Ez történt az OANDER-nél 2023-ban 1. rész
Ez történt az OANDER-nél 2023-ban 1. rész
Aktuális

Ez történt az OANDER-nél 2023-ban 1. rész

Olvasási idő: 9 perc

A 2023-as év sem láblógatással és unalommal telt, hiszen a korábbi évekhez hasonlóan most is sok érdekes történés volt terítéken. Összefoglaló cikkünkből megtudhatod, hogy milyen izgalmas projektekkel foglalkoztunk egész évben az OANDER-nél.

Újabb sikeres E-kereskedelmi képzés

A KÜRT Akadémia E-kereskedelmi képzése immár harmadik alkalommal indult el a hazai e-commerce iparág legnagyobb szereplőivel. JátékNet, Decathlon, Praktiker, Trans-Sped, eMAG, Webshippy, OANDER – hogy csak pár nevet említsünk a résztvevő oktatók közül.

A képzés célja, hogy a kereskedőket, e-kereskedelmi szolgáltatókat segítse a fejlődés, szintlépés útján, mindezt a digitalizációval, az új értékesítési csatornák kiépítésével, a meglévők összehangolásával és együttes fejlesztésével. Többek között az e-kereskedelmi trendekről, üzleti stratégiáról, webáruház technológiákról, digitális marketingről, kiegészítő szolgáltatásokról és logisztikáról volt szó az előadásokon.

kürt akadémia

Az idei képzés újdonsága volt, hogy az alapképzésen túl további kiegészítő gyakorlati workshopra is lehetőségük volt a résztvevőknek. A B2B e-kereskedelem, kereskedelem digitalizáció (korábbi offline kereskedelem digitalizálása), a nemzetközi piacralépés, a digitális termékértékesítés és a gyártói kereskedelem témakörök külön teret kaptak.

Büszkék vagyunk rá, hogy mi is részesei lehettünk az oktatói gárdának és átadhattuk tudásunkat a résztvevő cégeknek. 🙂

A re-commerce – Eszik-e vagy isszák?

A név talán már sokat sejtet, a re-commerce, azaz reverse commerce (fordított kereskedelem) egy olyan üzleti modellt jelent, amelyben a használt termékeket újrahasznosítjuk az e-kereskedelmi ellátási láncokon keresztül.

Természetesen ez nem egy újkeletű fogalom, hiszen korábban is nagyon népszerű volt a használt dolgok eladása, gondoljunk csak a használtruha kereskedésekre, ugyanakkor a korábbi hobbi értékesítésekből az elmúlt években egyre komolyabb üzleti lehetőségek nőttek ki. A re-commerce modellen belül megkülönböztethetünk három nagyobb csoportot is:

  • Házon belüli értékesítési csatornák kiépítése
  • A white-label szolgáltatók térhódítása
  • Értékesítés third-party viszonteladókkal

Kíváncsi vagy, hogy milyen előnyei és hátrányai vannak ennek az értékesítési modellnek? Olvasd el összefoglaló cikkünket a témában!

Látványos tartalmak, személyre szabott vásárlási élmény

Nem titok, hogy a releváns és gyakran frissülő tartalom az online értékesítés legütősebb konverziós eleme, hiszen a jó tartalommal nemcsak minőségi forgalmat generálhatunk, de kiemelkedhetünk a versenytársak közül is. Ezért érdemes kiemelt figyelmet fordítani erre a területre a webáruházban. 

Bemutatkozott a Page Builder, melynek használatával egyszerűen, fejlesztői segítség nélkül készíthetünk landing page-eket, valamint kreatív kategória és termékoldalakat. A Page Builder már régóta szerepelt a Magento fejlesztési roadmap-jében, az Adobe Commerce-ben már 2018-ban, a Magento-ban pedig a 2.4.3 verzióban debütált beépített funkcióként. A Page Builder maga egy értékesítést és produktivitást támogató eszköz, mely segítségével fejlesztői támogatás nélkül hozhatók létre látványos tartalmak a webáruházban. A legkülönbözőbb elemeket, mint például a szövegeket, képeket, videókat, bannereket és termékkártyákat kombinálhatjuk egy könnyen használható drag-and-drop felületen.

page builder

Kép forrása: Adobe

Miért hasznos a Page Builder használata?

  • Személyre szabott tartalmakat készíthetünk
  • Időt spórolhatunk vele
  • Friss, látványos tartalmakat hozhatunk létre
  • A márkához és kampányokhoz illeszthetjük a kommunikációt

Innovatív irányok az Adobe Commerce-el

Adobe Commerce partnerként az idei évben is követtük a piac legnagyobb újdonságait és számos izgalmas technológiai megoldást ismertünk meg, többek között:

A composable commerce a jövő 

A composable commerce egy olyan moduláris megközelítés, ahol a legjobb építőelemek szabad kombinációjával alakítjuk ki az e-kereskedelmi szolgáltatásainkat. Mind technológiailag, mind üzletileg inspiráló koncepció. Az Adobe kivárta, hogy a több elemből összeállított webáruház rendszer a jobb megoldás egy vállalkozás számára vagy a monolit megoldás, ahol egy robusztus anyahajó húzza magával az egész online kereskedelmet. Most úgy tűnik, hogy a monolit irány mellett erőteljesen megtámogatták eszközeiket a composable architektúra kapcsán is. Felismerték, hogy hatékony, rugalmas és gyorsan változó megoldással lehet online is jó vállalati eredményeket elérni.

API Mesh – Az Adobe Commerce orkesztrációs eszköze

Az OANDERnél egyik fő hitvallásunk, hogy egy jól működő kereskedelmi vállalkozáshoz nélkülözhetetlen a különböző rendszerek összekötése, ha azok integrálva vannak más eszközökkel, illetve ha az üzleti logikákat le tudjuk fordítani automatizmusokra.

Ezt támasztja alá az API Mesh megléte, amely keretbe foglalja a teljes e-kereskedelmi ökoszisztémát. Segítségével könnyen összeköthetünk, frissíthetünk, vagy cserélhetünk más szolgáltatótól származó rendszereket, minimális storefront oldali beavatkozással.

App Builder, a gyorsfejlesztési eszköz

Az Adobe másik újdonsága az App Builder, amit a napjainkban olyan divatos fejlesztői kifejezések öveznek, mint a cloud-native, a low-code és az event-driven.

Az eszköz maga egy alkalmazásfejlesztő platform, amely együttműködik az API Mesh-sel is. A Magentóból jól ismert modulokat egyszerűsített alkalmazásként hozhatjuk létre segítségével, így a Magento-alapú Adobe Commerce rendszeren az új feature-ök bevezetése sokkal egyszerűbb és költséghatékonyabb.

A BOPIS élmény hangsúlyozása

A Buy-Online Pick up In-Store (BOPIS), azaz vásárolj online és vedd át az üzletben nem egy újkeletű átvételi mód az online értékesítésben, de a COVID óta jelentősen megnőtt a népszerűsége.

BOPIS

Kép forrása: Metroland photo

Az Adobe ki is használta ezt a lehetőséget, a Store Fulfillment for Adobe Commerce szolgáltatásuk olyan fejlett BOPIS vásárlói élményt nyújt, amely maximalizálja az áruházi alkalmazottak termelékenységét azáltal, hogy egy végponttól végpontig tartó, zökkenőmentes omnichannel munkafolyamatot biztosít.

Ha részletesebben is olvasnál ennek az átvételi módnak az előnyeiről, olvasd el ezzel kapcsolatos összefoglaló cikkünket!

Omnichannel vásárlói élmény a fókuszban

A mai világban a vásárlók már platformtól függetlenül is elvárják az azonos minőségű ügyfélélményt, így elengedhetetlen, hogy a kereskedők összehangolják rendszereik működését. A Store Fullfillment for Adobe Commerce szolgáltatás segítségével olyan omnichannel kereskedelmi stratégiát építhetünk, melynél az üzletek kvázi mini elosztóközpontként is funkcionálnak, azaz a rendeléseket a boltok készletei szolgálják ki. Ezáltal nem okoz gondot a készletkezelés, hiszen együttesen értékesíthető a bolti és webes készlet.

Adobe Summit 2023

Júniusban részt vettünk a londoni Adobe Summit konferencián, melynek kiemelt témái a a generatív AI és a skálázható perszonalizáció voltak. 

Mi is az a generatív AI?

Egy mesterséges intelligencia-típus, amely újat és egyedit tud alkotni, például szöveget, képeket, videókat és egyéb digitális élményeket. A Summit kiemelkedő híre volt, hogy a GenAI elérhető az Adobe Sensei-en keresztül az Experience Cloud termékekben.

generative AI

Kép forrása: isg-one.com

A GenAI elsődleges célja a kifinomult customer journey kialakítása és menedzselése:

  • Személyre szabott megoldások
  • Natív GenAI
  • Nagyvállalati igényekre épült
  • Felelősségteljes tartalomgyártás

Minőségi tartalomgyártás

A vállalaton belüli tartalomgyártás általában silózottan történik, a csapatok gyakran egymástól függetlenül foglalkoznak ezzel a területtel. Az Adobe Content Supply Chain megoldása javítja a tartalom előállításának és szolgáltatásának végponttól végpontig tartó folyamatát a hatékonyság és a kiemelkedő ügyfélélmény érdekében.

Miért hasznos a Content Supply Chain?

  • Teljes tartalom életút menedzselése
  • Eredményesebb csapatok közötti együttműködés
  • Összekapcsolt munkafolyamatok
  • AI-asszisztált tartalom

Skálázható perszonalizáció

A perszonalizáció fontosságát már egy ideje hangsúlyozza az Adobe, ugyanakkor a konferencián a szakértők kiemelték, hogy a személyre szabás nagy léptékben történő megvalósítása összetett feladat, amely magában foglalja az adatok, a tartalom, a csapatok és a technológia átalakítását.

A skálázható perszonalizáció lényegében azt jelenti, hogy a releváns élményeket valós időben kell nyújtani minden ügyfél számára, egységesen minden csatornán, online és offline egyaránt.

A részletes beszámolót ide kattintva olvashatod el.

Összesítve elmondható, hogy az Adobe széleskörű szolgáltatásaival és termékeivel egyértelműen a webáruházat, mint ökoszisztémát képzeli el, egymással szorosan összekapcsolódó, de rugalmasan alakítható, fejleszthető egységekkel körbevéve.

Cikksorozatunk következő részében folytatjuk a 2023-as visszaemlékezést. Többek között a kereskedők edukációjáról és a 2023-ban szervezett rendezvényekről lesz szó.