás, az OANDER alapítói. A több mint egy évtizedes széleskörű iparági tapasztalataik alapján vezetik végig az olvasókat azokon a fejlődési fázisokon, amelyeket a sikeres kereskedelmi vállalatok alkalmaznak az összehangolt szolgáltatói ökoszisztémák kialakításához.

e-kereskedelmi szakkönyv

Reméljük, hogy összefoglalónk segített egy kicsit a felzárkózásban és a nyári szabadság utáni visszarázódásban! Jó munkát és kitartást mindenkinek az őszi szezonhoz!