Business Fest – Edukáció és innováció az e-kereskedelemben
Business Fest – Edukáció és innováció az e-kereskedelemben
Aktuális

Business Fest – Edukáció és innováció az e-kereskedelemben

Olvasási idő: 5 perc

A májusi konferenciákat lezárandó a HR-es kollégáinkkal közösen látogattunk ki a Millenárisra. A Business Fest keretében a HR Fest mellett az IT Festen és az Ecommerce Festen is részt vettünk. Cikksorozatunkban mindhárom szekció előadásaiból kiragadjuk majd a legérdekesebbeket, ezúttal az e-commerce-ről lesz szó.

Bőgel György, az Ecommerce Hungary elnöke, a CEU professzora egy igen profán kérdéssel nyitotta meg a napot a Business Fest  e-commerce sátrában: mitől szexi az e-kereskedelem? Ahogy az elnök úr levezette, ez az egyetlen olyan iparág, ami folyamatosan növekszik. A válság hatására ugrásszerű fejlődésen ment át, de az alapvető innováció is jellemzi, gondoljunk csak a robotokra, a mesterséges intelligenciára, a felhőalapú szolgáltatásokra. Ráadásul folyamatosan átrendeződik az e-kereskedelem, olyan, mintha legókból épülne fel (logisztika, beszerzés, marketing, stb.), melyek önálló területek és előbb utóbb önálló életet is kezdenek élni. Ez kifejezetten akkor előnyös, ha ki tudjuk szervezni azokat a “legókat”, melyekhez nem értünk vagy nem szimpatikusak.

Ecommerce Fest 2022 Erre a gondolatmenetre ráfűzve emelnénk ki az E-kereskedelmi képzések és oktatások berobbanása című előadást, pontosabban Pintér Robesz okfejtését, aki a Corvinus Egyetem Infokommunikációs Tanszékének adjunktusa és a KÜRT Akadémia e-kereskedelmi képzésvezetője. Robesz szerint azért is szükség van az e-kereskedelemben dolgozók képzésére, hogy már a legfelső, c-level szinten lássák, hogy miről is szól az online értékesítés, hogy nem kell mindent házon belül tudni, ki lehet outsource-olni bizonyos munkafolyamatokat. A legnehezebb azonban a “belső drive” beültetése az emberekbe, hogy tanulni akarjanak.

Mi lehet a megoldás? Robesz szerint több lépcsőben oldható fel a tanulás iránti vágy: kezdődhet a kollégák közti tudásmegosztással, csatlakozhatunk Facebook csoportokhoz (mint például a KÜRT Akadémia e-kereskedelmi képzésének alumni csoportja), részt vehetünk oktatásokon, illetve ha a legmagasabb szintig elvinnénk, akkor beiratkozhatunk posztgraduális külföldi képzésekre is. Ki kell építeni egy belső tudásmenedzsmentet, mely támogatja az életen át tartó tanulást, a ‘life long learninget’.

Pintér Robesz volt a Business Fest egyik legizgalmasabb panelbeszélgetésének vezetője is – és nem csak azért, mert a hatalmas vihar összezárta az e-kereskedelem iránt érdeklődőket egy buborék sátorba, áram nélkül, ellenben sok strandlabdával. 😀 A három meghívott márka, a Billingo, az IKEA és a Coca-Cola garantálta, hogy egy izgalmas beszélgetés születik az innovatív e-kereskedelmi megoldásokról. A fizetési megoldások terén nem kell bemutatni, hogy ugrásszerű fejlődésen vagyunk túl, a mostani izgalmas téma a “buy now, pay later” megoldás, mely egyre több országban hódít. Az IKEA innovációja a termékek megtervezésétől, előállításától kezdve jelen van a márka mindennapjaiban, de ami a legfontosabb: élményt szeretnének adni vásárlóiknak. A Coca-Cola képviselője, Nguyen Marcell bevallotta, hogy az FMCG terület elmaradásban van ezen a téren, nehezebb a termékeken keresztül élményt adni, ugyanakkor ők is igyekeznek új dimenziókat megnyitni, legyen szó a QR kód beolvasásról vagy a kiterjesztett valóságról.

És hogy mitől függ az innováció sikere? Sárospataki Albert (Billingo) szerint sok buktatója van, ha bonyolult egy ötlet, az biztosan nehezen megy át. Ugyanakkor nagy a verseny, időben kell lépni, csak a kérdés, hogy mikor van itt az ideje? Nguyen Marcell szerint nem választás kérdése az innováció, hiszen haladni kell a korral, alkalmazkodni kell a külső változásokhoz. Petheő Gergely (IKEA) kiemelte az innováció másik fontos oldalát: attól függ a sikeressége, hogy mennyire képes egy szervezet azt befogadni.

Ha már innováció, nem mehetünk el az egyik legúttörőbb cég, a Decathlon mellett. A legújabb fejlesztésekről Román Gergely, e-kereskedelmi igazgató tartott egy prezentációt. Az előadás középpontjában a francia márka ars poeticájának is nevezhető life journey állt, azaz az ügyfél, az EMBER céljai, vágyai, melyekre választ szeretne adni a márka. De milyen formában születnek a válaszok? Például a szolgáltatások gyorsításával, a termékek jövőbeni bérelhetőségével a körkörös gazdaság elősegítése érdekében. A csendes nyitvatartással, melyet nem csak az autizmussal élők szeretnek, a fenntartható alapanyagokból készülő termékekkel. Mindezeknek köszönhetően partnerré válik a cég a felhasználóik életében.

Ez a rövid összefoglaló reméljük, némi ízelítőt nyújtott a Business Fest e-commerce szekciójában, több mint 20 előadó által átadott tudásból és tapasztalatból. Cikkünkben ezúttal az edukációra és a folytonos innovációra helyeztük a hangsúlyt, mely mind a kisebb, mind a nagy, milliárdos márkák életében is ugyanúgy központi helyet kell hogy kapjon. Pintér Robesszel és Román Gergellyel találkozhattok majd az ősszel induló KÜRT Akadémia képzésünkön is, a regisztrációt már megnyitottuk!

Képek forrása: Business Fest/Lakos Gábor