Lassan 5 éve az Adobe szoftveróriás fejleszti a Magento webáruház platformot is. Az Adobe invesztíciója lehetővé tette, hogy a korábban Magento Enterprise Edition-ként, majd Magento Commerce-ként is ismert szoftver egy még komplexebb, igazán nagyvállalati megoldássá nőhesse ki magát. Ennek a licenszelhető, további extra funkciókkal kibővített terméknek a neve Adobe Commerce lett.
Az aktuális fejlesztési trendekre reagálva az Adobe-nál is állandó a változás, jelenleg a composable architektúra, a gyorsfejlesztési eszközök, az API összekötések és a cloud infrastruktúra terén léptek előre. Olvassátok el összefoglalónkat, mely nem csak az Adobe Commerce, hanem a fejlesztés jövőbeni irányáról egyaránt szól.
A composable commerce a jövő
A composable commerce egy új és mind technológiailag, mind üzletileg inspiráló koncepció, mi is gyakran írunk róla. Az Adobe kivárta, hogy a több elemből összeállított webáruház rendszer a jobb megoldás egy vállalkozás számára vagy a monolit megoldás, ahol egy robusztus anyahajó húzza magával az egész online kereskedelmet. Most úgy tűnik, hogy a monolit irány mellett erőteljesen megtámogatták eszközeiket a composable architektúra kapcsán is. Felismerték, hogy hatékony, rugalmas és gyorsan változó megoldással lehet online is jó vállalati eredményeket elérni. Ennek köszönhetően az elmúlt években a fejlesztéseik fő iránya abszolút ezt a szabadon bővíthetőséget célozta meg.
API Mesh – azaz az Adobe Commerce orchestrációs eszköze
Ez az eszköz igazából a legékesebb bizonyítéka annak, amit mi is vallunk, hogy az ecommerce rendszerek akkor működnek igazán jól, ha azok integrálva vannak más eszközökkel, illetve ha az üzleti logikákat le tudjuk fordítani automatizmusokra.
Az API Mesh egy olyan eszköz, ami keretbe foglalja a teljes e-kereskedelmi ökoszisztémát. Segítségével könnyen összeköthetünk, frissíthetünk, vagy cserélhetünk más szolgáltatótól származó rendszereket, minimális storefront oldali beavatkozással.
Talán a legnagyobb fejlesztés az automatikus skálázás terén van. Az API-kon keresztüli gyors válaszoknak köszönhetően jelentős teljesítménynövekedést érünk el. A több hétig tartó fejlesztési idők pár órás beállításokra rövidülnek, hála a kiterjesztett API végpontoknak, amiket az API Mesh fogad.
App Builder, gyorsfejlesztési eszköz
Az Adobe következő újdonsága az App Builder, amit a napjainkban nagyon divatos fejlesztői kifejezések öveznek, mint a cloud-native, a low-code és az event-driven. Ez azt jelenti, hogy ez az eszköz maga egy alkalmazásfejlesztő platform, ami természetesen együttműködik az API Mesh-sel is. A Magentóból jól ismert modulokat most már egyszerűsített alkalmazásként lehet létrehozni a segítségével. Az új feature-ök bevezetése Magento-alapú Adobe Commerce rendszeren még sosem volt ilyen egyszerű és alacsony kódolási költségű.
Egyéb Adobe Commerce újdonságok
Adobe I/O Events
Bár korábban is létezett, az Adobe Commerce API Mesh eszköze jelentősen nagyot lépett előre azzal, hogy az I/O Events-et jobban integrálják. Ez technológiai szempontból számunkra az egyik legfontosabb újítás. Az eseményvezérelt megoldások bizonyos kapcsolódások mentén, parancsok küldése és fogadása alapján valós időben tudnak összekapcsolódni köztes rétegünkkel. Így az OANDER Connecttel kiszolgáljhatjuk a webáruház automatizmusait.
Cloud Catalog
Újdonság az is, hogy az Adobe Commerce webáruházak esetén kidolgoztak egy megoldást, amivel a termékkatalógust felszinkronizálják a felhőbe. Így a termékadatok tízszer gyorsabban, read-only módban érhetőek el, tehát a termékadatok módosítása ugyanúgy a Magento Catalog base modulon keresztül történik, PHP-ban.
Cloud infrastruktúra
Az Adobe Commerce egyik legnagyobb előnye, hogy mostantól hatékonyan fog működni a horizontális autoskálázás. Tehát a webáruház a legerősebb kampány időszaka során is kiválóan tud skálázódni, automatikusan, felhő alapon, így kizárható a terheléssel járó leállások esete. Az automatikus skálázási események akkor lépnek működésbe, ha a forgalom 5 percen keresztül 20%-kal nő az alapszinthez képest, illetve ha 1 percen keresztül minden core-on 75%-os terhelésre kerül.
Összegzés
Az Adobe a világ egyik vezető szoftvergyártó cégeként egyértelműen azt az irányt tűzte ki, amelyben a webáruházat, mint ökoszisztémát képzeli el, egymással szorosan összekapcsolódó, de rugalmasan alakítható, fejleszthető egységekkel körbevéve. Hogy mi is az a composable commerce, amit mint vágyott technológiai, kereskedelmi ökoszisztémának tekintünk, arról bővebben olvashatsz a composable commerce landing page-ünkön vagy blog cikkünkben. Ha pedig az Adobe Commerce vagy a Magento Open Source webáruház rendszer érdekel, keress minket bizalommal!