Így alapvetés, hogy igyekszünk mindig naprakészek lenni, de ami 2020-al jött el, arra nem lehetett felkészülni, így az új helyzet komoly kihívás elé állította a piacot. Azt a piacot, ami faramuci módon a válság közepén rengeteg új erőt, – főként vásárlóerőt- és technológiai lendületet kapott, így kijelenthetjük, hogy bár nem boldog, de az e-kereskedelem nyertese a vírus okozta új rendszernek.
Nézzük hát, mi minden történt a piacon, hogyan reagáltunk és hogyan éltük meg ezt a kritikus időszakot, illetve mit várhatunk a közeljövőben. Mivel ezek a friss válaszok az aktuális válságra születtek, ezért ezek a témák ugyanolyan fontosak a közeljövőben, mint amilyen fontosak voltak az elmúlt hónapokban.
Jöjjön az elmúlt időszak 10 legfontosabb témája, ami irányt mutat 2021-ben is.
Mit tegyünk meg mindenképp
A vírus berobbanása után összegyűjtöttük az e-kereskedelem iparágát érintő legfontosabb kérdéseket, amik felmerülnek a korlátozások miatt kialakult helyzetben, érintve a megnövekedett forgalmat, higiéniai korlátozásokat, fizetéssel kapcsolatos témaköröket.
Hogyan kommunikáljunk
Sok vállalkozás kezdte meg a válság hatására az online értékesítést, ezért fontos, hogy kitűnjünk közülük, ennek egyik leglátványosabb online eleme a pontos, és gyakori kommunikáció. Számos kiváló tipp olvasható a válság alatti ügyfélbarát kommunikációról.
Automatizáció, fontosabb, mint bármikor máskor
Az automatizmusok segítenek webáruházunkat önműködővé tenni, vagy legalábbis rengeteg terhet levenni a vállunkról. Ezáltal természetesen költséghatékonyabb, hibatűrőbb és gyorsabb lesz webáruházunk, így a vállalkozásunk is. Itt megnézheted, hogy mit, mivel, hogyan érdemes integrálnod, hogy az a webshopod kezelése szempontjából minél kedvezőbb legyen.
Amikor még lehetett találkozni és élőben előadásra járni
Nem véletlenül került be a listába az ágazat egyik legfontosabb rendezvénye, a 2020-as Ecommerce Summit, hiszen egy ideig biztosan ez marad az utolsó, kifejezetten e-kereskedelemmel foglalkozó rendezvény, mi is előadtunk, szintén hatékonyság és automatizáció témakörben.
Fulfillment, az egyik leghasznosabb trend
Az egyik leghasznosabb és legkomolyabb automatizációs, integrációs kérdés. A nagy piaci szereplők sem tétlenkedtek, aki tehette az megnövekedett szállítási és logisztikai feladatait új szintre emelte, és megvalósította a fulfillment integrációját. A logisztikai feladatok kiszervezéséről és komolyabb automatizmusokat használó szintre emeléséről cikkünk hasznos lehet nagyvállalatok számára.
Magentosok figyelem! Új fejezet kezdődik!
Több év halogatás után 2020-ban eljött a több, mint 10 éves Magento 1-es rendszer váltásának ideje, ugyanis megszűnt a gyári támogatása. A Magento 1-2 váltásról itt nem “csak” a legfontosabb tudnivalókat, de gyakorlati tapasztalatokat, interjúkat is elérsz.
Kampányok, erősebbek, mint valaha
A kereskedelmi kampányok őszi időszaka a több új szereplő és a több aktív online figyelem miatt erősebb lett, mint bármikor máskor. Legalábbis technikai és kereskedői oldalról. Azt, hogy a vásárlások hogyan alakultak egész évben és a kampány időszakokban, azt hamarosan megtudjuk a legfrissebb kutatásokból. Addig is itt van 12 tipp, amivel 2021-ben biztosan sikeresebbek leszünk, mint eddig!
Egyáltalán mi a legfontosabb különbség webáruház és webáruház között?
Azok számára pedig, akik számára 2021-ben kezdődik az e-kereskedelem, legfrissebb cikkünket ajánljuk, ahol azt boncolgatjuk, hogy mik az előnyei és hátrányai a gyártói, illetve a bérelhető webáruházaknak.
Már pedzegettük, az offline hatalmasat bukott idén
Az offline boltoknak egyre nehezebb dolga van a kialakult új rendszerben, sajnos nincs jó megoldás, muszáj az online jelenlét kialakítása, erősítése. Ezt bizonyítja a Kosárérték black friday-es tapasztalatokról írt cikke is.
És végül 30 trend, amikből érdemes válogatni 2021-re
Mi más kerülhetne egy 10-es lista végére, mint egy még nagyobb lista. Ha úgy érezzük, hogy felkészültek vagyunk a lista eleji és végi általános kérdésekben, akkor itt az idő tovább fejleszteni webáruházunkat! Ezeket a trendeket meglovagolva biztosak lehetünk benne, hogy 2021 a mi évünk lesz, válság ide, vagy oda.
Összegzés
2020 nehéz év volt ez mindenki számára, és minden bizonnyal ez idén sem lesz másként. Az e-kereskedelmi piac minden eddiginél nagyobb fejlődés előtt áll, köszönhető a megváltozott mindennapoknak. Legyünk naprakészek és tartsuk a lépést! Emellett pedig igyekezzünk minél jobb partneri kapcsolatokat kiépíteni és támogatni egymást a szektorban, hogy egymást segítve, egymástól tanulva 2021 még sikeresebb legyen!