Digitális átállás az építőiparban
Esettanulmány

Digitális átállás az építőiparban

Így készült a Bodrogi Bau első webáruháza

Projekt adatlap

Ügyfél
Bodrogi Bau Kivitelező, Tervező, Kereskedő és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
ujhazbodrogi.hu

Projekt
újHÁZ Bodrogi Építési és Barkács Webáruház,
Barkács termékeket és építőanyagokat forgalmazó, ERP rendszerrel integrált webáruház.

Iparág
B2C, építőipar és barkács termékek

Szolgáltatásaink
Digitális stratégia, UI design tervezés, OANDER Hodor, OANDER Connect, Projektmenedzsment, Tartalomtámogatás, Terméktámogatás és továbbfejlesztések

Háttér

Családi vállalkozásból vezető cégcsoport

Az 1991-ben alapított Bodrogi Bau Kft. az elmúlt években lépésről lépésre az egyik vezető cégcsoporttá nőtte ki magát az alföldi régióban. Építőipari tervezés és kivitelezés mellett 9 építőanyag és barkácsáruházat működtet, valamint ingatlan-beruházási, -forgalmazási, -eladási, -kezelési tevékenységgel és építőipari gyártással foglalkoznak. Tulajdonosként EPS hőszigetelő anyag gyárat, alumínium nyílászárókat és függönyfalakat, acél szerkezeteket és asztalosipari termékeket, bútorokat, homlokzati és belső ajtókat, ablakokat készítő gyáregységeket működtetnek, valamint a vállalkozás tagja és résztulajdonosa az újHÁZ Centrum országos építőanyag beszerző és értékesítő hálózatnak, melynek nevét 6 különböző városban viseli, mint újHÁZ Bodrogi.

Építőanyag és barkácsáruházaik a déli régióban, Hódmezővásárhelyen, Szegeden, Békéscsabán, Szentesen és Csongrádon találhatók, valamint Budapesten, ahol a webáruházuk raktárkészletét is kezelik. A vállalkozás árbevétele az elmúlt 30 évben folyamatosan növekedett és 2021 év végére meghaladta a 16 milliárd Ft-ot, melynek nagy részét a kereskedelmi divíziójuk teszi ki.

A Bodrogi Bau Kft közel 350 alkalmazottat alkalmaz, akik közül vannak, akik az alapítás óta a cégnél dolgoznak. A Bodrogi család büszke a hagyományaira, és arra, hogy a cég a mai napig 100%-ban magyar tulajdonban van, valamint helyi érdekeltségű partnerhálózatára, ahol kiemelt hangsúlyt fektetnek a személyes kapcsolattartásra.

Brief

Digitális átállás a covid idején

A közös munkát a Covid első hullámakor kezdtük, amikor minden kereskedő számára nyilvánvalóvá vált, hogy a fizikai jelenlét mellett elengedhetetlen a digitális transzformáció is. A feladatunk nem kevesebb volt, mint a Bodrogi Bau első B2C webáruházát megalkotni, azzal a nem titkolt céllal, hogy felvehessék a versenyt a konkurenciával, illetve, hogy erősen vidéki bázisú cégként a fővárosi jelenlétüket is erősítsék a DIY szektorban. A vállalat széles termékpalettáját online platformra szerették volna adaptálni, illetve a napi ügymenetet összehangolva, együttesen menedzselni az online értékesítéssel. Ennek az igénynek köszönhetően már az első egyeztetéseken körvonalazódott, hogy szükség lesz a webáruház és a Bodrogi ERP rendszerének integrációjára is, viszont a Covid miatti szoros timing miatt az MVP (Minimum Viable Product – a termék első, már funkciónáló verziója) nem tartalmazta az integrációt.

“A folyamatos fejlesztések napról napra könnyítik meg a munkánkat, teszik minőségibbé a vevők online kiszolgálását,
emiatt egyre több pozitív visszajelzést kapnak a kollégák a megrendelőktől.”

Ferenczi Nóra, e-kereskedelmi menedzser

Megoldás

Automatizált webáruház két lépcsőben

A projekt első és egyik legfontosabb lépése volt, hogy elkészítsük a Magento alapú webáruházat, hogy minél hamarabb megkezdődhessen az online értékesítést. A cég számára hatalmas mérföldkövet jelentett a digitális átállás, teljes mindset váltást igényelt. Ezért közös workshopokon, a mindennapi munkafolyamatok átlátása után a webshop működését próbáltuk minél zökkenőmentesebben beilleszteni az ügymenetbe. Felmértük a weben értékesítendő termékek körét és megterveztük azok technikai megvalósíthatóságát (kategória fa-, jellemzők és jellemző halmazok megtervezése, terméktípusok definiálása, stb.). Az OANDER Hodor 3 sablonja egyedi designt kapott és felvérteztük a felhasználók által legfontosabb funkciókkal (például: Product Icons, Category Dropdown, Drip integráció, Barcode inventory, stb.).

Hogy minél több felületen, minél több emberhez eljussanak a Bodrogi Bau termékei, ezért a projekt kiemelt része volt a különböző termékösszekötések létrehozása a webshop és más platformok között. A termékfeedek kialakítását a Magento admin rendszeréből oldottuk meg, ennek eredményeként a Bodrogi Bau termékei jelen vannak a Google Shopping és az Árukereső rendszerében is, valamint két egyedi gyártói feedet (Hikoki és Metabo) is kialakítottunk.

A webáruház és az ERP rendszer integrációja előtt teljes mértékben importálással készült el a termékadatbázis feltöltése, melyhez a Magento alapfunkcióit használtuk. Az integráció bevezetéséig a termékek frissítésére is ezt használta az ügyfél, az adminisztrátorok napi szinten töltötték fel a készlet információkat a fizikai bolt készletváltozásai alapján. Természetesen ez a manuális munka nem volt hosszan fenntartható, így a webáruház élesítése után azonnal nekiláttunk a Magento webáruház és a Vectory ERP integrációjának, melyek között a kommunikációt az OANDER saját terméke, az OANDER Connect köztes rétegével valósítottuk meg.

A Magento fejlesztési projekt indulásával együtt jelentkezett ügyfél oldalon az az igény, hogy egy minél kevesebb manuális munkával járó, minél automatikusabban működő webáruház készüljön, melynek terméktörzse a cég által használt ERP rendszeréből táplálkozik. A digitális átállás második lépésében tehát a megterveztük és lefejlesztettük, hogy a Vectory ERP rendszerében, a webshoppal kapcsolatos, bizonyos értékesítési folyamatokat automatizáltan kezeljük az OANDER Connect middleware alkalmazással.

Az OANDER Connect bevezetését a Vectory ERP rendszer és a Magento shop között zajló folyamatokba, az ügyfél oldalon jelentkező jelentős adminisztratív teher csökkentés mellett, az értékesítési folyamatok gördülékenyebbé tétele és úgy általában, a komplex értékesítési folyamatok elemeinek automatizált összehangolása is indokolta.

Nem kevésbé fontos megoldandó probléma egy integrációs projektben, az egymástól eltérő adat formátumokat, adatstruktúrát és eltérő kapcsolódási metódusokat használó “szigetként” működő rendszerek adat kompatibilitásának megteremtése a köztes réteg segítségével, mely a két rendszer közvetlen összekötéséhez képest funkcionális, adatbiztonsági, teljesítménybeli, és funkció implementálási előnyökkel jár. A Bodrogi Bau integrációs projektben az OANDER Connect middleware-ben megvalósított konvertálási logikák teljesítik a felsorolt négy előny mindegyikét.

Projekt specialitások

Speciális termékek, speciális szállítási módok

A termékportfólió sokszínűsége miatt speciális szállítási módok és azok korlátozásának kiépítése volt szükség. Az ügyfél a Sprinter szállítmányozó céggel áll szerződésben, azonban ők csak bizonyos méretekig és súlyig szállítanak ki termékeket. Rendelkezésre áll egy saját autós kiszállítási mód is, amibe a nagyobb méretű (pl. esővíz tározó) vagy súlyú termékek is kiszállításra kerülhetnek, viszont csak Budapest területén belül. A webshopon végül négyféle szállítási módot vezettünk be, ezek közül az egyik az OANDER saját fejlesztésű Sprinter futár integrációs modulja. A szállítási módok megjelenését az Amasty Shipping restrictions modulja kezeli, ahol nyolcféle különböző korlátozással lett beállítva, hogy mikor melyik szállítási mód jelenjen meg a felhasználóknak.

Integráció

Automata webáruház működés ERP-vel összekötve

Ahogy korábban is említettük, a digitális átállás második fázisában összefűztük a webáruházat a Vectory ERP-vel, melyek között a kommunikációt az OANDER Connect, saját middleware rendszerünk végzi. A Bodrogi Bau webshophoz kapcsolódó integrációs fejlesztési folyamatok rendhagyó módon történtek azért, mert akkor kezdtük el az automatizáción dolgozni, amikor a webshop már jó ideje élesben működött. Így az integrációs fejlesztések élesítése előtt a Vectory ERP rendszerben rendelkezésre kellett állnia azon adatoknak, amik az éles Magento webshopban még az integrációs funkciók élesítése előtt keletkeztek. Az adatok két rendszer közötti konzisztenciájának megteremtése jelentős adminisztratív terhet jelentett az ügyfél számára és lassította az integrációs funkciók fejlesztését. Fontos azonban, hogy az egyeztetések és az adatok Vectory-ba történő megfelelő importjának köszönhetően az integrációs funciók élesítését követően nem lépett fel adatvesztés és adateltérés a rendszerek között, így a projekt két lépcsője közötti váltás hibamentesen végbement.

Az integrációban részt vevő rendszerek API kapcsolatokon keresztül kommunikálnak egymással. A Vectory ERP rendszer végpontjairól a köztes réteg időzítve kérdezi le a Magentoba átadandó adatokat és konvertálást követően továbbítja azt a Magento felé. A Magentoban generálódott rendeléseket az OANDER EBX modulja esemény alapon juttatja el az OANDER Connect rendszer erre kialakított végpontjára, majd az adat konvertálási folyamatokat követően az OANDER Connect továbbítja a rendelési és vevő adatokat a Vectory ERP rendszerbe.

A projekt eredményeképpen az OANDER Connect köztes rétegben funkcionalitását tekintve teljeskörű integrációt valósítottunk meg, támogatva ezzel a Vectory ERP rendszerben tárolt termék, termékkategória, ár, és készlet adatok közel valós idejű átadását a Magento áruházba, valamint megvalósításra került a Magentoban generálódott rendelési adatok átadása a Vectory ERP rendszerbe.

Eredmény

Új távlatok a digitális világban

Létrehoztuk a Bodrogi Bau első webáruházát, ezáltal több ezer termék online elérését tettük lehetővé. Büszkék vagyunk rá, hogy részt vehettünk ennek a hatalmas mérföldkőnek az elérésénél, hiszen tudjuk, hogy a digitális átállás mennyi tervezést és erőforrást igényel. De biztosak vagyunk benne, hogy az új platformmal új távlatok nyílnak meg a több évtizedes múlttal rendelkező családi vállalkozás előtt.

 

“A webáruház kapcsán rengeteg pozitív visszajelzés érkezik az összes platformon:
felhasználóbarát, könnyen kezelhető felület és gyors, kedves kiszolgálás.”

 

Az elkészült felület az OANDER Hodor sablon alatt ráadásul egy szinte teljesen automatikus, ERP-vel összekötött webáruház. Azaz egy olyan új ökoszisztéma, amit nem csak a vásárlók szeretnek és használnak, hanem a Bodrogi Bau munkatársai is, révén, hogy jószerivel megszűntek a rendelésekhez fűződő manuális feladataik.

 

“Hatalmas pozitív előrelépés volt az erősödő online jelenlétünk,
rengeteg új vevőt érünk el az új csatornán keresztül.
A napi folyamatok sokkal gyorsabbak lettek, gördülékenyebb a napi munkavégzés,
sokkal több rendelést tudunk feldolgozni ugyanazzal az erőforrással, mint azelőtt.”

 

Jelenleg egy növekedési szakasz közepén járunk, feladatunk, hogy a marketing tevékenység és a webáruház funkciói által minél több vásárlót szerezzünk az ügyfélnek, ezért folyamatosan bővítjük a webshop tudását.

> 500.000

Több, mint fél millió egyedi látogató érkezett idén a webáruházba.

270% 

Több, mint 270 százalékos árbevétel növekedés
2021 és 2022 nyara között

126%

126 százalékkal emelkedett a konverzió
2021 és 2022 nyara között