Legyen szó technológiai újdonságokról, e-kereskedelmi stratégiákról vagy az online piac trendjeiről, ezek az események betekintést nyújtanak az e-kereskedelem világába, és lehetőséget teremtenek az együttműködésre. Cikkünkben összegyűjtöttük a legérdekesebb magyarországi és nemzetközi e-kereskedelmi rendezvényeket, melyek kulcsszerepet játszanak a digitális kereskedelem fejlődésében. Jöjjenek a legfontosabb e-kereskedelmi rendezvények 2024-ből!
Február 29. – Ecommerce Expo
A legnagyobb hazai e-kereskedelmi rendezvények sorát a hagyományokhoz híven az Ecommerce Expo nyitja meg február végén. A Lurdy Házban megrendezett eseményen több mint 2000 szolgáltató és kereskedő találkozik egy egész napos rendezvénysorozat keretében. Idén az OANDER társ-ügyvezetője, Ocskay László egy omnichannel kerekasztal-beszélgetés vezetője lesz, ahol Petheő Gergellyel (IKEA, Program Manager, Business Development), Sztípity Róberttel (BioTechUSA, Head of Data) és Tar Andrással (iSTYLE, Regional Manager) beszélgetnek az omnichannel értékesítésről.
Időpont: 11:30-12:00, onlinePénztárca terem
Ilyen volt az Ecommerce Expo 2024-ben:
A magyar e-kereskedelem számokban 2023
Mesterséges intelligencia az e-kereskedelemben >>
Fenntarthatóbb-e az e-kereskedelem? >>
Omnichannel stratégia, ügyfélélmény >>
Március 5-7. – SIRHA Budapest
Páros év van, ami azt jelenti, hogy ismét megrendezésre kerül Közép-Kelet-Európa legjelentősebb nemzetközi élelmiszeripari és HoReCa szakkiállítása, a SIRHA Budapest. A legutóbbi 2022-es rendezvényen 24.000 szakmai látogató vett részt 44 országból és több mint 350 kiállító mutatkozott be. Az egyik legérdekesebbnek a Trade magazin által támogatott Future Store Innovations stand ígérkezik, ahol a piaci bevezetés előtt álló legújabb termékfejlesztéseiket mutatják be a kiállítók. A standokon felül számos program közül is választhatunk, ilyen például a SIRHA Innovációs Verseny, melyre az esemény kiállítói nevezhetnek termékeikkel és szolgáltatásaikkal.
Március 27. – PP Konferencia: Webáruházi trendek – 2024 Hogyan szerezzünk új vásárlókat?
Hová tart a webkereskedelem 2024-ben? Milyen módszerekkel lehet a hazai és külföldről vásárlók közül minél többet megnyerniük az e-kereskedőknek? – többek között ezekre a kérdésekre is keresi a választ Magyarország egyik legrégebbi konferenciája, a Piac & Profit. A szakértő előadók között ott lesz az OANDER képviseletében Ocskay László, aki az Ügyfélorientált B2B – A viszonteladói értékesítés forradalma témakörében tart majd előadást, és azt a példátlan átalakulást járja körbe, ahogyan vállalatok egymással kereskednek és üzletet kötnek.
Április 11. – Portfolio: RETAIL DAY 2024
A Portfolio szakmai konferenciái közül ezúttal a Merre tovább kiskereskedelem? című eseményre esett a választásunk. A rendezvény kiemelt témái lesznek az offline és az online kereskedelem kapcsolata, a fogyasztói igények változása, az ellátási láncok akadozása és természetesen a mesterséges intelligencia sem maradhat ki a sorból.
Április 17. – IVSZ SMART 2024
A Worlds Colliding elnevezésű esemény bár AI fókuszú lesz, de mégsem az AI-ról magáról fog szólni, hanem arról, hogy az AI hogyan fog együttműködni más iparágakkal és hogyan fognak “összeütközni” egymással. A szervezők szerint “Az idei SMART feladata, hogy mentőmellényt és védőszemüveget biztosítson a résztvevőknek, mellyel a digitális tengeren történő evickélés és a katasztrófaturizmus is biztonságosabbá válik.”
Április 23-24. – Digital Media Hungary
Az ország legrégebbi kereskedelmi, marketing-kommunikációs és média szakmai eseményét a hagyományokhoz híven ismét Siófokon rendezik meg. A 2024-es konferencia a sokatmondó Helyetted is lesz más! címet kapta.
Május 9. – A magyar e-kereskedelem napja
Az Ecommerce Hungary Kisvállalati Tagozatának eseménye, ahol a kiállítók és előadások mellett konzultációs asztalokkal is várják a szervezők a résztvevőket.
Május 16. – Trust Summit
A Bizalmi Kör legnagyobb éves rendezvénye kifejezetten cégvezetőknek. Az inspirációs és networking eseményen több mint 750 résztvevő, hasznos, tapasztalatokon alapuló tudást szívhat magába olyan előadóktól, akik maguk is végigjárták a ranglétrát.
Június 6-7. – XX. E-kereskedelmi Konferencia
Június elején az Ecommerce Hungary két évtizedes rendezvényén, az XX. E-kereskedelmi Konferenciáján találkozhatunk. A kerek számmal egyúttal a helyszín is változik, Visegrád helyett Esztergom ad helyet a két napos eseménynek.
Omnichannel stratégiától a Temu hatásokig a XX. E-kereskedelmi konferencián >>
Június 13. – Business Fest, Sales Fest, IT Fest
Az év legnagyobb üzleti fesztiváljával zárhatjuk az év első felét a nyári szabadságok előtt. Ráadásul az amúgy is komplex rendezvény kiegészül egy újdonsággal, a Sales Festtel, ahol Magyarország értékesítési vezetői gyűlnek össze, hogy új szintre emeljék az értékesítést. Olvasd el tavalyi összefoglalónkat a rendezvényről!
Szeptember 23-27. – Trade magazin Business Days
Egy hét elvonulás Tapolcán a hazai FMCG piac aktualitásai jegyében. A beszállítói, HoReCa- és szolgáltatói megközelítések az év egyik legizgalmasabb iparági rendezvényévé teszik a Trade magazin eseményét.
Október 1-2. – Internet Hungary
Október elején kerül megrendezésre az Internet Hungary, a kereskedelmi, marketing-kommunikációs és média szakmai eseménye.
Október 10. – Daktela rendezvény
Részletek hamarosan…
November 14. – Portfolio Digital Transformation
A Portfolio őszi konferenciái közül a Digital Transformation-t ajánljuk figyelmetekbe. A rendezvény középpontjában a digitális átalakulás lesz, mely ma már az életünk minden területét áthatja. Éppen ezért szó lesz az elmaradhatatlan AI megoldásokról, a hiperperszonalizációról, az adatvezérelt működésről, valamit arról, hogy csökkenthetjük a költségeket a digitális transzformációval.
Nemzetközi e-kereskedelmi rendezvények
Február 22. – Ecommerce Expo Berlin
Több mint 280 kiállítóval és 10.000 vendéggel Közép-Európa legnagyobb és legfontosabb e-kereskedelmi rendezvényévé nőtte ki magát a berlini expo. A kiállítás ráadásul ingyenesen látogatható, így mindenképpen megéri egy tanulmányút erejéig felmérni a régiós piacot. Mi 2022-ben megtettük, nagyon tanulságos volt.
Március 25-28. – Adobe Summit
A tavalyi londoni helyszín után ezúttal Los Angeles-ig kell mennünk az Adobe legnagyobb éves rendezvényéért. Szerencsére online is követhetjük az eseményt, így lehetőségünk van első kézből meghallgatni az Adobe újdonságait. Ahogy megszokhattuk, minden évben egy húzónévvel indít a kétnapos konferencia, ezúttal a kosárlabda legendát, Shaquille O’Nealt kérték fel erre a szerepre.
Tavalyi összefoglaló cikkünket az alábbi linken olvashatod.
Május 13-14. – E-SHOW Barcelona
Spanyolország vezető B2B e-kereskedelmi és kiskereskedelmi rendezvénye, ahol két napon keresztül több mint 130 piacvezető kiállító cég legújabb fejlesztéseivel találkozhatunk. Olyan márkáktól inspirálódhatunk, mint a Volvo, a Mango, a Pandora vagy a Parfois. Ráadásul idén az E-SHOW égisze alatt a Technology for Marketing (TFM) és a Big Data & AI World kiállítások is megrendezésre kerülnek.
Szeptember 18-19. – Ecommerce Expo London
Első kézből tapasztaltuk, hogy mennyire inspiráló és innovatív Anglia első számú e-kereskedelmi rendezvénye. Jó volt végre személyesen is találkozni technológiai partnereinkkel. A B2B és B2C szegmensre egyaránt fókuszáló eseményen egyformán érdekesek a kiállítók és az előadók, mindenképpen érdemes megtapasztalni azt a közeget!
Cikkünk hamarosan új rendezvényekkel bővül. Reméljük minél több rendezvényen találkozunk 2024-ben is!
Képek forrása: Ecommerce Expo, Bizalmi Kör/Trust Summit, Business Fest, OANDER