A legfontosabb egyedi webáruház funkciók egy műszaki shopnál
A legfontosabb egyedi webáruház funkciók egy műszaki shopnál
Magento

A legfontosabb egyedi webáruház funkciók egy műszaki shopnál

Olvasási idő: 8 perc

Cikksorozatunk második részében a padlóburkolatok után az egyik legkompetitívebb iparág, az elektronikai termékek piacának speciális igényeit elemezzük. Jöjjenek a legfontosabb egyedi webáruház funkciók a műszaki shopok világából.

Talán az egyik legkiélezettebb verseny már az e-commerce kezdetektől a műszaki cikkeket forgalmazó webáruházak körében alakult ki. Persze ez érthető abból a szempontból, hogy ki más lenne élenjáró a technológiában, ha nem az, aki maga is technológiát árul? Ahogy minden piaci szegmens esetében, itt is jellemzőek az olyan egyedi webáruház funkciók, igények, amik kifejezetten erre a csoportra jellemzők, és melyek nélkül könnyen versenyhátrányban találhatjuk magunkat. Példaként nézzük az iSTYLE webshopját és az iparágra jellemző speciális megoldásokat, melyek a régió 9 országát szolgálják ki.

Terméktulajdonságok, szűrők, összehasonlítás

A műszaki cikkek értékesítése sok sajátosságot tartogat egyéb online forgalmazott termékekkel szemben, ezek technikai megoldását egyedi webáruház funkciók segítségével szolgáljuk ki.

Egy-egy elektronikai cikk rengeteg paraméterrel rendelkezik, és sokszor akár néhány milliméter is komoly különbséget jelent néhány tulajdonság esetében. Nagyon fontos, hogy tudjuk kezelni a termékeink kapcsán ezeket a jellemzőket, és valóban azokat az információkat jelenítsük meg az egyes termékeknél amelyek relevánsak – egy mosógépnél egészen más fontos, mint egy okostelefonnál.

egyedi webáruház funkciók

A látogatónk könnyen otthagyja a webáruházunkat, ha egy adott kategóriában egy végtelennek látszó listát kell lapozgatnia és görgetnie, termékekbe belekattintania ahhoz, hogy megtalálja azt, amit valójában keres. Ezért szinte létfontosságú, hogy egyrészt logikus, átlátható kategóriarendszert alakítsunk ki, másrészt a kategóriáinkon belül a látogatóink könnyen tudjanak azok szerint a paraméterek szerint szűrni a termékek között, amik számukra fontosak.

Szintén nem elhanyagolható a termékek összehasonlításának lehetősége. Gondoljunk csak egy iPhone-ra: a rengeteg tulajdonság közül egy-egy modell csupán pár értékben különbözik. Komoly nehézséget okoz a felhasználóknak ha ezt egyesével kell kibogarásznunk a termékek adatlapjáról. Érdemes tehát olyan összehasonlító funkciót vagy oldalt bevezetnünk, ahol több modell paraméterei láthatók egymás mellett, akár kiemelve azokat, amelyekben különböznek az egyes modellek.

A Magento kiváló megoldást nyújt a fentiek terén a műszaki cikkekkel foglalkozó kereskedőknek: gyakorlatilag korlátlan mennyiségű termékattribútumot hozhatunk létre, melyek típusai rendkívül széles skálán mozognak. Az attribútumokat csoportokba rendezhetjük, így egy-egy terméktípusnál valóban csak azok a tulajdonságok jelennek meg, amelyek relevánsak. Minden paraméter esetében megadhatjuk, hogy az megjelenjen-e a kategóriákban mint szűrő. Ezen kívül beépített összehasonlító funkcióval is rendelkezik, amit – mint a Magentón belül tulajdonképpen bármi mást – akár igényeink szerint továbbfejleszthetünk.

egyedi webáruház funkciók

Ajánlott termékek, kiegészítők

A műszaki cikkek kereskedelme abból a szempontból mindenképp valamennyire speciálisnak mondható szegmens az e-kereskedelmen belül, hogy sok esetben a kereskedők a főbb termékeknél a más iparágakban megszokottnál jóval kisebb haszonkulccsal értékesítik a készülékeket. Ilyenkor jelentős profitnövelő lehet az, ha minél több kiegészítőt tudunk értékesíteni az ilyen elektronikai cikkekhez, mivel a kiegészítőkön jellemzően magasabb a profitráta.

Bizonyos műszaki cikkek esetében a vásárlóknak fontos lehet, hogy például milyen, már meglévő eszközünkkel tudjuk használni azokat, vagy milyen további kiegészítőket érdemes vásárolni melléjük. Vegyünk például egy iPhone-t: a vásárló sokkal nagyobb valószínűséggel fog venni az új telefonja mellé egy tokot, vagy autóstöltőt, ha ezeket a vásárlási folyamatban jól észrevehető pontokon helyezzük el. Ebben az esetben nem kell keresgélnie, nem kell arra figyelni, hogy a megfelelő kompatibilitással rendelkező eszközt tegye a kosarába. Az ajánlott termékeket a termékoldalak mellett elhelyezhetjük akár a kosárban vagy a pénztárban is. A hatékony ajánlásoknál is rendkívül fontos a fent említett termékattribútumok használata, hiszen ezek segítségével automatikus ajánlásokat hozhatunk létre, rengeteg pepecselős kézi munkát megspórolva.

műszaki webáruház

Műszaki cikkek kereskedelme során magukon az eszközökön kívül szolgáltatásokat is nyújthatunk a vásárlóinknak, például kiterjesztett garanciát vagy készülékbiztosítást, beüzemelést, azonnali cserelehetőséget, túlméretes készülékek lakásba történő beszállítását, számítógép-konfigurációk összeszerelését, stb. A szolgáltatásokkal kényelmesebbé tehetjük a vásárlóknak a termékek használatba vételét, vagy a termékekkel kapcsolatos további teendőket, de kiváló lehetőséget biztosítanak arra is, hogy kitűnjünk a versenytársaink közül, és vevőket csábítsunk magunkhoz.

iSTYLE shop speciális funkciói

Az iSTYLE projektben egy a hagyományostól eltérő megoldást alkalmaztunk a kiegészítő termékek és szolgáltatások könnyen elérhetővé és átláthatóvá tételére. A Cross-Sell Page-nek nevezett fejlesztésben a legfontosabb termékek (pl. iPhone, iPad, Mac) kosárba helyezése után egy olyan felületre jutunk, ahol logikus csoportokban helyeznek el a különböző extra kényelmi szolgáltatások, illetve biztosítások és kiterjesztett garanciák. Emellett kifejezetten az adott termékhez használható kiegészítők között is könnyedén válogathatnak a vásárlók, és a kosarukba helyezhetik azokat.

Részletfizetési lehetőségek

A műszaki cikkek jellemzően nagyobb értékűek, jelentősebb beruházást jelentenek, amit a vásárlók nem minden esetben tudnak vagy akarnak egy összegben megfinanszírozni. Ebben a szektorban szinte már elengedhetetlen, hogy valamilyen részletfizetési lehetőséget is kínáljunk a vásárlóinknak a hagyományos online és offline fizetési módok mellett. A magyar piacon számos bank is hitelintézet kínál áruhitelt, és a legtöbbnél szerencsére integrálhatjuk is a megoldást a webáruházunkba. Eldönthetjük, hogy kizárólag egy partner ajánlatait kínáljuk, vagy többel is leszerződünk – utóbbi esetben érdemes egy olyan könnyen használható és átlátható közös felületen megjeleníteni a különböző bankok ajánlatait, ahol futamidő, THM, önrész és egyéb paraméterek alapján a vásárló egyszerűen ki tudja választani a számára legmegfelelőbb megoldást.

egyedi webshop tudás

A legkényelmesebb persze az, ha a teljes folyamatot online tudják intézni a vásárlóink, amire szintén van lehetőség a legtöbb szolgáltatónál. Ebben az esetben kiemelt figyelmet kell fordítanunk a zökkenőmentes, átfogó integrációra és a vásárlóink folyamatos tájékoztatására, a rendelési állapotok frissítésére. Mivel viszonylag komplex, és sok buktatóval rendelkező folyamatról van szó, sokkal szívesebben fognak a látogatóink legközelebb is nálunk vásárolni, ha a teljes folyamatról folyamatos, naprakész tájékoztatást kapnak.

Az egyedi webáruház funkciók versenye

Azt elmondhatjuk tehát, hogy műszaki cikkek értékesítése az árverseny és a számos versenytárs miatt nem egyszerű feladat. Azonban kiegészítő szolgáltatásokkal és magas színvonalú kiszolgálással, kiváló felhasználóbarát felületek segítségével a versenytársak fölé lehet kerekedni. Az iSTYLE projektünk során a Magento webáruház platform nyújtotta megoldásait egészítettük ki egyedi webáruház funkciókkal és támogattuk meg a rendszert az OANDER Connect köztesréteg által szolgáltatott automatizmusokkal.

Hogyha egyéb speciális, iparági érdekességekről olvasnál akkor mindenképp ajánljuk a DIEGO webáruházhoz kapcsolódó Egyedi webáruház megoldások a padlóburkolatok értékesítésének világában cikkünket. Iparág specifikus összefoglalóinkat pedig megtalálod több témában, mint akár a Szórakoztató elektronika, Építőipari webáruház, vagy az FMCG.

Keresd szakértőinket, akik szívesen egyeztetnek a különböző iparágak nehézségeiről és azok lehetséges egyedi webáruház funkciók nyújtotta megoldásairól.

Rédey LaciA cikk szerzője
Rédey László (OANDER Head of Product)