Az ügyfél
A Stella Zrt. több mint fél évszázada a hazai és regionális szépségápolási ipar meghatározó szereplője. Jelenleg az ország egyik legnagyobb tradíciójával és legerősebb piaci pozíciójával rendelkező szépségápolási forgalmazója és gyártója. Nemzetközi és sajátmárkás termékpalettájuk több mint 6000 féle árucikkből áll, amelyek értékesítését partner üzletláncokon és saját szakáruházban végzik.
A kihívás
2011-re a szépségápolási iparban is érezhetővé vált az e-kereskedelem expanziója, amelyre a Stella Zrt.-nek reagálnia kellett. Az ügyfél döntése nemcsak egy új webáruház fejlesztése volt, hanem a teljes informatikai folyamattámogatását átalakította, amelyhez a projektnek illeszkednie kellett. Az OANDER Media feladata egy olyan webáruház és vállalati portál fejlesztése volt, amely egyidejűleg szolgálja ki a lakossági és a professzionális (viszonteladói) célcsoportokat, miközben a teljes webes értékesítés az ügyfél vállalatirányítási rendszerével integráltan zajlik. A webáruházzal szemben támasztott fő követelmények:
- Nagyvállalati szintű biztonság és skálázhatóság
- Az ügyfél vállalatirányítási rendszerével való teljes integrálhatóság
- Magas fokú keresőoptimalizáltság
- A frontend felület (ergonómia, design) olyan rugalmas átalakíthatósága, amely lehetővé teszi a legtöbb webáruházmotor képességeit meghaladó egyedi design kialakítását
- Vevői célcsoportok szeparált kezelése, valamint a hozzájuk kapcsolódó egyedi árszabályok és vásárlási folyamatok testreszabhatósága
- Számos egyedi fejlesztésű funkció modulszintű integrálhatósága
- Nyílt forráskódú megoldások alkalmazása a projekt teljes terjedelmében
A megoldás
A Magento webáruház-motor a fenti követelmények teljesítése miatt célszerű választás volt a Stella Zrt. számára. Az alapportál megvalósítása más webáruház-motorokhoz vagy egyedi fejlesztésű e-commerce eszközökhöz képest lényegesen költséghatékonyabb volt, ugyanis az ügyfél számára szükséges funkciók jelentős részét a Magento „out of the box” módon tartalmazta.
Így lehetőség volt a projekt pénzügyi mozgásterét olyan konverziónövelő megoldások fejlesztésére felhasználni, amelyek révén a felhasználók a több ezer termékből álló kínálatban pillanatok alatt megtalálják, amit keresnek, miközben testreszabott ajánlásokat kapnak. A projekt érintette a Magento natív vásárlási (check out) funkcióit érintő továbbfejlesztések beépítését is, amelyeket – nyílt forráskódú technológiáról lévén szó – nem kellett kifejlesztenünk, hanem a nemzetközi fejlesztői közösségtől szereztünk be.
A projekt során törekedtünk az egyes termékoldalak és termékkategóriák SEO szempontú kialakítására, amelyet a Magento maximálisan támogatott, például keresőbarát URL-ek és oldalszintű meta adatok alkalmazásával.
A szállított portál
Az élesítést követőn pár hónap alatt a megújult Stellabeauty.hu révén az ügyfél megsokszorozta korábbi online értékesítési bevételeit. Az új webáruház nagyon fontos üzleti hozadéka volt, hogy az új igényekre (pl. új vevői csoportok, termékek, promóciók, eseti tartalmak és landing page-ek) a Stella Zrt. azonnal, fejlesztői beavatkozás nélkül tudott reagálni. A projekt keretében a webáruház mellett megújult vállalati oldalt is szállítottunk a Stella Zrt. számára, amely grafikai kialakításában, arculatában illeszkedett az online áruházhoz, a két portál között pedig kialakítottuk a lehető legtöbb kölcsönös átjárási útvonalat. Digitális ügynökségünk a webáruház átadását követően számos továbbfejlesztést, optimalizálást végzett, illetve végez az oldalon, az ügyfél portáljait pedig magas szintű SLA vállalások mellett üzemeltetjük.