A projekt háttere

A Shopping.hu – melyet csapatuk alapított és üzemeltet – 2013 végén egy teljes megújításon esett át, amely továbbfejlesztette a portál üzleti modelljét, érintette ergonómiai megjelenést és funkcionalitást, illetve átalakította a produkciós munkafolyamatait. A több hónapos projekt keretében az oldalt – médiaportál jellegének megtartásával – e-kereskedelmi platformmá alakítottuk.
A projekt előkészítése
A projekt kezdetén csapatunk egy alapos elemzést végzett az elmúlt évek tartalmainak hatékonyságáról és a felhasználók viselkedéséről. A minőségi értékelés részét képezték kérdőíves felmérések, fókuszcsoportos beszélgetések és forgalomanalitikai kutatások. Bő 2 hónapos munka eredményeként született meg az a termékfejlesztési stratégia (az Oander tervezési metodikájában ezt tervezési vezérfonalnak nevezzük) amely meghatározta az új portál információs architektúráját, funkciókészletét, migrációs tervét, tartalmai fókuszát és a korábbi tartalmi pillérek „finomhangolásának” irányvonalait.
Ergonómiai és design tervezés
A portál koncepciójának újragondolását a „user journey”, azaz a felhasználók által bejárt felületek, funkciók egymáshoz való viszonyának kialakitása és a felületi tervek wireframe tervezése követte. A drótvázak alapján kiinduló arculati / design koncepciók készültek, amely során grafikusaink számos design lehetőséget megvizsgáltak. Eközben a wireframe tervek alapján részletes funkcionális specifikáció készült, amely nemcsak fontos belső minőségbiztosítási kellék, hanem egyben fejlesztőink számára definiálta a készülő site technikai követelményeit.
A Shopping.hu néhány design terve, amelyek a grafikai koncepció kialakítása közben készültek
A címlapi design véglegesítése után csapatunk elkészítette a Shopping.hu teljes design csomagját, amelyben részletesen kidolgozásra került valamennyi oldaltípus összes lehetséges állapota, minden felületen gondosan figyelve a design koncepció által megteremtett arculati világ és stílus koherenciájára.
A Shopping.hu végleges design-ja néhány meghatározó oldaltípuson
Alkalmazott technológia
A portál két open-source technológia implementációjával valósult meg. A Shopping.hu e-kereskedelmi funkciói (katalógus, termékoldalak, vásárlási folyamat, stb.) Magento portálmotoron, míg a magazin-tartalmakat kiszolgáló funkciók WordPress alapokon készültek. Az új Shopping.hu ezen két keretrendszer integrációja révén áll elő. A fejlesztési feladatokat 100%-ban házon belül valósítottuk meg, amely során nemcsak a Magento fejlesztést végeztük el, de számos speciális modulfejlesztési és alkalmazás-integrációs feladatot is meg kellett valósítanunk. Mivel a Shopping.hu korábbi verziója teljesen eltérő portálmotoron futott, a projekt egyik nagy kihívása volt a jelentős tartalmi bázis adatmigrációja, adattisztítása és a meglévő keresőoptimalizálási paraméterek új portál-technológiára történő átültetése.
Dropshipping funkcionalitás
A megújuló Shopping.hu üzleti alapjait a dropshipping-nek nevezett e-kereskedelmi modell alkotja. A dropshipping egy olyan e-kereskedelmi értéklánc, amelyben több webáruház kínálatát gyűjtjük össze, amelyből a látogatóink vásárolni tudnak nálunk, azonban a megrendelést követően a rendelési folyamat hátralévő része már nem a portálunkon, hanem a webáruházaknál zajlik le, mi pedig értékesítési jutalékot vonunk le a kiszolgáló webshopnak továbbított rendelések díjaiból. A Shopping.hu így egy nagy látogatottságú aggregátorként működik, amelyen a felhasználók számos márka termékkínálatában böngészve a termékeket nálunk rendelik meg, ám a kiszolgálást (logisztika, kiszállítás, panaszkezelés, stb.) már a Shopping.hu partnerei végzik. A portálon megjelenő árukészlet automatikusan frissül a divatcikkek forgalmazóinak adatbázisaiból, így a kiajánlott termékportfolió termékfeltöltő emberi erőforrás bevonása nélkül is naprakész. A Shopping.hu tehát közvetítői szerepet tölt be a vásárlók és a divatmárkák forgalmazói között, az eladások után pedig jutalékot szed.
Ennek megvalósítását az a technológia adta alapul, amelyet az Oander fejlesztett Magento portálokhoz, így dropshipping modulunk a Shopping.hu mellett ma már több más Magento webshop mögött is fut. Az Oander Dropshipping – amely a Shopping.hu mellett az Ujjé.hu webáruházban debütált 2013-ban – az egyik legnagyobb kutatásfejlesztési projekt eredménye, amely a hazai Magento fejlesztői közösségben zajlott az elmúlt években.
A projekt eredményei
A site látogatottsági mutatói már közvetlenül a megújítás után jelentős javulást mutattak, az új oldal pedig mind hirdető, mind kereskedelmi partnereink részéről pozitív fogadtatásban részesült. A Shopping.hu megújítása egy üzletileg kritikus, technológiai és migrációs szempontból igen komplex folyamat volt, amelyet nem lehetett volna sikerrel véghezvinni gondos előkészítés, stratégiai tervezés, alapos ergonómiai és funkcionális tervezés, precíz fejlesztés, a feladatokat összehangoló projektmenedzsment és aktív szerkesztőségi koordináció nélkül.
A Shopping.hu a megújítás előtt, és ma


                    



