A releváns és gyakran frissülő tartalom az online értékesítés legütősebb konverziós eleme. A tartalmak előállításán túl ingyenes, minőségi forgalmat generál, vagyis olyan felhasználók látogatják meg oldalunkat, akiket valóban érdekelnek a témák és a hozzájuk kapcsolódó termékek, ráadásul a jó tartalommal kitűnhetünk versenytársaink közül.
Azonban a megvalósítása már jóval bonyolultabb kérdés. Blogmotor? A webáruházba ágyazott WordPress engine? Szerencsére a fejlettebb webáruház platformoknál már alapvetésnek számít a rugalmasan és egyszerűen használható tartalommarketing arzenál. A nyílt forráskódú Magentonál és a nagyvállalatoknak lefejlesztett Adobe Commerce esetében a Page Builder hozta el az ideális megoldást.
Mi is az a Page Builder
A Page Builder már régóta szerepelt a Magento fejlesztési roadmap-jében, az Adobe Commerce-ben már 2018-ban, a Magento-ban pedig a 2.4.3 verzióban debütált beépített funkcióként. A Page Builder maga egy értékesítést és produktivitást támogató eszköz, mely segítségével fejlesztői támogatás nélkül hozhatók létre látványos tartalmak a webáruházban. A korábbról jól ismert WYSIWYG editor és a widgetek / blokkok helyett egy olyan felületet kínál, ahol eszközöket kombinálhatunk egy könnyen használható drag-and-drop felületen, mint például a szövegek, képek, videók, bannerek és termékkártyák.
Legfontosabb jellemzői és előnyei
Magento és Adobe Commerce funkciók:
- Gyorsan változó tartalmakat hozhatunk létre fejlesztői támogatás nélkül, közvetlenül az adminisztrációs felületen.
- A webáruház bármely oldalát szerkeszthetik az adminisztrátorok, akár a nyitólapot is, valamint tartalmakat helyezhetnek el a kategóriaoldalakon.
- Szabad struktúrában prezentálhatjuk a tartalmainkat, a könnyen használható, rugalmas drag-and-drop felület segítségével.
- A landing oldalainkra termékkártyákat helyezhetünk, így a vásárlók a tartalom mellett azonnal megtalálják a kapcsolódó termékeket is, valamint egy kattintással a kosárba helyezhetik azokat.
- A termékoldalakat egyedi megjelenésű termékleírásokkal dobhatjuk fel. Számtalan információt jeleníthetünk meg a termékeinkről, és semmi nem szab gátat annak, hogy ezeket az információkat látványos, egyedi elrendezésben mutassuk meg.
- Sablonokat hozhatunk létre, melyek segítségével könnyedén hozhatunk létre új oldalakat más tartalommal.
- Reszponzív tartalmakat készíthetünk, valamint külön szerkeszthetjük az asztali és mobilnézeteket.
- Fejlesztők segítségével tetszőleges mennyiségű egyedi elrendezésű blokkal bővíthetjük a Page Builder funkcióit, így a tartalmakat szerkesztő kollégák még gyorsabban állíthatják elő azokat.
Adobe Commerce funkciók:
- A tartalmak logikailag egymás alá rendelhetők, így több oldalból álló microsite-okat alakíthatunk ki.
- Időzíthetjük, hogy az egyes oldalak vagy blokkok, mikor jelenjenek meg, így egy akció elindulása előtt már jó előre bekészíthetjük a szükséges bannereket vagy landing page-eket.
- A tartalmak verziókezelve vannak, bármikor visszatérhetünk egy előző állapothoz, és nyomon követhetjük a változásokat.
- Előnézeti módban megnézhetjük a készülő tartalmakat, és ezeket az előnézeteket egyszerűen megoszthatjuk a munkatársakkal is.
- Újrahasznosítható tartalmi blokkokat hozhatunk létre, melyeket később bárhová újra beilleszthetünk a webáruházban.
- A különböző felhasználói szegmenseknek különböző perszonalizált tartalmi blokkokat jeleníthetünk meg. Így például célzott bannereket helyezhetünk el a nyitóoldalon vagy a kategóriaoldalakon, illetve személyre szabott kedvezményekre és szolgáltatásokra hívhatjuk fel a figyelmet a profilban.
- Az Adobe Stock segítségével bármely tartalomhoz könnyen találhatunk képanyagot.
A Page Builder hasznos mert…
Személyre szabott tartalmak
A felhasználói szegmentációnak köszönhetően az Adobe Commerce-ben perszonalizálhatjuk tartalmainkat és személyre szabott élményt nyújthatunk felhasználóinknak. Valós időben reagálhatunk látogatóink viselkedésére és igazíthatjuk hozzájuk tartalmainkat.
Időt spórolhatunk vele
A drag and drop-os használat egyszerű és gyors, ráadásul az elkészített oldalakat és tartalmi elrendezéseket elmenthetjük sablonként is, így azok bármikor újra felhasználhatóak.
Friss, látványos tartalmak
Kövesd a trendeket és igazítsd hozzájuk tartalmaidat! Hozzunk létre látványos tartalom típusokkal – képekkel, videókkal és bannerekkel – olyan oldalakat, melyek vonzzák a vásárlókat. Keverjük a tartalmakat és a termékeket, alakítsunk ki inspiráló landing page-eket, ahová visszatérhetnek látogatóink.
Marketingesek kezében az irányítás
A Page Buildernek köszönhetően nem kell előre definiált keretek közé szorítani tartalmainkat. A marketingesek kreativitására vannak bízva a landing page-ek és a termékekhez köthető oldalak, így kialakíthatóak a márka arculatához és a kampányokhoz illeszkedő felületek.
A Page Buildernek köszönhetően könnyedén, fejlesztői segítség nélkül készülhetnek marketing kampányok. Készíthetünk kreatívan felépített kategória oldalakat és felturbózhatjuk termékoldaldalaink megjelenését is. Ha megnéznéd élesben is a működését, keress bennünket és kollégáink demózzák neked a képességeit!
Képek forrása: Adobe