Pintér Robesz a Kosárérték magazinban megjelent vitaindító cikkében okokat keresett arra, hogy a hazai kereskedők miért nem terjeszkednek más országok felé. A felsorolásban országunk történelmi hátterétől kezdve a motiválatlanságig sok indok szerepelt a nemzetközi terjeszkedés hiánya kapcsán, mi azonban egy másik oldalt is említenénk: a technológiai korlátokat. Azaz azt, hogy kevés webáruház alkalmas arra, hogy akár több piacra is kilépjen vele a kereskedő. Kezdetleges megoldások persze léteznek, de flottul működő, viszonylag kevés manuális munkával járó, cross-border commerce webshop platformból kevés van.
Online nemzetközi terjeszkedés – Mit gondolj át, mielőtt piacra lépsz?
Cross-border commerce jelentése: egyszerűen fogalmazva, a határokon átnyúló kereskedelmet jelenti, legyen szó B2B vagy B2C értékesítésről, online vagy hagyományos, fizikai kereskedelemről.
Milyen igények léphetnek fel a kereskedői részről egy webáruház platformmal szemben?
- Beállíthatóak legyenek különböző nyelvnézetek az oldalon
- Legyen képes többféle valutát kezelni
- Kezelje az országonként eltérő áfa mértékeket
- Be lehessen állítani országspecifikus szállítási és fizetési módokat
- Tudja menedzselni a shop a termékkörök országonkénti változását
Az egyik legfontosabb részlet a fentiek kapcsán, hogy mindezen beállításokat könnyedén, a munka duplikálásától mentesen, akár egy admin felületben tudjuk elvégezni. Nem, a küldetés nem lehetetlen… Szeretnénk nektek bemutatni a Magento cross-border commerce-hez kapcsolódó funkcióit, melyek a fenti elvárások mindegyikét lefedik.
Online nemzetközi terjeszkedés? Nem lehetetlen!
A Magento tökéletes lehet azoknak a közepes és nagy vállalkozásoknak, akik régiós célokat tűztek ki maguk elé, netán új brandet vezetnének be külföldön. Mutatjuk is, hogy miért! Egy Magento webáruházon belül tetszőleges számú weboldal alakítható ki, azokon belül pedig más más pénznemmel és nyelvvel dolgozó boltnézeteket állíthatunk fel. A Magentonak ez a tudása teszi lehetővé, hogy akár teljesen különböző kinézetű és termékkínálattal rendelkező webshopokat ugyanarról a kezelőfelületről tartsunk karban.
1 admin felület, 9 ország – iSTYLE CE: HU, CZ, HR, MK, RO, BG, RS, SK, SI
Több online store működtetése is egyszerű és gyors, hiszen egy admin rendszerben kezelhetjük termékeinket, kategóriáinkat és a webshop felületén megjelenő minden más tartalmat is. Tény, hogy nagy odafigyelést igényel a különböző országnézetek kezelése, de némi OANDER oktatás után és egy kis gyakorlattal magabiztosan végezhetik a webshop adminisztrátorok a mindennapi feladatokat.
Hogy csak néhány példát említsünk ügyfeleink közül, akik kiléptek a nemzetközi színtérre: iSYTLE, Alinda, ProBeauty, Retro Jeans.
A Magento architektúrája
Store View alapú bontást jellemzően akkor használunk, ha ugyanazt a tartalmat szeretnénk megjeleníteni. A nyelv ugyan más, de nem változtatunk pénznemen, fizetési módon, szállítási módon. Ennél gyakoribb eset a website alapú elkülönítés. amelynél lényegében mindent módosíthatunk. Egy installáción belül több teljesen különböző boltot üzemeltetve, melyek lehetnek akár teljesen más márkák is teljesen más termékkínálattal.
A Magento 2 multistore funkciója lehetővé teszi, hogy több webáruházat kezeljünk különböző URL-címeken, ugyanazon Magento installáció alatt az adminisztráció egyszerűsítése érdekében. Egy Magento telepítés = egy egyszerű admin felület = számos webáruház, akár több nyelven is. A Magento nem csak a hazai, hanem az online nemzetközi terjeszkedés elindításához is tökéletes kiindulási alap. Pénzt, időt és energiát spórolhatunk. Ha többet megtudnál arról, hogy a Magento hogyan segítheti a nemzetközi terjeszkedésre vonatkozó céljaidat, keresd szakértő kollégáinkat!