OANDER — readIT – 2022.12.09.
OANDER — readIT – 2022.12.09.
Aktuális

OANDER — readIT – 2022.12.09.

Olvasási idő: 3 perc

Változatos témákkal itt a 2022-es év utolsó OANDER readIT válogatása. Lássuk a céges chat csatornáink bugyrait! E heti válogatásunk legfrissebb témái: az SMS történe, a low-code jövője, könyvajánló, az Alibaba európai terjeszkedése.

Andor (backend fejlesztő)

Az SMS, mely megváltoztatta a világot

Tudtátok, hogy 30 éve, 1992. december 3-án küldték el a világ első rövid szöveges üzenetét (SMS), mely ez volt: “Merry Christmas”. Érdekes cikk az smsről és az üzenetek történelméről.

Dávid (integrációs szakértő)

Számítástechnikai trendek a jövőben. Jön a low-code?

“Az elkövetkező években rengeteg kódot fognak írni, és sok low-code fejlesztés is lesz. Például sok kódot komponensek formájában írnak majd, amelyeket egy low-code platformon komponálnak és állítanak össze megoldásokká. Mindkettőre szükség van.”

AnnaAnna (Scrum Master)

Könyvajánló: The Five Dysfunctions of a Team: A Leadership Fable

Egy szakmai könyvklub csoportban választottuk ezt a könyvet következő olvasnivalónak. Már korábban is találkoztam vele tanulmányaim során, akkor a people management technikák fogtak meg és kevésbé a csapat fejlesztésel kapcsolatos része, de most újraolvasva egészen új színben látok dolgokat. Praktikusan rendszerezi egy 5 pontos modellbe a csapatfejlődés gócpontjait és ad is hozzájuk gyakorlati segítséget. Fontolgatom is, hogy kitöltessem egy vagy több csapattal a cégben a hozzá tartozó felmérést, hátha fény derül olyan összefüggésre, amit eddig nem vettünk észre.

Ádám (marketing menedzser)

Nagy mérföldkő az USA e-kereskedelmében

A pandémia boltzárai nagyot lendítettek a globális e-kereskedelmen, nem meglepő hát, hogy az elmúlt évekhez mérten valamelyest csökkent az ecommerce növekedés mértéke. Emellett is 2022-re elérték az USA-ban az 1 billió dollárt az e-kereskedelmi bevételek. Szép célszám, külön jó hír, hogy a kiskereskedelem aránya kimagasló.

Viki (marketing menedzser)   viki readit

Az Alibaba Európa meghódítására készül

Egyre nagyobb elánnal próbálja meghódítani az európai piacot a kínai vállalatóriás. Az AliExpress-hez képest új modellel rukkolt elő év elején a Lazada marketplace-el, melyet most a Miravia nevű piactér követ. Egyelőre Spanyolországban kezdi a hódító útját a Miravia, ahol helyi és nemzetközi beauty, fashion és lifestyle márkák kapnak helyet.