Omnichannel a gyakorlatban: smart city a főváros szívében
Omnichannel a gyakorlatban: smart city a főváros szívében
Aktuális

Omnichannel a gyakorlatban: smart city a főváros szívében

Olvasási idő: 4 perc

Az Esztergomban megrendezett XX. E-kereskedelmi konferencia omnichannel szekciójának záróelőadása egy különleges témáról, a smart city ökoszisztémáról szólt. A Liget Budapest projekt bizonyítja, hogy nem csak a pure kereskedőktől van mit tanulni.

Az előadásokat Petrik Máté, a Városliget Zrt. IT igazgatója zárta, aki esettanulmányban konkrét számokkal reprezentálva mutatta be, hogy hogyan valósult meg egy smart city ökoszisztéma egy kultúrális fejlesztési projekt kíséretében.

Omnichannel stratégia a város közepén

Máté röviden bemutatta a Városligethez tartozó egyes intézményeket. A Városligetet alkotja többek között az egymáshoz kapcsolódó mélygarázs, a sportpályák, a Szépművészeti Múzeum, a Magyar Zene Háza és a Millennium Háza.

Petrik Máté -Smart City ökoszisztéma

Versenyszféra szempontból meghatározva, a Városliget terméke nem más, mint egy meghatározott földrajzi területen történő szabadidős, kulturális, élményfókuszú látogatás. A cél az, hogy a Liget látogatást omnichannel stratégiával, digitális eszközökkel a lehető legmagasabb ügyfélélménnyel biztosítsák és a lehető leggyakrabban tudják kínálni a felhasználónak.

 A kulcs a Városligethez a Liget+ felhasználói profil, mely egykapus bejutást jelent digitális jeggyel és bérlettel a parkban mindenhová, ahol a látogató érvényes belépővel rendelkezik.

Hogyan épül fel egy smart city ökoszisztéma?

Ezt követően Máté bemutatta a Smart Liget projekt egyes alappilléreit, amelyek elengedhetetlenek voltak a projekt megvalósulásához. Ide tartozik az egykapus rendszer, amely tervezést, vásárlást és jogosultságot biztosít minden szolgáltatáshoz egyetlen platformon.

Városliget

A következő alappillér a magas minőségű szolgáltatások biztosítása, ez magában foglalja a látogatói hűségprogramot és a speciális bérleteket és tagságokat.

A Smart Liget harmadik pillére az omnichannel működés, amelyben összehangoltan működnek a különböző szolgáltatások, Máté ezt egy gyakorlatias példán, a Magyar Zene Házában tett látogatáson keresztül ismertette.

Az újabb fontos elem az alacsonyabb üzemeltetési költségek fenntartása, mivel a digitalizáció segítségével számos területen érhetőek el megtakarítások. Ilyen például, amikor automatizációval váltunk ki humán erőforrást, a rendszer folyamatainak digitalizálása jelentős üzemeltetési humán erőforrást is spórol vagy a bankkártyás fizetési opció biztosítása minden helyszínen, ezáltal csökkentve a készpénzkezelési költségeket.

Emellett Máté kihangsúlyozta az üzemeltetés rendszereinek összehangolt működését, amelyhez egy orkesztrációs platformot, a kottát használják, így nemcsak a költségek alacsonyabbak, de a rendszerek valós idő integrációja is megvalósul.

Smart City ökoszisztéma

Az ötödik pillér a minőségi adatgyűjtés és adatalapú működés támogatása adja, hiszen az aggregált adatbázis nemcsak a perszonalizációban segíthet, de hatással van az egyes üzleti döntésekre is.

Máté előadását egy szemléletes példával zárta, amelyben összegezte, hogy pontosan miként áll össze a Smart Liget projekt a háttérben.

Olvasd el ezt is:
Omnichannel stratégiától a Temu hatásokig a XX. E-kereskedelmi konferencián >>
Kiemelt ügyfélélmény a gyakorlatban -Notino esettanulmány >>
Egységes és skálázható kereskedelmi gyakorlat a Euronics-tól >>
Hogyan vált az iSTYLE kereskedőből szolgáltatóvá? >>
IKEA: egy csapat az összhangért