Store Fulfillment, az egyre népszerűbb kereskedelmi stratégia
Store Fulfillment, az egyre népszerűbb kereskedelmi stratégia
Webáruház

Store Fulfillment, az egyre népszerűbb kereskedelmi stratégia

Olvasási idő: 6 perc

Adobe Bronz Partnerként rendszeresen járunk az Adobe eseményekre, melyek nem csak a legújabb hírek és fejlesztési információk miatt fontosak számunkra, hanem egyfajta trendelőrejelzésként is funkcionálnak. A legutóbbi rendezvényen a Store Fulfillment és a BOPIS volt a középpontban.

Kezdjük némi fogalomtisztázással, hogy aztán rátérjünk az Adobe újdonságára, majd a piaci trendekre, melyek hazánkban is egyre népszerűbbé válnak majd az elkövetkezendő években! Jön a store Fulfillment és a BOPIS!

A fulfillment jelentése

Azt a folyamatot takarja, amikor egy online vásárolt termék eljut a vásárló kezébe. A fulfillment szolgáltatók átveszik a webshoptól a raktározással, csomagolással, számlázással és kiszállítással kapcsolatos feladatokat, hogy azok az értékesítésre és a kreatív folyamatokra összpontosíthassanak. Korábban egy teljes cikket szántunk a fulfillment témakörének, hogy mik az előnyei, miért éri meg kiszervezni a folyamatokat és hogyan integráljuk webshopunkhoz a fulfillment szolgáltatók szoftvereit.

pickup-in-store

A store fulfillment fogalma

Egy olyan omnichannel kereskedelmi stratégiát jelent, melynél az üzletek kvázi mini elosztóközpontként is funkcionálnak, azaz a rendeléseket a boltok készletei szolgálják ki. Előnye, hogy nincs szükség külön készletkezelésre, a bolti és a webes készlet együttesen értékesíthetőek (ugyanakkor kihívás az integrált és real time raktárkészlet összehangolása). Ráadásul az üzletek ebben a formában tehermentesíthetik az elosztóközpontokat, és a közeli üzletek igénybevételével több készletet és gyorsabb kiszállítást kínálhatnak a vásárlóknak.

A kereskedelem evolúciója: omnichannel értékesítés és unified commerce >>

A BOPIS jelentése

A Buy-Online Pickup In-Store, azaz vásárolj online és vedd át az üzletben vásárlási mód angol megfelelője. Egy viszonylag új fogalom, a click and collect kifejezés alternatívája. Érthető okokból a BOPIS a pandémia alatt igazán népszerű vásárlási móddá vált. Míg Amerikában 2019-ben a teljes e-kereskedelmi költésnek mindössze 5,8%-át tette ki, az előrejelzések szerint 2022 év végére ez a szám közel megduplázódik, és eléri a 9%-os részesedést.

Store Fulfillment for Adobe Commerce

Az Egyesült Államokban június 21-én debütál a Store Fulfillment for Adobe Commerce by Walmart Commerce Technologies, mely fejlett BOPIS vásárlói élményt nyújt. Hogy miről is van szó pontosan? Egy olyan új megoldásról, amely kiváló click and collect vásárlói élményt nyújt, és egyben maximalizálja az áruházi alkalmazottak hatékonyságát. Egy végponttól végpontig tartó omnichannel fulfillment munkafolyamatról van szó, amelyet különböző applikációk is támogatnak.

Előnyös a vásárlóknak, mert…

  • Kényelmes átvételi lehetőségek közül választhatnak
    A vevők a termékek elérhetőségét figyelembe véve kiválaszthatják az üzletet az online vásárlásuk során, ahol átvehetik a kívánt termékeket, akár click and collect, akár személyes átvételi móddal.
  • Részletes e-mail értesítések
    A vásárlás minden mozzanatát emailek kísérik a minél gyorsabb és zökkenőmentesebb beszerzés érdekében.
  • Mobil összeköttetés
    A vásárló mobil eszközről tudja jelezni, hogy megérkezett az áruért, megadja a parkoló számát, az autója adatait, az eladó pedig kiviszi neki az összekészített rendelést.

Előnyös az üzletnek, mert….

  • Vásárlásösztönző
    Az online értékesítés ösztönzéséhez létfontosságú, hogy kijelezzük online is a bolti készletek elérhetőségét.
  • Továbbfejlesztett készletfoglalási modell
    A Store Fulfillment segítségével könnyen frissíthetik a készletinformációkat a weboldalukon.
  • Gyorsaság a rendelés összekészítő appal
    A picking mobilapplikációval a dolgozók hatékonyabban és pontosabban állítják össze a rendeléseket.
  • Hatékony rendeléskiszolgálás
    A rendelések átadása során használt applikáció (employee order handoff app) az átvételi idő alapján sorrendezi a rendeléseket, hogy minél zökkenőmentesebb legyen az átadás.

Hol érhető el a Store Fulfillment? Olyan kereskedő számára lehet releváns, aki Adobe Commerce webáruházzal rendelkezik, használja az Adobe Commerce Inventory Management-jét, illetve akinek van fizikai üzlete vagy raktára az USA-ban, ahol végfelhasználók számára értékesít.

Adobe hand off

Új omnichannel kereskedelmi trendek születőben

Felmerül a kérdés, hogy akkor miért is írtuk le mindezt, ha hazánkban még nem érhető el a funkció? Ahogy a bevezetőben is hivatkoztunk rá, nem csak az azonnali gyakorlati megvalósítások miatt hasznosak ezek az előadások, hanem piaci iránymutatóul is szolgálnak.

Márpedig az Adobe új szolgáltatása is reagál arra, hogy a vásárlók rugalmasságot és gyorsaságot várnak el a kereskedőktől. Ma már alapvetésnek számít, hogy mind a fizetési, mind a szállítási módok tekintetében többféle opció közül választhassanak. Utóbbi tekintetében fontos a gyorsaság, elvárják a bizonyos értékhatár feletti ingyenes kiszállítást és plusz pont, ha a boltban történő átvétel is szerepel a lehetőségek között.

Azoknak a kereskedőknek, akik online és fizikai üzletekkel is rendelkeznek, ideje holisztikus, omnichannel szemlélettel tekinteni a működésükre a gyorsabb teljesítés és a jobb vásárlói élmény érdekében. A fizikai üzletek és az online felület közötti határok elmosódnak, mindkét felület erősségeit egyesítve nagyobb választékot és rugalmasságot biztosít a vásárlók számára. De ne feledkezzünk meg a kiszolgáló személyzetről sem -mint ahogy az Adobe sem tette-, hiszen a platformok közötti zökkenőmentes átjárhatóság előfeltétele a bolti körülmények megfelelő megteremtése mind készletkezelés, mind átvétel szempontjából.

A jó omnichannel kereskedelem előnyei >>

adobe picking app

Az Adobe Commerce Store Fulfillment egy tökéletes példája az omnichannel értékesítésnek. Az irány tehát adott, érdemes elgondolkodni hogy milyen lehetőségeink vannak vásárlóink ösztönzésére a szállítási módok tekintetében, hogyan tudjuk bevonni hagyományos üzleteinket az online értékesítésbe!

SzilárdA cikk szerzője
Tatár Szilárd (OANDER business analyst)

Mobilos képek forrása: Adobe