Kedvezmények, akciók és promóciók kezelése a Magentoban
Kedvezmények, akciók és promóciók kezelése a Magentoban
Kampányok

Kedvezmények, akciók és promóciók kezelése a Magentoban

Olvasási idő: 4 perc

A Magento2 rendszere kedvezmények és promóciós lehetőségek széles tárházát biztosítja. Minden kedvezmény típusra érvényes, hogy alkalmazható egy termékre, egy vagy több termékcsoportra vagy akár az összes termékre. Emellett az akciós időszakok kezdete és vége, mennyiségi limitek is szabadon változtathatóak. A Magento2 rendszere az alábbi fő kedvezmény típusokat ismeri és kezeli: Special price A special price … Folytatás

A Magento2 rendszere kedvezmények és promóciós lehetőségek széles tárházát biztosítja. Minden kedvezmény típusra érvényes, hogy alkalmazható egy termékre, egy vagy több termékcsoportra vagy akár az összes termékre. Emellett az akciós időszakok kezdete és vége, mennyiségi limitek is szabadon változtathatóak.

A Magento2 rendszere az alábbi fő kedvezmény típusokat ismeri és kezeli:

Special price

A special price a legegyszerűbb “akciózási” forma: termékenként megadható vagy importálható egy-egy egyedi ár, amellyel a korábbi eredeti árat megjelenítjük, de az akciós ár is kijelzésre kerül és a vásárló ezen az összegen tud vásárolni. Beállítható tehát termékenként külön-külön, de importálhatjuk is őket.

Magento Special price

Katalógus kedvezmények

Katalógus árszabályokkal tömegesen is beállíthatók kedvezmények különböző logikai megfelelések szerkesztésével. A katalógus kedvezmények ugyancsak olyan kedvezmények, amelyek már a termékoldalon megjelennek. A régi ár áthúzása mellett megmutatják az új, kedvezményes árat is. Katalógus kedvezmények lehetnek például:

  • Termékkategóriákra érvényes akciók: amikor egy adott kategória összes terméke mindenki számára kedvezményes áron érhető el. Például a kifutó termékeket egységesen X% kedvezménnyel értékesítjük.
  • Egyedi termékekre érvényes akciók: egyes termékek egyedileg kapnak akciós árat úgy, hogy a leárazott termékek körét valamilyen logikai feltételrendszer alapján állítjuk össze.
  • Vásárlói csoportok számára érvényes akciók: egy adott vásárlói csoport számára (pl törzsvásárlók, viszonteladók) kedvezményeket minden termékből, vagy különböző termékcsoportokból.
katalógus kedvezmény Magento

Kosár árszabályok

A kosár árszabályok azok a kedvezmények, amelyekkel a vásárló nem a termékoldalon, hanem a kosárban találkozik. Ilyen kedvezmények lehetnek például:

  • Kuponos akciók: egy előre megadott vagy legenerált kuponkód megadásával a vásárló bizonyos kedvezményekhez juthat a vásárlása összértékéből.
  • Ingyenes szállítás: bizonyos kosárérték felett a szállítás ingyenes.
  • Kosárértéktől függő további kedvezmények: bizonyos összeghatárt átlépve, akár sávos rendszerben kedvezményeket biztosíthatunk a vásárlóink részére. Például beállítható, hogy a webshopban X Ft feletti vásárlás esetén X% kedvezmény legyen érvényes.
  • Buy X Get Y kedvezmények: Egyet fizet, kettőt vihet és hasonló kedvezmények beállíthatóak egyes termékekre és termékcsoportokra egyaránt.

Alapvető különbség a special price és katalógus árszabályok, illetve a kosár árszabályok között az, hogy míg az első kettőt a webáruházban a terméklistázó felületeken és termékoldalakon azonnal látják a vásárlók (bejelentkezett userekre targetált szabály esetén belépés után), addig a kosár árszabálynál csak a kosárban és a checkout folyamatban látják a beállított kedvezményt.

Magento kosár árszabály

A Magento alap promóciós eszközei számos más modullal kiegészülhetnek, ezáltal még inkább személyre szabhatjuk és automatizálhatjuk őket. A további akciózáshoz kapcsolódó moduljainkat itt találjátok.