A hazai digitális szektorban rejlő potenciál még kiaknázatlan. Az Egyensúly Intézet előrejzése szerint az évtized végére 8000 milliárd forint többlettel járulhat hozzá a magyar gazdasághoz. Éppen ezért a hazai e-kereskedelmi szereplők előtt hatalmas lehetőségek állnak, ehhez azonban a digitális kereskedelem fejlesztésére van szükség.
A külföldi expanzió nehézségei
A DKSZ célja a magyarországi e-kereskedelem kihívásainak pontos megismerése és ennek nyomán a magyar e-kereskedelem átalakulásának előmozdítása. A szövetség tagjai – Adevinta Hungary, DHL Express, GKID, Google, Growww Digital, IVSZ, Mastercard, OANDER és a Boxy – elkötelezettek a hazai e-kereskedelem fejlesztése iránt, ezért aktív támogatói szeretnének lenni a fejlődésnek.
Ahogy a DKSZ és a GKID által közösen készített tavalyi Online Export Kutatás rámutatott, a hazai e-kereskedők számos olyan kihívással küzdenek, melyek jelentősen megnehezítik a nemzetközi expanziót. Nem véletlen, hogy az Egységesített Kereskedelem című üzleti szakkönyvünkben a földrajzi és az iparági terjeszkedésnek egy külön fejezetet szenteltünk. A hosszútávú stratégia hiánya, a körülöttünk lévő piacok fragmentáltsága miatti lokalizációs feladatok, a piacismeret hiánya mind mind óvatosságra késztetik a hazai kereskedőket. A nyáron meghirdetett e-kereskedelmi Mentorprogram mindezen nehészégeket segít áthidalni.
Indul az e-kereskedelmi Mentorprogram!
A kiválasztott cégek vezetői személyre szabott mentorációk keretében kapnak támogatást a DKSZ szakértőitől, hogy minél sikeresebben nyissanak a nemzetközi piacokon. Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője, a Digitális Kereskedelmi Szövetség elnöke megjegyezte: “A DKSZ saját szervezésű Mentorprogramja személyre szabott tanácsadás útján olyan komplex tudásanyagot nyújt a szervezetfejlesztés, kutatás, marketing, kommunikáció, logisztika, jog és információbiztonság, digitalizáció, valamint a fizetéstechnika és kiberbiztonság területén, melyek hosszú távon képesek támogatni a cégek fejlődését.”
A rekordszámú jelentkezőt vonzott programban idén három céggel kezd el együtt dolgozni a DKSZ: a Furbify, a Lumenet és a Vágyaim.hu vezetőségével, akiket az elkövetkező fél év során személyre szabott tanácsadás keretében támogat, hogy az itthoni sikereikhez hasonló eredményt érjenek el külföldön is. Bíró Pál hozzátette: “A DKSZ céljai között szerepel, hogy a Mentorprogram résztvevőin túl is tudjuk segíteni a piaci szereplők fejlődését és nemzetközi terjeszkedését.”
Gratulálunk a három cégnek, izgatottan várjuk, hogy elkezdhessük a közös munkát!