Nézzük most 10 érvünket az automatizáció mellett!
- A manuális munkát automatikusra cseréled
Egy készletkezelés, termék akciózás manuálisan hosszú órákat vesz igénybe és fixen leköti egy vagy több munkatárs idejét. Érdemes ma már továbblépni, ugyanis a webáruház, az ERP, és az egyéb kiszolgáló rendszerek összehangolásával. Integráció révén a néhány órás Excel feladatból néhány másodperces adatfrissítés lesz! A frissítések sokkal könnyebbek lesznek, így akár teljesen meg is szűnhetnek, mint adminisztrációs feladatok. - A hiba lehetőségeket a minimumra csökkentheted
Minden vállalkozásnál cél, hogy a legkevesebb hibával üzemeltessen webshopot, legyen szó a termékek megjelenítéséről vagy a csomagok kiküldéséről. Sajnos az emberi munkavégzésbe – fejlesztői képpel élve – kódolva van a hiba. Automatikus adatfrissüléskor és adattovábbításkor minimálisra csökkentjük a hibalehetőségeket, hiszen az információk előre meghatározott üzleti logikák mentén kerülnek be a megfelelő helyre. - Időt spórolsz meg, amit azonnali üzleti haszonra cserélhetsz
A már említett rendszerek összehangolásán a fejlesztő cég dolgozik. Ennek bár nem elhanyagolható költsége van, ellenben az adminisztráló kollégáknál hetekben, hónapokban mérhető munkaórák szabadulnak fel! Ennek köszönhetően a napi adminisztrációs feladatok helyett kreatív és innovatív feladatokkal tölthetik idejüket, melyek mind hozzájárulnak a cég növekedéséhez és sikeréhez. - Egyedi üzleti logikákat valósíthatsz meg
Miután elkezdted a rendszereid alapvető összeköttetését, hamarosan rá fogsz érezni, hogy a stabil alapoknak hála újabb és újabb igényeidet tudja kiszolgálni a profi rendszer. Így, ha te korábban csak az adataidat szeretted volna gyorsan és átláthatóan kezelni és frissíteni, most már lehetőséged van komolyabb kéréseket támasztani a rendszer felé. Képzeld el, hogy a beszállítótól beérkeznek a termékeid, amelynek adatai aztán átvezetődnek a webshopba, majd sikeres értékesítés / megrendelés után az ERP-ből kivezetésre kerülnek a hozzátartozó mennyiségek. Nem elégszünk meg ezzel, hanem az általad meghatározott módon és mértékben a mennyiség csökkenésével automatikus utánrendelést adhatunk le a beszállítóink felé.
- Profi döntéselőkészítés, adatalapon
A fenti példa csak egy a rengeteg lehetőségből, amit egyedi logika mentén képesek kezelni az integrációs rendszerek. Ahhoz, hogy átlássuk, hogy melyik megoldásokat érdemes implementálni, segítségünkre vannak a valós megrendelési és felhasználói adatok. A megrendelői adatokat elemezve gyors és pontos kimutatásokat kapunk. A kimutatásoknak hála pedig konkrét vásárlási adatokra alapozva hozhatunk meg jelentős üzleti döntéseket! - Növekedésed skálázhatóvá válik
Hogyha jó döntéseket hozunk, – már pedig ebben az adatok nagyban segítenek minket – akkor üzleti tevékenységünk során megnövekedett forgalommal és termékportfólió bővüléssel is számolnunk kell. Ez nem probléma, a már korábban hivatkozott adatelemzések, dashboardok, kimutatások lehetővé teszik, hogy az e-kereskedelmi tevékenységünk eredményeiről valós visszajelzést kapjunk, így tökéletesen tervezhetővé válik a vállalat e-kereskedelmi növekedése. Emiatt pedig előre jelezhetők a szükséges fejlesztések is. - Rugalmas és stabil kampánykezelés
Nem mindig egyszerű egy kampány megtervezése és kivitelezése. A tapasztalatok alapján a legnagyobb problémát a megnövekedett terhelés, és annak kiszolgálása jelenti. A termékek gyors fogyása és elő/utórendelése szintén problémát szoktak okozni, mind kommunikáció, mind beszerzés szinten. A fent említett megoldásoknak hála a kommunikáció, a raktárkészlet pontos kijelzése, és az utánrendelés is mind olyan folyamatok, amiket előre meghatározunk. Ezek segítségével nem érhet minket váratlanul a “legrosszabb” forgatókönyv sem, amikor mindent sikerül eladni, és kiürülnek a készleteink. - Kommunikáció – marketing automatizáció
Amikor a marketing automatizáció kerül szóba, akkor leggyakrabban a hírlevél küldésre gondolunk. Ami alapvetően egy könnyű feladat, amíg néhány levélről van szó, de a komplexebb megtervezésével és automatizálásával sokkal magasabb konverziókat érhetünk el. Az alapfunkciókon kívül a leggyakrabban használt eszközeink: üdvözlő/regisztrációs levél, emlékeztető levél, vásárlás visszaigazoló, kosárelhagyás utáni figyelmeztetők, kampány levelek. Nem csak leveleket küldhetünk, vásárlói-csoport szegmentációval a honlapunkat böngészve, vagy azt elhagyva is a vásárló számára legrelevánsabb tartalmakat jeleníthetjük meg. - Bonyolult üzleti igények – kiforrott megoldások
Kevés olyan kihívás van az e-kereskedelmi piacon, ami egyik vagy másik nagyvállalat számára nem merült volna még fel igényként. Így, ha valaki napjainkban vág neki az automatizációnak, már olyan területre érkezik, ahol kiforrott megoldások és létező modulok, pluginok biztosítják a legnehezebb üzleti logikák lekódolását, fejlesztését. Azt nem állítjuk, hogy nem lehet újat mutatni a területen, de azt igen, hogy napról-napra költséghatékonyabb a legnehezebb fejlesztési feladatok kivitelezése is.
Összetett, gyakorlati példa
Egy számítástechnikai eszközöket árusító kereskedés nemzetközi piacon, 8 európai országban értékesít, magasértékű termékeket és szolgáltatásokat. Amire szükségünk van ahhoz, hogy rendszereik átláthatóan, gördülékenyen működjenek: integráció és magas fokú automatizáció. Az, hogy adataik manuális munka nélkül, automatikusan frissülnek a felhasznált online rendszereikben, az magától értetődő.
A megrendeléseik során is minden folyamat automatizáció révén, bevatkozás nélkül megy végbe, egészen a csomagolásig. A logisztikát közvetve érintő, azt megelőző feladatok, mint a számlázás, termék bevételezés mellett a legérdekesebb talán a raktárakat és elosztást érintő feladatok. A webáruház a budapesti raktárhálózatok között az integráció során meghatározott üzleti logika alapján szortíroz és választ terméket.
Így előfordulhat például, hogy egy termékünk az 5 raktárunk egyikében nagyon nagy mennyiségben érhető el. Innen szeretnénk a megrendelést kiszolgálni, így ez lesz az első rendező elv. Viszont, ha a megrendelés során leadott többi termék, vagy kiegészítő termékek nem érhetőek el itt, viszont a fő termék más raktárban is elérhető, akkor előbb a másik raktárból történik meg a kiszolgálás. Hogy nekünk melyik a megfelelőbb kivitelezés az már egy üzleti döntés, ami egy pontosan megtervezett üzleti logika megvalósítását igényli. Az üzleti logika megtervezése és súlyozása már az integrációs feladat megoldásának a nagy részét leképezi.
A példa esetén külön érdekes elem, ha a megrendelt termékek mellé egyéb szolgáltatás, mint pl. beüzemelés, biztosítás, stb. tartoznak. Ilyenkor a rendszerek még összetettebb összekapcsolása aktivizálódik, hiszen a fizikai termékekhez különböző szakembereket és időpontokat is hozzá kell rendelni.
Egy ilyen folyamat elérése nem egyik napról a másikra történik, egy digitalizációs érettséget feltételez. A szükséges rendszerek összekapcsolása végén viszont egy kiváló rendszert építünk fel, ami a legmagasabb szinten képes önműködően üzemeltetni az e-kereskedelmi rendszert.
Reméljük a felsorolásunk megerősítette benned, hogy lépésről-lépésre, ahogy a webáruházad egyre nagyobb lesz, neked is egyre nagyobbakat kell lépned. Minél többet fejlesztesz az automatizmusok terén, rendszered annál profibb és önjáróbb lesz. Előnyként pedig ennek megfelelően több időd szabadul fel az igazán fontos üzleti teendők javára.