Az ügyfél
A Gardia a hazai precíziós logisztikai piac egyik legrégibb szereplője nagyon fejlett logisztikai szoftverekkel és az eljárás-technológiával. Emellett az OANDER régi ügyfele és stratégiai partnere webáruházak számára szükséges logisztikai megoldások kialakításában. 2014-re elérkezett az idő, hogy partnerünk webes megjelenése új köntöst és tartalmat kapjon. A projekt célkitűzése a Gardia arculati megújítása és üzenetrendszerének újragondolása mellett egy olyan rugalmasan alakítható weboldal létrehozása volt, amely alkalmas a vállalat PPC kampányainak kiszolgálására és támogatja a cég meglévő nagyvállalati ügyfélköre mellett a KKV szektor felé való kommunikációt.
Kihívások
- A Gardia 2002 óta gyakorlatilag változatlan, potenciális ügyfélköre számára azonban jól ismert arculattal rendelkezett, így egy evolúciós arculatfrissítésre volt szükség oly módon, hogy a márka alapértékei, vizuális jellege megmaradjon, ám modernebb és időtálló megjelenést kapjon. Kihívást jelentett továbbá egy alapvetően technikai jellegű szolgáltatáscsomag izgalmas, érdekes vizuális tálalásának megvalósítása, amelyre a logisztikai szegmensben komoly best practice-ek korábban nem voltak.
- A logisztikai szolgáltatások egyik sajátossága, hogy igen összetett szempontrendszer alapján ítélhetők meg a köztük lévő különbségek, így a Gardia által kínált megoldások előnyeinek elmagyarázása nem egyszerű, üzenetrendszere összetett. Az ergonómiai tervezést ezért egy problémaközpontú felvetésekre és ügyfél-edukációra fókuszáló tartalmi tervezésnek kellett megelőznie.
- A logisztikai piac jellemzője a folyamatos innováció és szolgáltatásfejlesztés, így mindenképpen olyan weboldal technológiára volt szükség, ami lehetővé teszi új tartalmak könnyű szerkesztését és magában hordozza a tartalmi felépítés problémamentes átalakításának lehetőségét. Erre nyílt forráskódú CMS-ként a WordPress megfelelő tartalomkezelő rendszer volt. Ugyancsak a WordPress alkalmazását indokolta, hogy a projekt megvalósításakor számos jövőbeli továbbfejlesztési igény még nem volt előrelátható, így egy költséghatékony, könnyen bővíthető CMS ideális választás volt.
- Az új vállalati oldalt fel kellett készíteni továbbá olyan előre nem látható remarketing PPC kampányok gyors kiszolgálására, amelyek látványos és tartalomgazdag belső sales page-eket, landing oldalakat igényelnek.
Tervezés
A felületi tervezés az OANDER megszokott metodikája szerint első körben drótváz (wireframe) tervek elkészítésével kezdődött, amelyek során még a design fázis előtt definiáltuk valamennyi oldaltípus tartalmát, funkcióit és elrendezését. A drótváz tervezés nagyon hatékonynak bizonyult abból a szempontból,hogy még a grafikai munka kezdete előtt számos elrendezés-variációt tudtunk kipróbálni és azokon az ügyféllel közösen ötletelni.
Gardia website néhány drótváza
A Gardia weboldal felhasználói élményét szándékosan egy letisztult, flat irányba toltuk el a korábbi kialakítás helyett egyértelmű, könnyen használható kiajánló felületekkel, konzekvens navigációval. A design tervezés során fontos szempont volt, hogy minél több grafikai elem CSS-ből, kódszinten generáltan tudjon megjelenni, ezzel hatékonyan gazdálkodva a böngészők erőforrásaival és csökkentve a site betöltődési idejét. A Gardia.hu weboldalról készült design összefoglalónkat ide kattintva tudod megtekinteni.
Technológia és fejlesztés
A CMS fenti előnyei párosultak azzal, hogy csapatunk piacvezető szaktudással rendelkezik WordPress alapú site-ok fejlesztésével, így rengeteg funkciót már kész alkalmazás beépítésével költséghatékonyan tudtunk kialakítani. Már az élesítést követően számos kampányjellegű tartalmi bővítés volt szükséges az oldalon, amelyre a Gardia csapata WordPress könnyen használható adminisztrációs felülete révén fejlesztői beavatkozás nélkül tudott reagálni.
A Gardia korábbi weboldalát is az OANDER készítette WordPress alapokon, így amellett, hogy a site megújítás egy az ügyfél számára már ismert tartalomkezelő rendszeren készült, a WordPress sablonszintű frontend kialakítása lehetővé tette számos korábban készült backend alkalmazás felhasználását úgy, hogy a design váltás nem eredményezte a „motorháztető” alatti működés teljes cseréjét. Ez gyors és költséghatékony fejlesztési fázist tett lehetővé.
A projektben keresőoptimalizálási szakértőink is közreműködtek, akik a WordPress könnyű kezelhetősége révén gyorsan be tudták állítani a tartalmi optimalizáláshoz szükséges meta adatokat és el tudták végezni a technikai SEO beállításokat, amelyeket a CMS mind „out of the box” funkcionalitással támogat.