Magyar fejlesztés tölti fel a weboldalak kihasználatlan felületeit
Egy magyar startup fejlesztésének köszönhetően nincs több kihasználatlan, üres felület a weboldalakon
Az OANDER stratégiai partnere és régi ügyfele, a CrocTech komoly sikereket ért el weboldalak, médiaportálok kihasználatlanul álló felületeinek hasznosítása terén. A CrocTech terméke, a Croc Space Optimizer valós időben kutatja fel a szabad helyeket, és azokat egy algoritmus alapján hasznos tartalmakkal, illetve hirdetésekkel tölti fel. A termék (CSO) arculattervezését és webes megjelenését csapatunk készítette, így örömmel számolunk be nemzetközi sikereikről.
Miért is hasznos a Croc Space Optimizer?
Miközben a legtöbb weboldal szerkezete statikus, a megjelenő tartalmak dinamikusan változnak: különböző hosszúságú cikkek, aktív vagy éppen inaktív hirdetési zónák, hirdetésblokkolók, folyamatosan bővülő hozzászólások akadályozzák meg a hatékony és tervezett helykihasználást. Az így keletkező üres helyeket egy többhasábos oldalon még a legmodernebb tartalomkezelő rendszerek sem tudják kompakt módon kitölteni. Legalábbis mostanáig, ugyanis a magyar CrocTech által fejlesztett Croc Space Optimizer (CSO) éppen erre a problémára kínál megoldást.
A CSO működési elve: felismeri a weboldalon hihasználatlanul álló területeket, és algoritmusa segítségével automatikusan kitölti azokat hasznos tartalommal.
„Miközben az online médiatulajdonosok folyamatosan dolgoznak a hirdetési potenciál növelésén, nem tervezetten átlagosan egy weboldal 15-20 százalékán nincs sem tartalom, sem hirdetés. Ezt oldja meg termékünk, mely a dinamikusan és esetlegesen keletkező speciális felületek használatával biztosítja a tartalom, a hirdetés és a forma egyensúlyát, s ezen keresztül új bevételi lehetőségek kialakítását és a felhasználói lojalitás növelését” – ismertette a részleteket Palánki Zsolt, a CrocTech egyik alapítója és cégvezetője.
A CrocTech elsőkén a ReachMedia portfóliójába tartozó CTnetwork hirdetési hálózatában tesztelte a megoldást nagy látogatottságú oldalak bevonásával. „Többek közt a Russmedia oldalain és a Jobinfo.hu, illetve a Depo.hu oldalakon próbáltuk ki a rendszert, az eredmények rendkívül meggyőzőek voltak, a látogatók tovább időztek az oldalakon, így akár 40 százalékos hirdetésibevétel-növekedés is elérhető. Ezért úgy döntöttünk, hogy a CrocTech együttműködő partnereként Magyarországon a CTnetwork hirdetési hálózat tagjai számára felajánljuk a Croc Space Optimizer használatát annak érdekében, hogy meglévő és új ügyfeleink számára az eddig ki nem használt felületeiken további bevételeket generáljunk” – mondta Trentin Tamás, a ReachMedia ügyvezető igazgatója.
A nyugatot is meghódítja a magyar fejlesztés
A magyar megoldás Európa más országaiban is elérhető: a CrocTech exkluzív szerződést kötött stratégiai partnerével, a jelenleg 10 országban havonta mintegy 50 millió felhasználó számára hirdetéseket megjelenítő plista GmbH-val. A német cég elsőként Ausztriában, Németországban és Svájcban vezeti be a magyar megoldást plista Free Space Optimizer néven.
„Rengeteg weboldal-tulajdonos panaszkodik a hagyományos hirdetési felületekből származó bevételek elmaradása miatt – mondta Dr. Dominik Matyka, a plista társalapítója és vezetője. – A kiadók bevételnövelő eszközöket keresve átszervezik a hirdetési felületeket, új hirdetési formátumokat próbálnak ki, fejlesztik a navigációt, és új, korszerű dizájnt adnak az oldalaknak. Az egyedülálló Free Space Optimizerrel a plista azonban egy teljesen új utat kínál. Partnereink weboldalaik kiaknázatlan, statikusan megfoghatatlan felületein találhatnak bevételi lehetőségeket. A plista widgeteken realizált bevétel 40 százalékkal is növekedhet a Free Space Optimizer (FSO) segítségével egyszerűen, gyorsan és kockázat nélkül.”
Amennyiben szeretnél többet megtudni a CSO képességeiről és előnyeiről, kattints ide!
A fejlesztés története és szereplői
A CrocTech Kft.-ről:
A Croc Space Optimizer néven indult szolgáltatás prototípusának fejlesztését 2012-ben kezdték el. A sikeres tesztek után, 2014-ben kezdték meg a cégszerű működést, és hozták létre a CrocTech Kft.-t. Az alapítók között van Palánki Zsolt is, aki 16 évig volt az Axel Springer Magyarország Kft. informatikai igazgatója, a 2000-es évek közepétől pedig párhuzamosan vezette az Axel Springer újmédia divízióját is. Csatlakozott a céghez Kim Kriegers is, aki több nagy német kiadónál töltött be vezető beosztást, többek között a német Axel Springernél és az OMS-nél. A tavalyi év végén a CrocTech Magyarországon is megkezdte az integrált szolgáltatás értékesítését a CTnetworkkel, a ReachMedia tagvállalatával. A cég a megnövekedett feladatai miatt humánerőforrás fejlesztést tervez.
A ReachMediáról:
A ReachMedia 1998 januárjában alakult, számos innovatív onlinemarketing-eszköz hazai elindítása fűződik nevéhez. A cégcsoport szinten több mint 30 főt foglalkoztató digitális ügynökség 5 divízióba szervezve – Online direkt marketing, Teljesítmény marketing, E-kereskedelmi megoldások, Piackutatás és analitika, Digitális márkaépítés – kínálja a hatékony elérést biztosító szolgáltatásait. A cég számos díjjal és minősítéssel rendelkezik. 2001-ben megnyerte a „Deloitte Technology Fast 50” versenyt, 2007-ben megkapta a Direkt Marketing Szövetség által odaítélt Golden Dove díjat, valamint 2013-ban arany EFFIE-díjas lett a Golden Dove verseny bevezetőkampányában végzett munkájával.
A plista GmbH.-ról:
A 2008-ban alakult, berlini székhelyű plista a célzott digitális hirdetések és tartalom kiszolgáló rendszerek úttörője. Az adatbázis alapú tartalom és hirdetés kiszolgáló rendszerük sikeresen köti össze a kiadókat és a hirdetőket. Az egyedileg fejlesztett technológiájuk lehetővé teszi, hogy mind a tartalmat, mind a hirdetést irányítsa, figyelembe véve a felhasználó érdeklődését. Ezáltal a hirdetők pontosan tudják célozni az oldalak látogatóit, és így kampányaik kiemelkedően jó hatásfokkal működnek. A megfelelően elhelyezett tartalom és hirdetés kiszereléssel a kiadók fenntartható forgalomnövekedést, hosszabb weboldalon eltöltött időt és természetesen megnövekedett bevételi lehetőséget nyernek befektetés nélkül a teljes portfólión. A plista Gmbh. jelenleg 150 embert alkalmaz. A cég 10 országban van jelen, és további piacokra terveznek belépni az elkövetkező hónapokban. Jelenleg több ezer kiadóval és hirdetővel állnak szerződésben, egyedi felhasználóik száma pedig havonta eléri az 50 milliót. 2013 végén a világ vezető marketingkommunikációs cége, a WPP vásárolta fel a plistát, amely most a GroupM Interaction Business szervezetén belül foglal helyet. A GroupM Magyarország egyik legnagyobb médiaügynöksége.