Elstartolt a DKSZ e-kereskedelmi Mentorprogram
Elstartolt a DKSZ e-kereskedelmi Mentorprogram
Aktuális

Elstartolt a DKSZ e-kereskedelmi Mentorprogram

Olvasási idő: 3 perc

Ahogy arról már nyáron hírt adtunk, a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ) egyedülálló lehetőséget biztosított a hazai vállalkozások számára, akik a nemzetközi piacra kilépve fejlődnének tovább. Az e-kereskedelmi mentorprogram finalistái a Furbify, a Lumenet és a Vágyaim.hu lettek, így ezeknek a cégeknek fognak támogatást biztosítani a DKSZ tagjai.

A hazai digitális szektorban rejlő potenciál még kiaknázatlan. Az Egyensúly Intézet előrejzése szerint az évtized végére 8000 milliárd forint többlettel járulhat hozzá a magyar gazdasághoz. Éppen ezért a hazai e-kereskedelmi szereplők előtt hatalmas lehetőségek állnak, ehhez azonban a digitális kereskedelem fejlesztésére van szükség.

A külföldi expanzió nehézségei

A DKSZ célja a magyarországi e-kereskedelem kihívásainak pontos megismerése és ennek nyomán a magyar e-kereskedelem átalakulásának előmozdítása. A szövetség tagjai – Adevinta Hungary, DHL Express, GKID, Google, Growww Digital, IVSZ, Mastercard, OANDER és a Boxy – elkötelezettek a hazai e-kereskedelem fejlesztése iránt, ezért aktív támogatói szeretnének lenni a fejlődésnek.

Ahogy a DKSZ és a GKID által közösen készített tavalyi Online Export Kutatás rámutatott, a hazai e-kereskedők számos olyan kihívással küzdenek, melyek jelentősen megnehezítik a nemzetközi expanziót. Nem véletlen, hogy az Egységesített Kereskedelem című üzleti szakkönyvünkben a földrajzi és az iparági terjeszkedésnek egy külön fejezetet szenteltünk. A hosszútávú stratégia hiánya, a körülöttünk lévő piacok fragmentáltsága miatti lokalizációs feladatok, a piacismeret hiánya mind mind óvatosságra késztetik a hazai kereskedőket. A nyáron meghirdetett e-kereskedelmi Mentorprogram mindezen nehészégeket segít áthidalni.

Indul az e-kereskedelmi Mentorprogram!

A kiválasztott cégek vezetői személyre szabott mentorációk keretében kapnak támogatást a DKSZ szakértőitől, hogy minél sikeresebben nyissanak a nemzetközi piacokon. Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője, a Digitális Kereskedelmi Szövetség elnöke megjegyezte: “A DKSZ saját szervezésű Mentorprogramja személyre szabott tanácsadás útján olyan komplex tudásanyagot nyújt a szervezetfejlesztés, kutatás, marketing, kommunikáció, logisztika, jog és információbiztonság, digitalizáció, valamint a fizetéstechnika és kiberbiztonság területén, melyek hosszú távon képesek támogatni a cégek fejlődését.”

DKSZ e-kereskedelmi mentorprogram

A rekordszámú jelentkezőt vonzott programban idén három céggel kezd el együtt dolgozni a DKSZ: a Furbify, a Lumenet és a Vágyaim.hu vezetőségével, akiket az elkövetkező fél év során személyre szabott tanácsadás keretében támogat, hogy az itthoni sikereikhez hasonló eredményt érjenek el külföldön is. Bíró Pál hozzátette: “A DKSZ céljai között szerepel, hogy a Mentorprogram résztvevőin túl is tudjuk segíteni a piaci szereplők fejlődését és nemzetközi terjeszkedését.”

Gratulálunk a három cégnek, izgatottan várjuk, hogy elkezdhessük a közös munkát!