Szeptember 8-án debütált a FutureTrade e-kereskedelmi rendezvény, konferencia. A digitális kereskedelem szakértői három teremben, közel 30 előadást tartottak, ezek közül az egyik az OANDER prezentációja volt. Eibel Andrea, Head of Portfolio mutatta be partnerünkkel, a Retro Jeans-től meghívott Varga Krisztián e-kereskedelmi vezetővel karöltve az elmúlt évek közös munkájának eredményét egy esettanulmány keretében, melynek témája a Retro Jeans webáruház teljes megújítása volt.
Az előadás során bemutattuk az agilis munkamódszert, amely segítségével könnyen és hatékonyan tudtuk menedzselni a projektet. A több mint 2000 munkaórás projekt végeredményeként a rendszereik tökéletes kapcsolatban állnak egymással. Hála az OANDER Connect integrációs middleware eszközünknek. A Retro Jeans a magyar site mellett ma már aktív angol, cseh és szlovák webshop nézeten is. A kiszállítás 1 napra redukálódott, az online forgalom pedig 400%-os növekedést tud felmutatni a két évvel ezelőtti állapothoz képest. Emellett a vállalat korábbi 3%-os e-kereskedelmi bevétele jelenleg 15%-nál tart.
A rendezvény fő témája természetesen az új helyzet okozta lehetőségek és problémák kezelése, illetve a jövő kereskedelmének nagy kérdései voltak. A felszólalók nagy része egyértelműen azt érzi, hogy már nem érdemes külön digitális, vagy hagyományos kereskedésről beszélni. Alapvető fontosságúvá vált az online jelenlét minden kereskedő számára. Ebben váratlan segítséget nyújtott a karantén helyzet, ahol robbanásszerűen kellett bevezetni online megoldásokat minden nagyobb kereskedőnek.
Nagy Sándor, e-kereskedelmi szakértő, a rendezvény szakmai társszervezője szerint a digitális kereskedelemben elkezdődött egy telítődési folyamat. Ennek következtében a hagyományos és e-kereskedelmi határvonal halványodni látszik.
Bár a pandémia sok mindenre megtanított minket, a fenntarthatóság, fogyasztói viselkedés és túlfogyasztás kapcsán még mindig nagy felelőssége van a jelenkor kereskedőinek. Erre hívja fel a figyelmet Palocsay Géza, az Adevinta Hungary Group CEO-ja. Szerinte a túlfogyasztás veszélye nem az, hogy elindul egy számunkra negatív folyamat, hanem egyszer csak elérünk egy kritikus pontot, amikor leoltódik a villany.
Az e-kereskedelmi felmérések számai arra adnak okot, hogy optimisták legyünk. A technológiai fejlesztések és a globális kereskedelmi trendek azt mutatják, hogy a kereskedők egyre több energiát fektetnek az értékteremtésbe és értéknövelésbe, hogy a vásárlókat minél gyorsabban és kényelmesebben szolgálják ki – említi meg Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója.
A KÜRT Akadémia képzése is egy szuper edukációs lehetőség, Ocskay László társ-ügyvezetőnk és Roskó Dávid integrációs szakvezetőnk is előadóként vesznek részt a vizsgával záruló képzésen. Már az első meghirdetett tanfolyamot is nagy érdeklődés övezte, ezért valószínű, hogy a jövőben is találkozhattok még velünk a KÜRT Akadémia e-kereskedelmi képzésén.
Partnereinknek sok sikert kívánunk az elkövetkezendő időszakhoz. Mi felkészülten állunk az újabb kihívások elé!