Évösszegző 2024: ilyen volt a tavalyi évünk 2. rész
Évösszegző 2024: ilyen volt a tavalyi évünk 2. rész
Aktuális

Évösszegző 2024: ilyen volt a tavalyi évünk 2. rész

Olvasási idő: 5 perc

Évösszegző cikksorozatunk második részében folytatjuk 2024 történéseinek összefoglalóját. Szó lesz arról, hogy egyetemi tananyag lett az Egységesített Kereskedelem című könyvünk és a Közép-Kelet-Európa és a Közel-Kelet közötti üzleti kapcsolatok erősítéséről is.

Évösszegző cikksorozatunk második részében végigvesszük azokat az izgalmas projekteket, amelyek meghatározták az elmúlt évünket. Az első részt itt olvashatjátok.

Omnichannel Scale 2024 Kutatás

2024-ben megszületett Magyarország első omnichannel tematikájú kutatása, az Omnichannel Scale, együttműködve az Ecommerce Hungary-vel, a Daktelával és a Deloitte-tal. Az Inspira Research Group által készített kutatás célja az volt, hogy feltérképezze a hazai kereskedők és vásárlók omnichannel megoldások iránti fogékonyságát, valamint az ezekben rejlő üzleti lehetőségeket. Az eredmények rámutattak, hogy a magasabb vásárlóerővel rendelkező és a fiatalabb korosztály különösen nyitott az ilyen megoldásokra, ezért a kereskedők számára kiemelten fontos ezek bevezetése.

A kutatással kapcsolatban számos cikk megjelent, ezek közül az októberi Trade Magazinban is megjelent írást emelnénk ki.
Töltsd le ingyenesen a kutatást! >>

Omnichannel Scale kutatás

Egyetemi tananyag lett az Egységesített Kereskedelem

A 2023-ban megjelent Egységesített kereskedelem című könyvnek, amelyet az OANDER két alapítója írt. A kiadvány immár a Bookline és Libri felületén is rendelhető a unified.hu mellett, így még szélesebb közönséghez juthat el. Az ősz folyamán a könyv a Budapesti Corvinus Egyetem tananyagává vált a Gazdaság és menedzsment alapszak Online vásárlási trendek című új kurzusán, ezzel is hozzájárulva a kereskedelem és digitális transzformáció iránt érdeklődő hallgatók tudásának bővítéséhez.

Egységesített Kereskedelem szakkönyv

E-kereskedelmi képzések és edukáció

Az OANDER 2024-ben is aktívan részt vett az e-kereskedelmi szektor edukációjában. A Digitális Kereskedelmi Szövetség mentorprogramjában a Furbify, a Vágyaim és a Lumenet képviselőit segítették szakértőink a digitalizáció és az orkesztráció témakörben. A mentoring során olyan témák kerültek terítékre, mint a cross-border commerce technológiai és automatizációs kihívásai, az egységesített kereskedelem felé vezető gyakorlati lépések vagy a stratégia, tervezés és fejlesztés kapcsolata.
Nyáron érkezett a jó hír, hogy a DKSZ elnyerte a Bridge Budapest Üzleti Közösségi Díját a Szektorális Együttműködések kategóriában!

DKSZ mentorprogram

Az őszi félévben ismét felkérést kaptunk a Budapesti Corvinus Egyetemtől, hogy a Gazdaság és menedzsment alapszakos hallgatóknak tartsunk előadásokat. Az egyik alkalom az egységesített kereskedelem felé vezető útról, arról a négy evolúciós szakaszról szólt, mely az Egységesített Kereskedelem című könyvünkben is olvasható, a másik előadás pedig a design szerepéről az e-kereskedelemben. Ezúton is köszönjük a megtisztelő felkéréseket, nagyon jól éreztük magunkat a katedrán!

Evolúciós lépcsőfokok a kereskedelmi digitalizációban 1. rész >>
Evolúciós lépcsőfokok a kereskedelmi digitalizációban 2. rész >>

Klaszter a magyar digitális know-how szaúdi piacra juttatásáért

A Magyar-Szaúd-Arábiai Digitalizációs Klaszter (HSD Cluster) 2024 májusában alakult a Clue PR, a Digital Way, az OANDER és az Infuze Technologies együttműködésével, célul tűzve ki a Közép-Kelet-Európa és a Közel-Kelet közötti üzleti kapcsolatok erősítését, valamint a magyar digitális szakértelem szaúd-arábiai piacra juttatását. Az alapítást követően a klaszter tagjai bemutatkoztak a 4. Szaúdi-Magyar Üzleti Fórumon Rijádban. Ezzel egy időben Fahad Altomaihynak, a smart city fejlesztési projektek elismert szaúd-arábiai szakértőjének élőben mutathattuk be a Városliget smart city megoldásait, mely Magyarország kiemelkedő kulturális és szabadidős létesítményeit foglalja magába.

HSDC Cluster

Az év végén pedig egy nyílt nap keretében mutatkoztak be a Klaszter tagjai, akik a közös célokról és lehetőségekről meséltek a meghívottaknak. Az esemény kiemelt vendége volt Faragó Sándor, Magyarország külgazdasági és kereskedelmi attaséja, aki a szaúd-arábiai piacban rejlő lehetőségekről beszélt. Rashed Daher professzor előadásának köszönhetően pedig az arab üzleti kultúra, tárgyalási stratégiák és piaci sajátosságok világából kaptak ízelítőt a résztvevők.

Ezúton is szeretnénk megköszönni minden ügyfelünknek és partnerünknek az együttműködést és a közös munkát, amely nélkül ezek az eredmények nem születhettek volna meg. Bízunk benne, hogy 2025-ben is hasonlóan izgalmas projekteken dolgozunk majd együtt. Minden olvasónknak sikeres, innovációkkal teli új évet kívánunk!