Itt a modern kereskedelmi fogalmak szótára! Útikalauz az omnichannel világban
Az omnichannel stratégia szótára egy átfogó, 24 oldalas gyűjtemény, amely több mint 80, a modern kereskedelmi stratégiákhoz kapcsolódó kifejezést magyaráz el érthetően. Ez a kiadvány segít eligazodni a többcsatornás (multichannel) és minden csatornán összehangolt (omnichannel) megoldások közötti különbségekben, valamint bemutatja azokat az eszközöket és stratégiákat, amelyek elengedhetetlenek a sikerhez a digitális világban.
Miről szól a szótár?
A szótár világosan, közérthető módon mutatja be a legfontosabb fogalmakat, és olyan alapvető rövidítéseket és szakkifejezéseket gyűjt egybe, mint például:
PIM -A PIM (Product Information Management) egy olyan rendszer, amely a termékadatok azonosítását, tárolását, kezelését és terjesztését segíti. Egy központi platformként működik, amely összegyűjti és kezeli az összes termékalapú információt a vállalat egész területén.
RFID (Radio Frequency Identification) – Az RFID (Radio Frequency Identification) egy vezeték nélküli technológia, amely rádióhullámok segítségével azonosít tárgyakat vagy személyeket. A kiskereskedelemben RFID címkékkel és olvasókkal dolgoznak: a címkék rádióhullámokon keresztül küldenek azonosítást és egyéb információkat az olvasóknak, amelyek fogadják ezeket a jeleket.
BOPIS – A bolti átvétel (Click & Collect) vagy BOPIS (Buy Online, Pick Up In Store) az online értékesítés egyik legfontosabb üzleti esete, amennyiben fizikai üzlettel is rendelkezik a kereskedő. Egy olyan omnichannel gyakorlat, ami lehetővé teszi a vásárló számára, hogy online vásároljon és az üzletben vegye át a rendelését. Előnye a fogyasztó számár az azonnali teljesülés, illetve a szállítási költségek megtakarítása, a kereskedők pedig növelni tudják a bolti forgalmat, és összekapcsolhatják az offline és online élményeiket.
BOSS – A boltba szállítás (boltközi átszállítás) vagy BOSS (Buy Online, Ship to Store), egy omnichannel kiszolgálási módszer, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy az általuk kiválasztott terméket bolti átvétellel vásárolják meg, akkor is, ha az adott üzletben éppen nincs raktáron. Lényege, hogy a vásárlók a megvásárolni kívánt terméket egy másik üzletből vagy a központi raktárból szállíttathatják át egy általuk kiválasztott üzletbe. Ez a lényegi különbsége a BOPIS-hoz képest, a BOPIS általában olyan vásárlásokra vonatkozik, amelyeket még a rendelés napján átvehetnek a vásárlók. A BOSS tehát technikailag a BOPIS egy alcsoportja. A BOSS rugalmasságot és kényelmet biztosít a vásárlóknak, a kereskedők pedig jobban kihasználhatják a meglévő raktárkészleteket.
Kinek szól a kiadvány?
Az omnichannel stratégia szótára minden olyan szakembernek hasznos, aki digitális és offline értékesítési csatornákat integrál. Segítségével mind az értékesítési vezetők, mind a marketingesek, IT-felelősök és termékmenedzserek könnyebben eligazodhatnak a modern kereskedelmi fogalmak útvesztőjében és a digitális transzformációs projektek világában.
Ne maradj le a legújabb kereskedelmi trendekről! Töltsd le Az omnichannel stratégia szótárát az omnichannel.hu oldalról, és biztosítsd, hogy vállalatod a digitális kereskedelem élvonalában maradjon!
|
Omnichannel Scale 2024 – A kereskedelem új korszaka Magyarországon >>>
Omnichannel.hu – Új edukációs site kereskedőknek! >>
Európai cross-border commerce trendek >>