Évösszegző: ilyen volt a 2024-es év
Évösszegző: ilyen volt a 2024-es év
Aktuális

Évösszegző: ilyen volt a 2024-es év

Olvasási idő: 7 perc

A 2024-es év különösen mozgalmas volt az OANDER életében, számos nagy mérföldkőhöz értünk el. Az év során kiemelt figyelmet kapott az edukáció, debütált Magyarország első omnichannel kutatása, illetve több szakmai rendezvényen is aktívan szerepeltünk, sőt saját eseményt is szerveztünk.

Évösszegző cikksorozatunkban végigvezetünk azokon az izgalmas pillanatokon és projekteken, amelyek meghatározták az elmúlt évünket.

A Magyar Zene Háza adott otthont az OANDER első önálló rendezvényének

Az OANDER első önálló rendezvényére, amely az A jövő hangja: Omnichannel stratégia címet viselte, egy igazán különleges helyszínen, a Magyar Zene Házában került sor. Az üzleti reggeli a digitális kereskedelem jövőjére fókuszált, és az omnichannel stratégiák jelentőségét, valamint az orkesztráció nélkülözhetetlenségét állította középpontba. A szakmai program során az IKEA, a Daktela és a Városliget Zrt. munkatársai osztották meg tapasztalataikat és gondolataikat az omnichannel kereskedelem aktuális kérdéseiről és jövőjéről.

OANDER üzleti reggeli 2024

Omnichannel.hu: új edukációs platform

Tavasszal elindítottuk az omnichannel.hu weboldalt, amely célja, hogy edukációs tartalmakkal támogassa a kereskedőket az omnichannel értékesítés terén. A weboldalon szótár könnyíti meg a modern digitális értékesítés fogalmainak tisztázását és helyes használatát, valamint rendszeresen frissülő cikkek, könyvajánlók, statisztikai adatok, illetve diagnosztikai kérdőívek segítik a vállalatokat digitális potenciáljuk felmérésében és fejlesztésében.
omnichannel.hu tudásportál

Ultragyors Magento – élesben is debütált a Hyvä sablon

2023-ban az OANDER lett az első hivatalos partnere a Hyvä-nak Magyarországon. A Hyvä frontend sablon forradalmi változást hozott a Magento webshopok világába, mivel ultragyors és időtakarékos frontend megoldást kínál. Az új sablon használatával jelentős javulást értünk el a weboldalak betöltődési sebességében, ami nemcsak a felhasználói élményt növelte, hanem a konverziókat is.

2024-ben élesedett az első Hyvä projektünk, a Serebro Ékszerüzlet hálózat tavaly fordult hozzánk azzal a céllal, hogy webes jelenlétét új alapokra helyezzük. Csapatunk vette át Románia egyik meghatározó szereplőjének, a Vitacom Electronics Magento alapú webáruházának kezelését. Első lépésként teljesítményoptimalizálási intézkedéseket hajtottunk végre, melyek gyorsabb és zökkenőmentesebb vásárlói élményt eredményeztek. Ezt követően a webáruház frontend felületét modernizáltuk, a letisztult és felhasználóbarát Hyvä sablon alapjaira építve.
Serebro webáruház fejlesztés

Szakmai rendezvények és podcastok

Nem hagyhatjuk ki az évösszegző cikkünkből a különböző szakmai eseményeket és konferenciákat. Az év folyamán számos hazai e-kereskedelmi rendezvényen vettünk részt, ahol lehetőségünk nyílt a legújabb trendek és fejlesztési megoldások megismerésére, valamint tapasztalatcserére a szakma többi szereplőjével. Különösen fontosnak tartottuk a személyes találkozásokat és a közös gondolkodást az iparág jövőjéről.

Az Ecommerce Expo Budapest rendezvényén Ocskay László ügyvezetőnk moderálta a “A versenyképesség kulcsa: omnichannel stratégia” című kerekasztal-beszélgetést. A beszélgetés során az IKEA, az iSTYLE és a BioTech USA képviselői osztották meg tapasztalataikat az omnichannel kereskedelem és az ügyfélélmény fontosságáról. Illetve az AI kereskedelmi hasznosításáról beszélgetett Ocskay Laci a Bizalmi Kör ügyvezetőjével, Gangel Péterrel a Meetup teremben.
Bizalmi Kör OANDER mastermindAz FMCG-Retail Minutes podcast áprilisi epizódjában Dr. Takács Diána (ügyvéd, Adóperes csoport, Deloitte Legal) és Dr. Aracsi Bernadett (menedzser, FMCG & Retail iparági csoportvezető, Deloitte Magyarország) Radó Mátyással, az OANDER Development társ-ügyvezetőjével beszélgetett. A diskurzus középpontjában az állt, miért elengedhetetlen az értékesítési, ügyfélkapcsolati, valamint online és offline csatornák egységes rendszerben történő kezelése. Az epizód részletesen bemutatta az omnichannel stratégia jelentőségét, amely nemcsak a vásárlói élmény javításának, hanem az üzleti siker fenntartásának is kulcsfontosságú eleme.
Itt tudod meghallgatni a teljes beszélgetést.
FMCG omnichannel kereskedelemTop 5 hazai omnichannel kereskedő, akire érdemes odafigyelni >>

A jubileumi XX. Ekereskedelmi Konferencián Esztergomban egy külön szekciót indítottunk a Daktelával közösen az omnichannel jegyében. A Notino, az IKEA, a Euronics, az iSTYLE és a Városliget Zrt. képviselői esettanulmányokon keresztül mutatták be az omnichannel stratégia különböző vetületeit, legyen szó a szervezetről, technológiáról vagy marketingről.

Petrik Máté -Smart City ökoszisztémaOktóberben a Service Design Day Budapesten lehetőségünk nyílt egy másfajta szemszögből bemutatni a Liget Budapest smart city ökoszisztémáját. Petrik Máté (Városliget Zrt. – Liget Budapest Projekt IT igazgató) és Roskó Dávid (kotta.io – Product Owner) előadásában betekinthettek a résztvevők a Városliget kulisszái mögé, és megismerhették hogyan kapcsolódik össze a háttérben kulturális intézmények, a sportpályák és a mélygarázs működése.

Service Design Day x OANDER

Az Omnichannel Scale kutatás számos rendezvényen kiemelt téma volt.
Drácz Dániel, a Deloitte üzletviteli tanácsadás üzletágának szenior menedzserének vezetésével Györke Zoltán, az Ecommerce Hungary nagyvállalati tagozatának vezetője, Leel-Őssy Lóránt, a Daktela Hungary marketingigazgatója és Radó Mátyás, az OANDER Development társ-ügyvezetője többek között arról beszélgettek a Deloitte FMCG-Retail Minutes októberi adásában, hogy az Omnichannel Scale kapcsán milyen igények rajzolódtak ki a kutatásban, illetve, hogy mit tehetnek a hazai kereskedők a versenyelőny megőrzéséért.

A beszélgetés itt nézhető vissza.

Deloitte FMCG podcast
Október 10-én a Daktela által rendezett Versenyképesség 2.0 című rendezvényén debütált a teljes Omnichannel Scale 2024 kutatás. Radó Mátyás, az OANDER társtulajdonosa és Géczi Tamás, az Inspira Research alapító ügyvezetője ismertették a kutatás legérdekesebb adatait a szakmai esemény résztvevőivel. Illetve Ocskay László egy kerekasztal beszélgetéssel zárta az eseményt, ahol az Árukereső.hu, a Daktela Magyarország és Deloitte Digital képviselői beszélgettek az omnichannel értékesítés gyakorlati megvalósításáról.
Daktela versenyképesség 2.0
A Portfolio által szervezett Digital Transformation konferencián kiemelt figyelmet kapott az omnichannel kereskedelem jelentősége a modern üzleti környezetben. Az eseményen Ocskay László, az OANDER társ-ügyvezetője és Géczi Tamás, az Inspira Research ügyvezető partnere bemutatták a kutatás eredményeit.
Portfolio Digital Transformation - omnichannel scale

Évösszegző cikkünket hamarosan folytatjuk.