Az ősszel debütált Omnichannel Scale 2024 kutatás szerint a hazai vállalatok többsége multichannel modellt alkalmaz, ahol a különböző értékesítési csatornák (pl. fizikai üzletek, webáruházak, nyomtatott katalógusok, applikációk) egymástól elkülönülten működnek. Márpedig az Omnichannel Scale felmérésből kiderül, hogy a vásárlók ma már elvárják az integrált vásárlói élményt, az omnichannel kiszolgálás ma már nem kuriózum az ő szemükben, hanem alapvető igény, hiszen maguk is “mindencsatornásan” vásárolnak.
A kutatás rávilágított arra, hogy az omnichannel megoldások nemcsak a vásárlói élmény javítását célozzák, hanem elengedhetetlenek a versenyképesség fenntartásához is. Az omnichannel stratégiák segítségével a vállalatok képesek egységes profilt alkotni a vásárlóikról, így minden csatornán személyre szabott élményt nyújthatnak, ami hosszú távon növeli a lojalitást és az ügyfélmegtartást.
Bár a technológiai lehetőségek már sok helyen rendelkezésre állnak, a hazai kereskedők jelentős része még mindig nem alkalmaz omnichannel stratégiát. A kutatás szerint csupán a cégek 36%-a rendelkezik ilyen stratégiával, míg a nemzetközi nagyvállalatoknál ez az arány sokkal magasabb. A legnagyobb kihívások között a technológiai fejlesztések, a szervezeti nehézségek és az ügyfélélmény egységesítése szerepel. A kereskedőknek meg kell küzdeniük a digitális és fizikai üzletek közötti együttműködési problémákkal is, mivel sok esetben az offline üzletek munkatársai konkurenciát látnak az online értékesítésben.
|
Az Omnichannel Scale 2024 kutatás eredményei arra hívják fel a figyelmet, hogy a fogyasztók számára már alapvető igény a ‘mindencsatornás’ kiszolgálás, különösen a fiatalabb generációk és a magas vásárlóerővel rendelkező ügyfelek körében. Az omnichannel megoldások alkalmazása nélkül a hazai kereskedők nehezen maradhatnak versenyképesek egy olyan világban, ahol a vásárlók pillanatok alatt váltanak az online és offline csatornák között.
Érdekelnek milyen üzleti esetek kapcsolódnak az omnichannel stratégiához? Böngéssz az omnichannel.hu tartalmai között!
A Deloitte Magyarország FMCG-Retail Minutes podcast sorozatának októberi vendégei a kutatásról beszélgették. Ha meghallgatnád a felmérés érdekes adatait és a belőlük levont tanulságokat, akkor nézd meg a videót YouTube-on vagy hallgasd meg a beszélgetést a Spotify-on!
|
A jó omnichannel kereskedelem előnyei >>
A kereskedelem evolúciója: omnichannel értékesítés és unified commerce >>