Adobe Summit 2023 – generatív AI és skálázható perszonalizáció
Adobe Summit 2023 –  generatív AI és skálázható perszonalizáció
Aktuális

Adobe Summit 2023 – generatív AI és skálázható perszonalizáció

Olvasási idő: 7 perc

Varsó után ezúttal Londonban vettünk részt az Adobe partnerei számára megrendezett eseményen, melyet a kétnapos Adobe Summit követett. A konferencia hívószava mindenképpen a generatív AI és a skálázható perszonalizáció volt. Jöjjön kollégánk, Pfalzgráf Tamás, brand manager Adobe Summit 2023 beszámolója!

A márciusi varsói partnertalálkozó után ezúttal kifejezetten a Summit előtti napra időzítették az Adobe Partner Day-t, ahol egy informatív és networkingelő találkozó keretében találkozhattunk az Adobe képviselőivel. A rendezvény jó ráhangolódási lehetőséget adott a kétnapos kiállításra, mely mára már a digitális világ egyik legfontosabb fórumává nőtte ki magát, ahol a résztvevők szakértőkkel és iparági vezetőkkel találkozhatnak.

Az Adobe Londonban is felülmúlta önmagát, számos inspiráló előadáson, workshopon és bemutatón keresztül ismerkedhettünk meg a legújabb technológiai trendekkel. Rengeteg érdekes és előremutató témát hoztak magukkal a sztár előadók, de minden kétséget kizáróan a generatív mesterséges intelligencia (generative AI – GenAI) és a skálázható perszonalizáció vitte a prímet.

Adobe GenAI

Mi is az a generatív AI?

Egy mesterséges intelligencia-típus, amely újat és egyedit tud alkotni, például szöveget, képeket, videókat és egyéb digitális élményeket.

Itt az Adobe GenAI!

A Summit kiemelkedő híre volt, hogy a GenAI elérhető az Adobe Sensei-en keresztül az Experience Cloud termékekben. Hogy mit is jelent ez a gyakorlatban? Azt, hogy az Adobe a termék portfoliójában elérhető összes megoldásra elhozza a GenAI által biztosított lehetőségeket, ezzel lebontva a dokumentációra fókuszáló szoftverek, kreatív és e-kereskedelmi szoftverek közötti falat. Ezáltal a Document Cloud, Creative Cloud és az Experience Cloud termékek nagyobb összhangban használhatóak a mindennapokban.

A GenAI elsődleges célja a kifinomult customer journey kialakítása és menedzselése.

  • Személyre szabott megoldások – A Sensei GenAI segítségével létrehozhatunk sokoldalú, kampány- és csatorna specifikus élményt felhasználóink számára.
  • Natív GenAI – Az Experience Cloud termékekbe és az Adobe Experience Platformba integrált generatív AI felgyorsítja az élmények létrehozását, átadását és mérését.
  • Nagyvállalati igényekre épült – Megfelel a vállalatok biztonsági és adatvédelmi igényeinek, miközben korlátot szab az etikai előítéleteknek és biztosítja a márka megfelelő védelmét.
  • Felelősségteljes tartalomgyártás – Biztosak lehetünk benne, hogy tartalmaink nyilvános és kereskedelmi felhasználásra is alkalmasak, hiszen az Adobe által generált tartalmak licencelt Adobe Stock és publikus képeket használnak.

“Creativity is the new productivity.”

(Shantanu Narayen, CEO, Adobe)

Adobe Summit 2023

Adobe Content Supply Chain, a tartalomgyártás nirvánája

A legtöbb cégnél a tartalomgyártás gyakran egymástól független csapatok, munkafolyamatok és rendszerek közös koprodukciójából származik. Ezzel a silózottsággal számol le az Adobe Content Supply Chain megoldása, mely javítja a tartalom előállításának és szolgáltatásának végponttól végpontig tartó folyamatát a hatékonyság és a kiemelkedő ügyfélélmény érdekében.

A világon egyedülálló módon az Adobe Content Supply Chain egyesíti az Adobe Creative Cloud for Enterprise, az Adobe Experience Manager, az Adobe Workfront, a Frame.io, az Adobe Experience Platform, az Adobe Express for Enterprise, valamint az Adobe Firefly és Sensei GenAI képességeit, illetve még egy sor más integrációt és szolgáltatást is.

Hogy miért hasznos a Content Supply Chain?

  • Teljes tartalom életút menedzselése – Végponttól végpontig tartó tartalomkezelés a koncepciótól a kreativitáson át a jóváhagyásig és a kézbesítésig.
  • Eredményesebb csapatok közötti együttműködés – A teljes tartalomgyártási folyamatot lefedő megoldás használata csökkenti a jóváhagyási körök számát, az e-maileket, a meetingeket és ennek végeredményeként a piacra jutási időt.
  • Összekapcsolt munkafolyamatok – A csapatoknak teljes rálátásuk van a projektekre. A kollégák értik a folyamat egészét, a silózottság megszüntetése miatt kevesebb a kommunikációs baki és a hibázási lehetőség.
  • AI-asszisztált tartalom – Az új Firefly for Enterprise kiterjeszti a képgenerálást a vállalatokra és azok csapataira. Sőt, a Marketing Copy Generation megoldás lehetővé teszi, hogy a tartalomgyártó teamek gyorsan létrehozzák és módosítsák az ügyfelek tartalmait a különböző platformokhoz igazítva (weboldal, app, stb.).

… és még hosszan sorolhatnánk az előnyeit.

skálázható perszonalizáció

Personalisation At Scale – skálázható perszonalizáció

Már tavaly nyáron a varsói partner napon is kihangsúlyozták az Adobe képviselői a perszonalizáció fontosságát – Radim Ševčík (Expert Partner Solutions Consultant, Data & Insights) egy izgalmas demót is hozott a személyre szabott customer journey-ről – úgy Londonban is kiemelték a folytonos fejlődést és innovációkat ezen a téren. Az Adobe vallja, hogy “nem könnyű egyedi élményeket teremteni a nagy közönség számára. A személyre szabás nagy léptékben történő megvalósítása összetett feladat, amely magában foglalja az adatok, a tartalom, a csapatok és a technológia átalakítását. Az erőfeszítések azonban szükségesek, hiszen a B2C ügyfelek 80%-a és a B2B ügyfelek 84%-a úgy érzi, hogy a személyre szabás időt takarít meg azáltal, hogy megkönnyíti az információk megtalálását és a döntések meghozatalát.”

Anil Chakravarthy (President of the Digital Experience Business) pedig a tavalyi Adobe Summiton is kiemelte keynote-jában a skálázható perszonalizációt: Ma és a jövőben is a sikert egy új szabvány fogja meghatározni, mégpedig a skálázható perszonalizáció képessége. Ez azt jelenti, hogy a releváns élményeket valós időben kell nyújtani minden ügyfél számára, egységesen minden csatornán, online és offline egyaránt. Beleértve az egyre inkább előtérbe kerülő, magával ragadó élményeket is, mégpedig úgy, hogy közben tiszteletben tartjuk a felhasználók magánéletét, és minden alkalommal értéket nyújtunk számukra.”

Mi amit elviszünk magunkkal az Adobe termékek robbanásszerű fejlődése mellett: a termékek közötti átjárhatóság fontossága. A szofisztikált perszonalizáció témaköre, melyben érvényesül az omnichannel szemlélet és mellette nagy hangsúlyt kap a skálázható perszonalizáció. Reméljük számotokra is elgondolkodtató volt olvasni ezekről a technológiai újdonságokról és inspirációul szolgál majd a mindennapi munkaszervezés, illetve nem utolsó sorban az ügyfélkezelés kapcsán.

pfalzgraf-tamasA cikk szerzője
Pfalzgráf Tamás (OANDER brand manager)

További érdekes tartalmak a témában:

AI az omnichannel értékesítés szolgálatában >>
AI megoldások az e-kereskedelemben >>
A kereskedelem evolúciója: omnichannel értékesítés és unified commerce >>
A jó omnichannel kereskedelem előnyei >>