Évösszegző cikksorozatunkban végigvezetünk azokon az izgalmas pillanatokon és projekteken, amelyek meghatározták az elmúlt évünket.
A Magyar Zene Háza adott otthont az OANDER első önálló rendezvényének
Az OANDER első önálló rendezvényére, amely az A jövő hangja: Omnichannel stratégia címet viselte, egy igazán különleges helyszínen, a Magyar Zene Házában került sor. Az üzleti reggeli a digitális kereskedelem jövőjére fókuszált, és az omnichannel stratégiák jelentőségét, valamint az orkesztráció nélkülözhetetlenségét állította középpontba. A szakmai program során az IKEA, a Daktela és a Városliget Zrt. munkatársai osztották meg tapasztalataikat és gondolataikat az omnichannel kereskedelem aktuális kérdéseiről és jövőjéről.
Omnichannel.hu: új edukációs platform
Tavasszal elindítottuk az omnichannel.hu weboldalt, amely célja, hogy edukációs tartalmakkal támogassa a kereskedőket az omnichannel értékesítés terén. A weboldalon szótár könnyíti meg a modern digitális értékesítés fogalmainak tisztázását és helyes használatát, valamint rendszeresen frissülő cikkek, könyvajánlók, statisztikai adatok, illetve diagnosztikai kérdőívek segítik a vállalatokat digitális potenciáljuk felmérésében és fejlesztésében.
Ultragyors Magento – élesben is debütált a Hyvä sablon
2023-ban az OANDER lett az első hivatalos partnere a Hyvä-nak Magyarországon. A Hyvä frontend sablon forradalmi változást hozott a Magento webshopok világába, mivel ultragyors és időtakarékos frontend megoldást kínál. Az új sablon használatával jelentős javulást értünk el a weboldalak betöltődési sebességében, ami nemcsak a felhasználói élményt növelte, hanem a konverziókat is.
2024-ben élesedett az első Hyvä projektünk, a Serebro Ékszerüzlet hálózat tavaly fordult hozzánk azzal a céllal, hogy webes jelenlétét új alapokra helyezzük. Csapatunk vette át Románia egyik meghatározó szereplőjének, a Vitacom Electronics Magento alapú webáruházának kezelését. Első lépésként teljesítményoptimalizálási intézkedéseket hajtottunk végre, melyek gyorsabb és zökkenőmentesebb vásárlói élményt eredményeztek. Ezt követően a webáruház frontend felületét modernizáltuk, a letisztult és felhasználóbarát Hyvä sablon alapjaira építve.
Szakmai rendezvények és podcastok
Nem hagyhatjuk ki az évösszegző cikkünkből a különböző szakmai eseményeket és konferenciákat. Az év folyamán számos hazai e-kereskedelmi rendezvényen vettünk részt, ahol lehetőségünk nyílt a legújabb trendek és fejlesztési megoldások megismerésére, valamint tapasztalatcserére a szakma többi szereplőjével. Különösen fontosnak tartottuk a személyes találkozásokat és a közös gondolkodást az iparág jövőjéről.
Az Ecommerce Expo Budapest rendezvényén Ocskay László ügyvezetőnk moderálta a “A versenyképesség kulcsa: omnichannel stratégia” című kerekasztal-beszélgetést. A beszélgetés során az IKEA, az iSTYLE és a BioTech USA képviselői osztották meg tapasztalataikat az omnichannel kereskedelem és az ügyfélélmény fontosságáról. Illetve az AI kereskedelmi hasznosításáról beszélgetett Ocskay Laci a Bizalmi Kör ügyvezetőjével, Gangel Péterrel a Meetup teremben.
Az FMCG-Retail Minutes podcast áprilisi epizódjában Dr. Takács Diána (ügyvéd, Adóperes csoport, Deloitte Legal) és Dr. Aracsi Bernadett (menedzser, FMCG & Retail iparági csoportvezető, Deloitte Magyarország) Radó Mátyással, az OANDER Development társ-ügyvezetőjével beszélgetett. A diskurzus középpontjában az állt, miért elengedhetetlen az értékesítési, ügyfélkapcsolati, valamint online és offline csatornák egységes rendszerben történő kezelése. Az epizód részletesen bemutatta az omnichannel stratégia jelentőségét, amely nemcsak a vásárlói élmény javításának, hanem az üzleti siker fenntartásának is kulcsfontosságú eleme.
Itt tudod meghallgatni a teljes beszélgetést.
Top 5 hazai omnichannel kereskedő, akire érdemes odafigyelni >>
A jubileumi XX. Ekereskedelmi Konferencián Esztergomban egy külön szekciót indítottunk a Daktelával közösen az omnichannel jegyében. A Notino, az IKEA, a Euronics, az iSTYLE és a Városliget Zrt. képviselői esettanulmányokon keresztül mutatták be az omnichannel stratégia különböző vetületeit, legyen szó a szervezetről, technológiáról vagy marketingről.
Októberben a Service Design Day Budapesten lehetőségünk nyílt egy másfajta szemszögből bemutatni a Liget Budapest smart city ökoszisztémáját. Petrik Máté (Városliget Zrt. – Liget Budapest Projekt IT igazgató) és Roskó Dávid (kotta.io – Product Owner) előadásában betekinthettek a résztvevők a Városliget kulisszái mögé, és megismerhették hogyan kapcsolódik össze a háttérben kulturális intézmények, a sportpályák és a mélygarázs működése.
Az Omnichannel Scale kutatás számos rendezvényen kiemelt téma volt.
Drácz Dániel, a Deloitte üzletviteli tanácsadás üzletágának szenior menedzserének vezetésével Györke Zoltán, az Ecommerce Hungary nagyvállalati tagozatának vezetője, Leel-Őssy Lóránt, a Daktela Hungary marketingigazgatója és Radó Mátyás, az OANDER Development társ-ügyvezetője többek között arról beszélgettek a Deloitte FMCG-Retail Minutes októberi adásában, hogy az Omnichannel Scale kapcsán milyen igények rajzolódtak ki a kutatásban, illetve, hogy mit tehetnek a hazai kereskedők a versenyelőny megőrzéséért.
A beszélgetés itt nézhető vissza.
Október 10-én a Daktela által rendezett Versenyképesség 2.0 című rendezvényén debütált a teljes Omnichannel Scale 2024 kutatás. Radó Mátyás, az OANDER társtulajdonosa és Géczi Tamás, az Inspira Research alapító ügyvezetője ismertették a kutatás legérdekesebb adatait a szakmai esemény résztvevőivel. Illetve Ocskay László egy kerekasztal beszélgetéssel zárta az eseményt, ahol az Árukereső.hu, a Daktela Magyarország és Deloitte Digital képviselői beszélgettek az omnichannel értékesítés gyakorlati megvalósításáról.
A Portfolio által szervezett Digital Transformation konferencián kiemelt figyelmet kapott az omnichannel kereskedelem jelentősége a modern üzleti környezetben. Az eseményen Ocskay László, az OANDER társ-ügyvezetője és Géczi Tamás, az Inspira Research ügyvezető partnere bemutatták a kutatás eredményeit.
Évösszegző cikkünket hamarosan folytatjuk.