Gyakori kérdések

Hasznos tudnivalók, gyakori kérdések az OANDER-ről, munkamódszereinkről és munkáinkról

Magunkról

Kik vagytok és mivel foglalkoztok?

Az OANDER egy digitális ügynökség. Főként digitális stratégiaalkotással és webáruház tervezéssel, designnal és fejlesztéssel foglalkozunk. Bár a cég története a WordPress portálfejlesztésekkel kezdődött, az utóbbi években nagyobb hangsúlyt kapott a Magento webáruházplatform, melyhez számos egyedi termékünk (Event Manager, MultiPass) és új technológiai megoldás (PWA, Adobe Commerce) csatlakozott az évek során. Büszkék vagyunk saját integrációs termékünkre, az OANDER Connectre, mely webáruházakat köt össze más, a működéséhez elengedhetetlen szotfverekkel (CRM, ERP, fulfillment rendszerek, marketing szoftverek, stb.)

Mekkora a cég, mióta vagytok a piacon?

Az OANDER pályafutása 2008-ban indult. A két fős vállalkozásból az évek folyamán egy közepes méretű céggé nőtte ki magát, és a fejlődés rendületlen. Frontend, backend és integrációs fejlesztők, tesztelők, projekt managerek, designerek, scrum masterek, business analystek és accountok összehangolt munkájának köszönhetően valósítjuk meg ügyfeleink igényeit.

Miért dolgozzak veletek?

Maga a fejlesztés, amivel a legegyszerűbben meg lehet fogni a munkakörünket, igazából csak a végleges fázis, hosszas és mély üzleti és technológiai tervezés előzi meg az operatív munkát. Ezek a hozzáadott értékek és az ehhez társuló egyedi és modern design adják meg szolgáltatásunk igazi értékét és minőségét. Az OANDER partnerei a hazai piacon szektorukban kiemelkedő vállalkozások, és büszkék vagyunk rá, hogy sikerességükben a mi munkánk is szerepet játszik.

Partnereinkről

Kiknek dolgoztok?

Kifejezetten széles skálán mozog szakmai portfóliónk, ahol a szórakoztató elektronikától az építőipari vállalkozásokon át egészen a hazai legnagyobb múzeumokig sokan megtalálhatóak. Hisszük, hogy a 15 év alatt felhalmozott digitális szakmai és technológiai tudásunknak hála, bármely szegmens igényeire készek vagyunk a megfelelő technológiai megoldást nyújtani. Néhány referenciánk a legnagyobbak közül: iSTYLE, EcoFamily, Alinda, Liget Jegyrendszer, VANS, Szépművészeti Múzeum.

Mire vagytok büszkék?

A kedvenc projektjeinkre, amelyek nem azért a kedvenceink, mert azokat a legkönnyebb megcsinálni, pont ellenkezőleg. Az elejétől a végéig, stratégiai tervezéssel megalapozva, végigvisszük a fejlesztési folyamatokat, a webáruházat pedig folyamatosan optimalizáljuk, mindig jobbá és innovatívabbá. Az ügyféllel közösen gondolkodva, hogy minél nagyobb sikereket érjünk el, együtt.

Munkamódszereinkről

Milyen munkamódszert használtok?

A scrum módszertan mellett tettük le a voksunkat évekkel ezelőtt. Agilisan fejlesztünk, két hetes sprintekben szállítunk, cross-funkcionális csapatokkal. Ez azt jelenti, hogy cégünkben egymástól különálló, 10-12 fős szakmai csapat vezeti a projekteket, projektmenedzserekkel, scrum masterrel, fejlesztőkkel és szoftvertesztelőkkel.

Mi az az agilis fejlesztés?

Erről nagyon hosszasan lehetne beszélni, egy oldalban is. Apropó, ezt meg is tettük, a fejlesztési módszertanunk bemutatásánál. Röviden úgy fogalmazhatjuk meg, hogy a szokásos "A-ból kiindulás és B-be érkezés" egyenes vonalú projekt helyett mi egy szabadabb, nyitottabb fejlesztési metodikát alkalmazunk, ahol a kiindulást jól ismerjük, az üzleti célt is, viszont már a legkisebb üzembe helyezhető és élesen használható terméket a piacra dobjuk, meghatározott kritériumok mentén. Így ez már termel az első hónapoktól és még évekig fejleszthetjük, hogy minél jobb és jobb legyen. A világ gyorsan változik, így az üzleti igények is. Fizikailag nem lehet maximálisan minden igényt egyszerre kielégíteni, mert mire megtörténne, már másra van szükség. Szerencsére az agilitás ennek teret ad, folyamatosan, 2 hetente szemmel tartjuk a projektet és abba az irányba toljuk, ami üzletileg a legeredményesebb.

Alkalmazott technológiákról

Mit jelent a nyílt forráskód?

A nyílt forráskód (open source) azt jelenti, hogy ezek a szoftverek szabadon használhatóak, másolhatóak, terjeszthetőek, tanulmányozhatóak és módosíthatóak. Tévhit, hogy a nyílt forráskódú szoftverek ingyenesek is. A félreértés oka, hogy az open source-t sokan összekeverik a szabad szoftverek (free source) fogalmával. A nyílt forráskódú szoftvereket is lehet profitorientált céllal fejleszteni, felhasználni, előfizetési konstrukcióban kínálni. Így például a Magento is rendelkezik ingyenes (Magento Open Source) és éves licensz díjhoz kötött szoftverváltozattal (Adobe Commerce). A nyílt forráskód három legnagyobb előnye a költséghatékonyság, a szállítófüggetlenség (azaz, hogy bármelyik szakmailag felkészült cég átveheti a projektet, nem úgy, mint egy egyedi fejlesztésű projekt esetében) és a modularitás (a marketplace-eknek hála webshopunk képességei kiegészíthetők mások által fejlesztett modulokkal).

Mi az a Magento?

A Magento az Adobe által fejlesztett nyílt-forráskódú webáruházmotor, amit világszerte 15.000-nél is több profi fejlesztő felügyel, frissít és upgradel napi szinten. Ez azt jelenti, hogy a webáruházmotor adott, ezt a kiváló alapot a partner üzleti igényeihez mérten alakítjuk, bővítjük modulokkal vagy egyedi fejlesztésekkel.

Micsoda az OANDER Hodor?

A Hodor az OANDER által lefejlesztett Magento webáruház platform. A külső megjelenítésen kívül rengeteg olyan funkciót tartalmaz, amely kifejezetten a hazai és régiós igényekre nyújt megoldást. Kiváló alapot nyújt közép-és nagyvállalatoknak az online értékesítéshez, illetve több országos terjeszkedéshez is ideális választás.


Mire jó az OANDER Connect?

Az OANDER Connect egy köztes-réteg (middleware) rendszer, ami azt jelenti, hogy különböző informatikai rendszereket, (mint például a vállalatunk ERP-je, webáruháza, számlázó rendszere, stb. ) összeköt és automatizáció során folyamatainkat és adminisztrációnkat automatikussá és gyorssá teszi.

Mit csinál az OANDER PWA?

A progresszív webes alkalmazás (PWA) egy új technológia. Egy olyan webes alkalmazás, amely a böngészőben fut, de úgy viselkedik, mint egy natív alkalmazás. Legfőbb jellemzője a gyorsaság, hogy weboldalunk telepíthető alkalmazásként mobilunkra, és minden más felületen (okostévén, üzletekben kioszkok kijelzőjén) is jól mutat. Mindezeknek köszönhetően nő a konverzió, hiszen a felhasználók gyorsan, akár offline is elérik a webáruházat mindenféle eszközön.

Mire használjuk az Event Manager?

Röviden és tömören: élvonalbeli eseményszervező és online jegyértékesítő megoldás Magento webáruház alapokra építve. Olyan webáruház, amelyben a rendezvények szervezésétől kezdve a jegyeladáson át a látogatók regisztrálásáig a teljes online és helyszíni jegyértékesítési folyamat menedzselhető. A felületen tetszőleges számú rendezvényhelyszín hozható létre, az eseményeket konfigurálhatjuk (helyszín, résztvevők számának limitációja, stb.), a felhasználók időpontot foglalhatnak és jegyet vásárolhatnak.

Lépj velünk kapcsolatba