Az online sikersztori, EcoFamily webáruház
Csapatunk tanácsadással, UX és UI design tervezéssel, elemzésekkel és természetesen intenzív Magento fejlesztésekkel folyamatosan segíti az EcoFamily online kereskedelmi jelenlétének erősödését.
A COVID-19 soha nem látott növekedést hozott az e-kereskedelmi ágazatban és széleskörű digitális szolgáltatási átalakulást indított el az egészségügyben is. Ugyanakkor a gyógyszer- és egészségiparra jellemző, hogy folyamatosan változó szabályozásoknak, a kereskedelmet nehezítő körülményeknek vannak kitéve. Ezért a szereplőknek különösen rugalmasnak kell lenniük: nemcsak egy agilisan alakítható egészségügyi webáruház platformra van szükségük, de kreatív problémamegoldó képességre is. Az alábbiakban megmutatjuk, hogy mi hogyan gondolkodunk erről az iparágról.
A hazai fogyasztók 66%-a legszívesebben gyógyszertárakban vásárol étrend-kiegészítőket.
A dermokozmetikumok iránti kereslet globálisan hatszor gyorsabban növekszik, mint hagyományos szépségápolási termékeké.
Az egészségügyi fogyasztók 64%-a véli úgy, hogy a jobb online kiszolgálást nyújtó szolgáltatók nagyobb valószínűséggel jobb szolgáltatást nyújtanak offline is.
Az egészségügyi e-kereskedelem globálisan 2016 óta évente 25%-kal bővül, a Covid világjárvány óta pedig évi 35%-kal.
*YoY=Year over Year
Az ezredfordulósok 87%-a előbb online tájékozódik a tapasztalt tüneteiről, mielőtt orvoshoz fordul.
A járvány hatására a fogyasztók 69%-a szeretne új, online csatornákat is az egészségügyi termékek hagyományos, offline vásárlása mellett.
Nagyon gyors, zökkenőmentes UX, magával ragadó vásárlási élmény. A pharma szektor egy bizalom igényes terület, szállítsunk választ és megoldásokat gyorsan, gördülékenyen, könnyen navigálható portálunkon, webáruházunkon.
Használjuk ki a lokális vagy globális pozíciónkat és megbízható márkánkban rejlő potenciált, erősítsünk rá bizalomépítő elemekkel, minőségi garanciákkal, szakértői ajánlásokkal!
A pozitív és árny oldalaival egybevetve, ma már a Google vált az elsődleges “orvosi rendelővé”. Naponta több mint egymilliárd egészségügyi vonatkozású keresés történik. Pontos, korrekt és jól definiált válaszainkkal csökkenthetjük a betegek szorongását, ha egyenes választ adunk kérdéseikre, kétségeikre. Kevés olyan iparág van, ahol a tartalommarketinggel olyan gyorsan jó keresői pozíciót lehet szerezni, mint a pharma. Vagyis: inspiráló képekkel, meggyőző történetekkel és erős szakmai tartalommal bizalmat és üzletet is építünk egyszerre.
Bár a kereskedelemben is nagyon fontos az omnichannel felfogás, ahol a vásárló akkor és ott találkozik a rendszerünkkel, ahol neki kényelmes, ez egy ilyen “kényes” területen még inkább igaz. Minden szolgáltatásunkat le kell tudnunk képezni digitális nyelvre, tehát egy helyen meg kell jelennie a tartalmainknak, termékeinknek, szolgáltatásainkat, akkor amikor az érdeklődők szeretnék. A növekvő elvárásoknak való megfelelés tehát tartalmazza a nyújtott szolgáltatásaink e-kereskedelem funkciókkal való innovatív digitalizációját, szakmai ismeretanyagaink reszponzív megjelenítését, online időpont foglalás biztosítását.
Ahogy már fentebb is említettük, a gyógyszeriparnak is, akár csak a drogériáknak fontos üzleti fegyvere lehet a termékkör bővítés, a portfólió folyamatos frissen tartása. A patikával rokon terület felé muszáj elmozdulni, hiszen a hasonló piacok szereplői épp ugyanezt teszik. A katalógus bővítés és a kínálat diverzifikálása az OTC és dermokozmetikumok felé vállalkozásunk túlélését jelenthetik.
Szintén említettük korábban, hogy a területen szabályokkal tiltott a gyógyszertermékek promotálása. Kereskedelmi és értékesítési szempontból azonban meg lehet találni azokat az eszközöket, amikkel webáruházunkra terelhetjük a vásárlókat. A vásárlók bevonzásának kiváló eszköze lehet a kiemelkedő edukációs tartalmaink olvasása, vagy akár az FMCG területről kínálatunkba beemelt, magas minőségű termékek megjelenítése.
Online rendszereink minden egyes kattintás után izgalmas információt gyűjtenek. Akkor válnak ezek igazán értékessé, amikor a vásárlói utat és a vásárlói viselkedéseket monitorozzuk. Ezen cselekvések megismerése és kielemzése után vásárlói csoportokat alkothatunk, személyre szabott megoldásokat nyújthatunk az érdeklődőink számára.
Termékeink kiemelten érzékeny pontot érinthetnek és fontosak ügyfeleink számára. Egészségügyi webáruház esetén a termékinformációk pontos leírása, valamint készletadataink valós idejű megjelenítése kiemelten fontos, hogy tudhassa a vásárló, mely terméket mikor, hol veheti át, ki tudjuk-e szállítani a részére, és, ha igen, milyen feltétek mentén.
Nagyon hasonló témakör, itt viszont a fizikai boltjaink készleteire hagyatkozunk, valós idejű megjelenítés esetén gyors kiszállításra, idősáv foglalásra adhatunk lehetőséget, hiszen amikor gyógyszert, egészség megőrző terméket veszünk, akkor arra szinte mindig minél előbb szükségünk van.
A fogyasztók mostanra már egy bizonyos technológiai elvárással érkeznek a webáruházunkra. Gördülékeny, gyors, a vásárlással kapcsolatos minden kételyt eloszlató élményt szeretnének. Mivel ezt az FMCG területen már megkapják, és a fogyás, jólét, egészségmegőrzés témakör szintén a napi rutin részét képezi, ezért nem nehéz felismernünk, hogy az FMCG portálokhoz hasonlóan kell felépítenünk az online rendszerünket. Átlátható katalógusra, könnyű termék összehasonlíthatóságra, gyors vásárlási élményre, könnyű újrarendelésre és még sok egyéb online funkcióra lesz szükségünk.
Ma már nem ritka, hogy e-kereskedelmi felületek több, mint felét mobil telefonról nézik meg, kis képernyőn navigálnak. Ez nagyobb elkötelezettséget jelent a felhasználóknál. A mobilos konverzió szakadék 30-40% környékén mozog az e-kereskedelemben, tehát ennyien mégis átmennek asztali számítógépre vásárolni a mobilos tájékozódás után. Azonban míg desktop környezetben nehezebb a konverzió javítása, mobil környezetben még sok konverziónövelő tartalék van. Ilyenek a betöltődési idők, a koherens felhasználói élmény észlelése és az okostelefonok képességeinek kihasználása.
Patikák esetén kifejezetten értékes információ lehet, ha a márkánk miatt oldalunkra tévedő látogatók a hozzájuk aktuálisan legközelebbi patikát megtalálhatják. Jó kereskedő lévén nem kérdés, hogy biztosítanunk kell az egyes üzlethelyiségek információit, kiemelten a pontos nyitvatartást.
Csapatunk tanácsadással, UX és UI design tervezéssel, elemzésekkel és természetesen intenzív Magento fejlesztésekkel folyamatosan segíti az EcoFamily online kereskedelmi jelenlétének erősödését.
Az online patikai piactéren komoly szereplőként ismert webáruház megújítását, Magento platformra való átállását, illetve az LX-Line ERP-vel való integrációját csapatunk támogatta.