Az ügyfél
A Vasedény a hazai konyha- és lakásfelszerelési kereskedelmi piac talán legnagyobb történetű márkája. A kiterjedt üzlethálózattal rendelkező kereskedelmi lánc 2012-ben – felismerve az online értékesítésben rejlő potenciált – úgy döntött, hogy offline üzletága mellett egy második bevételi lábat nyitva webáruházat indít. A projekt célkitűzése a Vasedény márka online jelenlétének erősítése és a konyhai, lakberendezési cikkek e-kereskedelmi piacára való betörés volt egy fejlett, funkciógazdag és nagy terhelhetőségű webáruház piacra vezetésével.
A kihívás
A Vasedény rendkívül széles, több ezer termékből álló árucikk-készlettel rendelkezik, melyek kínálata ráadásul viszonylag gyorsan változik. A Vasedény egyik legfontosabb elvárása az volt, hogy a webáruház képes legyen ezeket a változásokat – a hozzájuk kapcsolódó akciókkal, promóciós kampányokkal együtt – könnyű adminisztráció mellett lekezelni. Az ügyfél követelményei között szerepelt, hogy az új webáruház nyílt forráskódú technológián készüljön, garantálva a szállítótól való függetlenséget és továbbfejleszthetőséget.
Mindenképpen korszerű iparági szabványokra épülő e-commerce portálmotorra volt szükség, ugyanis a projekt során a teljes webáruházat integrálni kellett a Vasedény vállalatirányítási rendszerével. Mindezek mellett az új portálak nemcsak értékesítési felületként, hanem vállalati információs portálként is üzemelnie kellett, így olyan technológiai háttérre volt szükség, amely e-kereskedelmi funkciók mellett fejlett tartalompublikációs lehetőségeket is biztosított.
A megoldás
A Vasedény webáruház megvalósításához a projekt scope-ja és pénzügyi mozgástere ismeretében a Magento webáruházmotor Community Edition verzióját ajánlottuk az ügyfélnek. A Vasedény számára a Magento többek között a következő követelmények fényében volt kifizetődő választás:
- Az ügyfélnek open source megoldásra volt szüksége
- A portál frontend (megjelenítési) rétege legyen könnyen testre szabható, függetlenül a portálmotortól, ezzel lehetővé téve egy egyedi ergonómia és design kialakítását.
- Az ügyfél meglévő ügyviteli alkalmazásai könnyen illeszthetőek legyenek
- Az „out of the box” e-kereskedelmi funkciók könnyen testre szabhatóak legyenek
- A portálmotor a nagy terméktörzs révén rendelkezzen különösen kifinomult keresőoptimalizáltsággal
- A webáruház moduláris (plug-in) szinten bármikor továbbfejleszthető legyen új funkciókkal, a portal engine forráskódjának módosítása nélkül.
- A webáruházmotor rendelkezzen kényelmesen használható, jól áttekinthető kezelőfelülettel
A szállított portál
A projekt egy közel 2 hónapon át tartó ergonómiai és design tervezési folyamattal kezdődött, melynek végén a Vasedény arculatához illeszkedő, a meglévő kommunikációs anyagokkal konzisztens user interface-t alkottunk. A Magento sablonfejlesztés számos vásárolt és egyedileg fejlesztett modul telepítésével egészült ki, a projekt végén pedig a webáruházat integráltuk a Vasedény ügyviteli rendszerével.
A webáruház a 2012 év végi bevezetését követő első hónapokban már jelentős bevételt termelt és az üzlethálózat bevételeivel összemérhető profitcenterré vált a Vasedény számára. A Magento rugalmas fejleszthetősége lehetővé tette, hogy az élesítést követően könnyedén reagáljunk az éles üzem során felmerült új üzleti igényekre és a webáruházon folyamatos továbbfejlesztéseket végezzünk. 2013-ban a Vasedény megbízott bennünket a portál rendszerüzemeltetési és support feladatainak folyamatos ellátásával is.