Az év végéhez közeledve sem lassul a tempó a kereskedelem világában. A Zalando B2B nagyhatalommá válhat az About You felvásárlásával, emellett a Temu és a Shein is érdekes adatokat tárt fel európai jelenlétéről. Itt vannak a legfontosabb e-kereskedelmi hírek az elmúlt hetekből.
A Zalando felvásárolja az About You-t?
Az év végének egyik legérdekesebb e-kereskedelmi híre a Zalando egyik befektetői prezentációjából derült ki. Nevezetesen, hogy a német vállalat 1,2 milliárd eurós ajánlatot tett az About You-ra, amivel a cég kiválna az anyavállalatból, az Otto Groupból. A döntés egyelőre a részvényeseknél van. Ha valóban megtörténne a felvásárlás, akkor az akvizíció az európai e-kereskedelmi iparág következő B2B erőközpontját hozná létre. A tervek szerint megmaradna mindkét brand. Az About You továbbra is a legfrissebb stílusokra fókuszálna, míg a Zalando középpontjában megmaradnának a jól csengő márkanevek.
Lezárult az Amazon drónos kiszállítás tesztje Olaszországban is
Az amerikai óriásvállalat nemrégiben közleményt adott ki arról, hogy az Egyesült Királyság után Olaszországban is befejezte a 2 kilogramm alatti csomagok drónos házhozszállításának tesztjét.
Az Egyesült Államokban már több helyen is használt drónok tesztjét a brit légügyi hatóság nyáron engedélyezte az Amazonnak. Olaszországban szintén a hatóságokkal együttműködve Abruzzo régióban tesztelték az ősszel. Joggal merül fel a kérdés, hogy mikortól számíthatunk repkedő csomagokra a fejünk felett, de az európai hivatalos indulási dátumokat még mindig nem jelentették be.
Európa top e-kereskedői nem európaiak
A RetailX Europe Top1000 360° kutatás ezer olyan e-kereskedelmi és multichannel kiskereskedőt sorol fel, amelyek kiemelkedő teljesítményt nyújtottak az elmúlt évben. A kutatás jó alkalmat adott arra, hogy vizsgálják a népszerű vállalkozások székhelyét is. Ebből pedig kiderült, hogy az ezer kereskedő 51%-a elsősorban az Egyesült Államokban vagy Kínában van bejegyezve. Még rosszabb hír, hogy ezeknek a cégeknek a forgalmi részesedése még nagyobb, 74%. Az eredmény természetesen nem olyan meglepő, ha figyelembe vesszük az Amazon, az eBay, a Shein, az Alibaba és a Temu dominanciáját.
A ChannelX vizsgálta a piacterek jelentőségét is. A riport rámutatott, hogy Európában mintegy 400 D2C piactér működik, valamint több mint 250 B2B platform. A számok kiemelkedőek, ugyanakkor azt is figyelembe kell venni, hogy a vásárlók többsége egyfajta keresőmotorként tekint ezekre a felületekre.
A Temu első számú rajongója Németország
Az Európai Unió nemrégiben felszólította a digitális szolgáltatásokról szóló törvényben meghatározott nagy online platformokat, hogy tegyék átláthatóvá működésüket. Ennek köszönhetően mindkét kereskedő ismertette az európai számadataikat. Kiderült, hogy áprilistól októberig a Temu 97,3 millió európai embert ért el. A legtöbb felhasználó Németországban (16,3 millió), Franciaországban (12,0 millió) és Olaszországban (10,0 millió) van.
Érdekesség, hogy a Shein jóval több havi felhasználóval rendelkezik, mint a Temu, egy korábbi mérési időszak (április-július) alapján átlagosan 126,4 millióval. Az országok “rangsora” is máshogy alakul: Franciaország vezet 23,9 millió havi Shein felhasználóval, majd Spanyolország (22,8 millió) és Olaszország (22,6 millió) következik. Németország jóval később, a negyedik helyen áll 17,8 millió felhasználóval.
Az év végi e-kereskedelmi hírek alapján egyértelműen kirajzolódik, hogy a piac továbbra is állandóan változik, ezért 2025-ben újabb kihívások és ezzel együtt újabb lehetőségek várnak a szereplőkre. A Zalando és az About You lehetséges összeolvadása az európai B2B szektor erősödését hozhatja, míg az Amazon drónos szállítási tesztjei a logisztika jövőjét vetítik előre. Eközben a Temu és a Shein sikere Németországban és más európai piacokon jól mutatja, hogy a globális szereplők tovább növelik befolyásukat.
Korábbi cikkeink a témában:
5 e-kereskedelmi hír, amiről nem érdemes lemaradni >>
Ez történt a nyáron – e-kereskedelmi hírek a nagyvilágból >>
Források: Ecommerce News