Miért aktuális?
A hirtelen jött globális válság miatt sok cég kényszerül újratervezésre, illetve folyamataik optimalizálására. Elég csak arra gondolnunk, milyen nagy mértékben befolyásolja a webáruházak értékesítési stratégiáját a fizikai boltok törvényileg korlátozott nyitvatartása vagy akár az offline boltok forgalmának jelentős visszaesése. A hatás még inkább érezhető azon kereskedők esetén, akik korábban nem is voltak jelen az e-kereskedelmi piacon, számukra az újratervezés még nagyobb léptékű, melynek jó alapja lehet egy webáruház indítása.
A megoldás sok esetben az, ha javítunk webáruházaink folyamatain, hogy minél költség- és idő hatékonyabbak legyenek.
Bármelyik helyzetben is vagyunk érintettek, ebben a szituációban az egyik legnagyobb kihívás az árukészletek tárolása és készletezése, valamint a számlázásuk és kiszállításuk menedzselése. Szerencsére ma már vannak olyan automatizált megoldások, melyekkel egy az egyben levehetjük magunkról ezeket a logisztikai terheket. A legkézenfekvőbb és komplexebb megoldás egy fulfillment partnerrel összekötni webshopunkat.
Mi a lényege?
A fulfillment kifejezés egy komplex megoldást jelent. Olyan szolgáltatást takar, ahol a webáruházak kiszervezik egy fulfillment cégnek a logisztikához kötődő összes tevékenységet, azaz a készlet raktározást, csomagolást, szállítást és sok esetben a számlázást is.
Az együttműködés kulcskérdése, hogy hogyan történik az adatátvitel egyik rendszerből a másikba. A legegyszerűbb módja a manuális adatátvitel (xls-ek feltöltése vagy kézi adatbevitel a fulfillment cég rendszerébe), ugyanakkor ez nagyon időigényes és magas hibafaktort is tartalmazó folyamat. A legelterjedtebb és legegyszerűbb a webáruház és a fulfillment cég szoftverének összekötése, azaz integrálása. Ez biztosítja azt, hogy a webáruház terméki,illetve az ott leadott rendelések automatikusan átkerüljenek a a fulfillment rendszerbe és kezdődhet is a csomagolás, számlázás és kiszállítás.
Átadni a logisztikát épp most, mikor leterhelt a rendszer?
Persze! Épp most van a legnagyobb szükség arra, hogy olyan kézbe kerüljön logisztikánk, ami a lehető leghatékonyabb eszközöket használja. Mi más lehetne ennél alkalmasabb rá, mint egy olyan vállalat, ami kifejezetten fulfillmentre specializálódik.
Mik az előnyei?
- Nem kell raktárkészletünk tárolásával bajlódni, csupán arról kell gondoskodnunk, hogy a fulfillment cégnél a megfelelő készlet álljon rendelkezésre minden termékből.
- Mivel raktárkészletünk nem nálunk van, a rendelések előkészítése, csomagolása sem a mi feladatunk.
- A számlázó programok használata kiküszöbölhető, hiszen ezt is ki tudjuk szervezni.
- Futárszolgálat menedzselése egy az egyben lekerül rólunk, ráadásul olcsóbb is lesz a szolgáltatás, hiszen egy fulfillment cég a méretgazdaságosság által sokkal előnyösebb szerződést tud kötni.
- Kedvezőbb szállítási díjak miatt a külföldi kiszállítás költsége is alacsonyabban tartható, így a nemzetközi terjeszkedés is könnyebb.
- Visszáru kezelése is automatizálható, a visszakerült termék automatikusan újra bevételezésre kerül, így készleteink ebben az esetben is naprakészek maradnak, illetve a sztornó számla is azonnal elkészül.
- Ha automatizált a webáruház és a logisztikai partner szoftvere közötti összekötés, akkor az áruk beszerzésén és átadásán kívül a logisztikában nincs más dolgunk, legfeljebb néha ránézni, hogy minden rendszer a kívánatos módon működik-e.
Hogyan integráljunk?
Ahogy említettük, ahhoz hogy igazán kihasználhassuk a fulfillment szolgáltatás összes előnyét érdemes a webáruházunkkal való integrációban gondolkodni, hogy a rendelések beérkezése után automatizáltan fussanak folyamataink. Ezért mindenképpen olyan fulfillment céget válasszunk, akik biztosítani tudják a webáruházunkkal való összekötést. A Magento webshopok esetében a Webshippy fulfillment céget ajánljuk, az integrációban az OANDER saját fejlesztésű OANDER Connect terméke lesz a segítségünkre.
De mi is az az OANDER Connect?
Az OANDER Connect egy kifejezetten e-kereskedelemhez fejlesztett integrációs platform. Webáruházakat, vállalatirányítási rendszereket, CRM-eket és egyéb üzletileg kritikus szoftvereket hangol össze egymással. Az alapvető célja, hogy az egyes célszoftvereket (webáruház, ERP, CRM, stb.) közvetlen összekapcsolás helyett egy központi rendszerhez illesztjük, és ez a köztes réteg szolgálja ki a digitális ökoszisztéma integrációs folyamatait. Így az integráció biztonságosabb, kisebb hibalehetőséggel működik, rugalmasabban fejleszthető és független az egyes végpontok működésétől.
Hogyan épül fel az integráció?
A Webshippy esetén háromféle szinkronizáció biztosítja az automatizált működést:
Termék szinkron
Webshippyben történő rendelés létrehozáshoz, illetve készlet rögzítéshez, először a létre kell hoznunk a termékeket. Erre több lehetőségünk is van, akár manuálisan direkt fájlfeltöltéssel a Webshippy adminisztrációs felületén vagy automatizáltan a Magento termék adatai alapján. Külön igény esetén az adatok forrása lehet egy harmadik fél – például egy vállalat irányítási rendszer – vagy egy teljesen egyedi forrás fájl – például Excel táblázat.
A termékek súly- és méretadatait a Webshippy adminfelületén keresztül lehet betölteni, ez alapesetben API-n keresztül nem módosítható – a Webshippy azonban beérkezéskor leméri a termékeket. Ez számodra azt jelenti, hogy, ha nem tudod pontosan, hogy mekkora dobozra van szükség a kiszállítás során, a fulfillment partner leméri és biztosítja a csomagküldés technikai feltételeinek megfelelő kiszolgálását.
Igény esetén a termékek szinkronizációja FTP szerverre feltöltött CSV fájlból is lehetséges.
Készlet szinkron
A Webshippyben történt készletváltozásokat, mint a bevételezés, készlet átcsoportosítás, vagy beérkező rendelés miatt készletfogyás naponta szinkronizáljuk a Magento webáruházzal. A megkapott készlet információk alapján, automatikusan változhat a termékek eladhatósága, vagy láthatósága.
Rendelés szinkron
Magentóból az OANDER Event Based eXporter segítségével küldjük el esemény alapon a rendeléseket az OANDER Connectbe. Ebből az OANDER Connect átalakítja a Webshippy rendelési API-nak megfelelő formátumra az adatokat, majd továbbítja azokat.
A rendelés szinkron során a Magentoból kinyerjük a számlázási és szállítási adatokat, a fizetési és szállítási módokat, illetve egyéb a rendeléshez kapcsolódó információkat. Ezeket az OANDER Connect átalakítja a Webshippy számára megfelelő formátumú adatokká, majd továbbítja azokat.
Mik a teendőid?
Ha elszánod magad, hogy profi logisztikai partner szolgáltatásait veszed igénybe, a szerződés megkötése után csak annyi teendőd van, hogy összekészíted raktáron lévő termékeidet és átadod azokat a Webshippynek. Mivel nincsenek erőforrásbeli korlátaid a rendelés kiszolgálást illetően, hiszen azokat ellátja a fulfillment partnered, így teljes erőbedobással koncentrálhatsz a marketingtevékenységeidre. Érdemes átgondolni ezek átcsoportosítását, a futó kampányok ütemezését. Használd ki, hogy innen csak egy lépés a nemzetközi piac!
Ha fejleszteni szeretnéd Magento webáruházad és bevezetni a Webshippy automatizálást, akkor keresd szakértőinket bizalommal!