Ez történt az OANDER-nél 2022-ben 1. rész
Ez történt az OANDER-nél 2022-ben 1. rész
Aktuális

Ez történt az OANDER-nél 2022-ben 1. rész

Olvasási idő: 7 perc

Kijelenthetjük, hogy 2022 sok fordulatot és kihívást tartogatott mindenki számára. Sokkal többet, mint amire számítottunk… Ugyanakkor sok jó pillanata is volt az évnek, fejlődtünk, tanultunk, és sosem unatkoztunk. Mostani cikkünkben betekintést engedünk az OANDER életébe, hogy mi mivel töltöttük az idei évet.

Új OANDER termék a piacon! – Itt a Progressive Web Application

Rédey László (Head of Product)

2022 nagyon izgalmas év volt, hiszen elkészült a Vue Storefront 2 alapokon nyugvó saját PWA alapsablonunk, az OANDER PWA. A sablon nem csupán a VSF2 átskinelése, hanem számos optimalizációs fejlesztést is elvégeztünk, valamint elkészültek a legnépszerűbb moduljaink GraphQL végpontjai, így ezek már headless Magento 2 installációkban is használhatók. Természetesen megtörtént az OANDER PWA sablon illesztése is ezekhez a modulokhoz, így egy funkciógazdag alapcsomagot tudunk biztosítani az ügyfeleink számára, mely könnyen továbbfejleszthető egyedi igények szerint is.

A fejlesztés 2023-ban sem áll meg, egyre több saját modulunkat készítjük fel headless működésre, és terveink között szerepel további headless megoldások (pl. CMS) integrációja is a composable commerce megközelítés jegyében.

OANDER PWA

Covid utáni áttörés a B2B piacon

Tatár Szilárd (Business Analyst)

A B2B szektor digitalizációja már hosszabb ideje zajlik, de a folyamatot a világjárvány gyorsította fel igazán. A magánszemélyek mellett az árubeszerzéssel foglalkozó munkavállalók részéről is erősödött az igény, hogy a vásárlási folyamat minél nagyobb részét saját maguk végezhessék el. Az önkiszolgáló rendelés rögzítési lehetőség mind a viszonteladó, mind a nagykereskedő oldalán jelentős időmegtakarítást eredményez, vagyis mindkét fél hatékonyságát növeli.

Az értékesítést támogató funkciók mellett az ügyfélszolgálati tevékenységek online térbe emelésével további hatékonyságnövelés érhető el. Emiatt már a megoldás tervezése során is célszerű nem “csak” B2B webáruházként, hanem ügyfélszolgálati portálként is tekinteni a rendszerre.

A B2B cégek digitalizációja az egyedi, ügyfelekre szabott folyamatoknak köszönhetően jellemzően komplex tervezést és megvalósítást igényel, ezért érdemes szakértői segítséget bevonni. 2022-ben is sok cégnek adtunk ezen a területen tanácsot, valamint több kivitelezési projektben is részt vettünk.

Új távlatok az Adobe Commerce-el

Baka Tamás (Business Analyst)

Augusztus utolsó napján rendezte meg az Adobe kifejezetten az európai partnereknek szóló konferenciáját Varsóban, az Adobe Partner Day-t, ahol az Adobe Experience Platform és az Adobe Commerce-el kapcsolatos híreket és újdonságokat prezentálták a cég képviselői.

Külön kiemelném Radim Ševčík (Expert Partner Solutions Consultant, Data & Insights) előadását, ahol megtudtuk, hogy az Adobe Experience Cloud milyen komplett megoldást nyújt az eCommerce szereplőknek az Adobe Commerce áruházi felületen túl. Egyrészt a teljes ökoszisztémán át elérhető fejlett tartalomkezeléssel, másrészt a potenciális vásárlók hatékony azonosításával, a customer journey testreszabásával és a minden adatot részletesen magába foglaló analitikával.

A perszonalizáció mellett jelentős téma volt az áruházban és az egyéb csatornákon megjelenő tartalom létrehozása és menedzselése. Erről Tareq Fadel (Expert Solutions Consultant, Content & Commerce) beszélt, kifejtve az Adobe Experience Manager-ben (AEM) rejlő lehetőségeket, külön kiemelve, hogy egyszerűsíti az adminisztrátorok munkájának a feltöltött tartalmak a teljes Experience Cloud minden alkotóelemében elérhetővé válása.

Jó hangulatú és tartalmas rendezvényen vehettünk részt, melyen a nap vége felé egyre több előadás szólt a termékek mellett kifejezetten az Adobe partner menedzsmentről. Az erősebb és gördülékenyebb kapcsolattartás érdekében havi rendszerességgel vezetnek be “office hours” alkalmakat Varsóban, ahol személyesen is beszélgethetünk az Adobe képviselőivel. Ez nagyban meg fogja könnyíteni a jövőben a közös munkát az Adobe-val.

Adobe prezentácio

E-kereskedelmi képzés – Ha lemaradsz, kimaradsz

Mihály Viktória (Marketing vezető)

Minden kétséget kizáróan 2022 a tanulás jegyében telt. Tanultunk mi is, új technológiákba ástuk bele magunkat, illetve próbáltunk a mindennapi változásokhoz igazodni és kihozni belőlük a legtöbbet. Mindezek mellett igyekeztünk a már megszerzett tapasztalatainkat továbbadni rendezvényeken előadások, kerekasztal beszélgetések formájában és természetesen itt, a blogon is.

A másik kiemelt pontja a tudásátadásnak a KÜRT Akadémiával közösen szervezett e-kereskedelmi képzés. A saját tapasztalataink mellett számos kereskedelmi szakember, cégvezető is igazolja, hogy nélkülözhetetlen a folyamatos tanulás. A tanfolyam 2023-ban is visszatér, így érdemes már most bejegyezni a naptárba a márciusi indulást. Addig is, itt olvashatjátok vissza a korábbi képzéseken résztvevők tapasztalatát:

A jövőbeni sikeres értékesítés kulcsa a minél több adat >>
Teljesen átállított fejben – e-kereskdelmi képzésünkön járt az Auchan csapata >>

Beköszöntött a modern CMS-ek világa

Turupoli István (Business Analyst)

2022-ben a tartalomkezelés világa egyfajta átalakulási állapotban van, amely szinte biztosan folytatódni fog a jövő év folyamán is. Az átalakulás főként annak a paradigma váltásnak köszönhető, amely a tradicionális, monolitikus tartalomkezelő rendszerek felől egyre inkább a headless megoldások választása felé tolja az iparágat. Ez számos előnnyel jár, azonban ezzel együtt rengeteg feltörekvő, új technológia megjelenésével is. Ennek megfelelően mi az OANDER-nél is nagy fókuszt helyeztünk arra idén, hogy feltérképezzük a headless CMS-ekben rejlő lehetőségeket, valamint partneri kapcsolatokat építsünk az általunk legjobbnak ítélt rendszerek gyártóival.

Az ügyfelek számára a választás most még kicsit több döntés előkészítő feladattal járhat és némi technikai felkészültséget igényel megrendelői oldalról, de hosszabb távon megéri a leginkább jövőtálló rendszerbe fektetni. Ami jelenleg látszik a használati statisztikákból, hogy a WordPress-nek egyelőre nincs egyértelmű kihívója az új rendszerek között. Azonban ha az igények túlmutatnak egy szimpla CMS rendszeren, akkor mindenképp érdemes nyomon követni az olyan alternatívákat, mint például a Storyblok és a Hygraph.

modern cms

Cikksorozatunk következő részében tovább folytatjuk a 2022-es visszaemlékezést. Többek között szó lesz a nemzetközi terjeszkedésről, az “összelegózható” webáruházakról és az idei e-kereskedelmi rendezvényekről is.