Az Ügyfél

Az Alinda webáruház egy viszonylag egyszerű és jól működő koncepciót képvisel: mindig a szezonnak megfelelő, jó minőségű termékeket kínálnak folyamatos akciók mellett, gyors és ügyfélbarát kiszolgálással, akár másnapi kiszállítással. Nemcsak forgalmazók, a termékszortiment jelentős részét maguk tervezik és gyártják is. Az alapvetés nem bonyolult, mégis kevesen vannak a piacon, akik jól is csinálják. A startupként induló vállalkozás gyakorlatilag a semmiből vált néhány év alatt alatt egy milliárdos forgalmú, meghatározó e-kereskedelmi szereplővé. Mindezt önerőből: nincs mögöttük tőkeerős multinacionális vállalat vagy médiabirodalom, sem reklámügynökségi konglomerátum vagy nemzetközi gyártói kapacitás. Odafigyeléssel, okos építkezéssel fejlődtek. Ma már nem csak hazai, hanem regionális szereplők is: az Alinda webáruház több környező ország e-kereskedelmi piacán is hódító útra indult.

A titok a precíz kereskedelmi tervezésben rejlik, a piacra és vásárlói igényekre való odafigyelésben, amit komolyan vett vásárlói elégedettséggel, jó ügyfélszolgálattal és folyamatos fejlesztésekkel támogatnak. A forgalmazott termékkörök piacképességét részletesen elemzik és erős elköteleződést építettek ki a vásárlóik körében. Az Alinda webáruház így messze a hazai átlag e-kereskedelmi növekedés felett tudja bővíteni vevőkörét és eladásait. Büszkék vagyunk arra, hogy az OANDER csapata az indulástól kezdve az Alinda fejlesztő partnere és velük együtt végigjártuk a növekedésük útját, amely töretlennek tűnik.

Megújuló arculat

A webáruház legújabb változata 2018-ban élesedett és Magento 2 alapokon készült, a megújítást azonban egy arculati frissítés előzte meg, aminek során az Alinda korábbi, még startup időkből fennmaradt arculatát cseréltük le. A megújulás egy komoly brifeléssel kezdődött, amikor is pozícionáltuk a márkát, best practice-eket gyűjtöttünk és vizualizáltuk a brand új imidzsét. Csak ezután kezdtük el az első logó koncepciók gyártását, majd terveztük meg a márkavilág vizualitását. A cél egy fiatalosabb, mozgalmasabb, játékosabb brand élmény kialakítása volt, mely közvetíti a sokszínűséget és könnyed hangnemet, amit a termékportfólió képvisel.

A megújuló arculat néhány branding komponense

A színharmóniát tudatosan toltuk el a megújult logóból származó élénkebb színvilágba a korábbi pasztell színek helyett. A mozgalmasságot, frissességet gradiens színátmenetekkel erősítettük és egy játékosabb és markánsabb tipográfiát kapott az Alinda megújuló grafikai identitása. Az arculathoz sok egyedi ikontervezés is társult, a UI komponensek követik a szellős elrendezést és játékosságot, illetve a megújuló webáruház számára számos tartalmi kreatívot is gyártottunk.

Felhasználói élmény tervezés

Az új webshophoz az ergonómiai alapokat az Oander Hodor sablonja adta, ebből indult ki a tervezés, ami az Oander UX/UI módszertanára épült. A felületi tervezés kiindulási alapja a látogatók viselkedésének kattintásról kattintásra való modellezése volt. Az ügyféllel közös workshopok keretében először ergonómiai tervek készültek, melyekből létrejöttek aztán a grafikai koncepciók. A végleges koncepció kiválasztása után a designerek elkészítették a különböző oldaltípusok layout-ját kiemelt figyelmet fordítva a reszponzivitásra. A mobilos vásárlások egyre növekvő aránya miatt kiemelten fontos volt az új felület kompromisszumoktól mentes reszponzív megjelenése és vásárlási élménye.

Az új webáruház néhány kezdeti wireframe terve

Az Alinda arculatának megújításával párhuzamosan erősebb fókuszt kapott a tartalommarketing. Az új portál felületei landing page-jellegű kialakítást kaptak, nagyobb hangsúlyt terveztünk a termékleírásoknak, portálon belüli továbbvezetéseknek, a látogatók által bejárható útvonalak hatékonyabb kiajánlásainak. A portálon bevezettük az OANDER saját fejlesztésű blog modulját is, amely érdekes és hasznos információkkal támogatja a termékeket, egyúttal inspirációként is szolgál a látogatóknak.

Az ergonómiai munkánk az alap webáruház megtervezésével nem ért véget, az Alinda webshop ugyanis folyamatos usability kutatások és UX optimalizálások terepe. Ügyfelünk oldalán olyan szakmai team dolgozik, akik értik, hogy a felhasználói élmény töretlen fejlesztése egy hasznos és kifizetődő feladat, maguk is proaktívan részt vesznek benne. Ennek keretében forgalmi és hőtérképes adatok elemzésével vizsgáljuk a felhasználók szokásait (mozgások, görgetések, kattintások), feltárjuk a lehetséges fájó pontokat és javítjuk a konverziót. A portál UX optimalizálása agilis módszertanban történik, amelyhez az ügyfél is aktívan hozzájárul gondolatébresztő ötletekkel és igényekkel.

Technológiai háttér és fejlesztés

Már az Alinda első webshopja is Magento alapon készült, ezt több évvel ezelőtt értelemszerűen még a korábbi, Magento 1-es platformon fejlesztettük. 2018-ra azonban megérett a webáruház egy teljes megújításra, így az ergonómiai és design reform lehetőséget adott a technológiai upgrade-re is. Az új webshopot már Magento 2-ben készítettük el, a projekt pedig az egyik legkomplexebb webáruházat eredményezte, amely a hazai és régiós piacokon ezen a technológián fut.

Ahogy a tervezés, úgy a fejlesztés során is az agilis metodikát alkalmaztuk. Első lépésben egy kész, de gyorsan átadható alapszoftverrel indult az oldal, melyet folyamatosan egészítünk ki a megrendelő felől érkező igényekkel. Az ügyféllel szoros napi kapcsolatot alakítottunk ki, rendszeresen megfordul az Oander irodájában, dedikált fejlesztő csapattal dolgozik, akikkel a kéthetente tartott sprintfordulókon közös feladat átadás-átvételen és tervezésen vesz részt. Az agilis módszertan révén szoros kooperáció alakult ki a megrendelő és a fejlesztő csapat között, ahol az elsődleges szempont a fejlesztések átláthatósága és az esetleg menet közben változó üzleti igényekre való gyors reagálás.

A webshop jellemzője a gazdag és folyamatosan bővülő funkciókészlet rengeteg modullal és sok rendszer felé kinyúló integrációval. Az OANDER csapata csak az elmúlt 1 éven közel 3000 munkaórányi fejlesztéssel támogatta az Alinda funkció igényeinek bővülését. A Magento alap képességeit kiegészítő egyedi funkciók között vannak különféle termék feedek, tartalommarketing szempontból hasznos modulok, fizetési és szállítási megoldások, egyedi termékkezelési logikák vagy éppen adminisztrációs funkciók. A folyamatos fejlesztések részét képezték továbbá SEO optimalizálási feladatok széles köre is.

A webáruház közép-európai terjeszkedése miatt kiemelten fontos volt a Magneto több boltnézetes funkciójának alkalmazása, vagyis az, hogy egy admin felületről elérhető és szerkeszthető mindegyik ország weboldala. A magyar nyelvű oldal mellett nemrégiben élesedett ki a site román verziója is, melyet további nyelv változatok követnek majd.

Eredmények

Az Alinda egy igazi e-kereskedelmi startup sikersztori. Egy ötletből milliárdos árbevételű vállalattá nőtte ki magát, bizonyítva azt, hogy egy gondosan felépített, saját gyártású termékportfólió, a megfelelő webáruház technológia, a vásárlói igényekre való gondos odafigyelés és a korrekt kereskedelmi szemlélet elegye üzleti sikereket eredményez. Jól jelzi ezt, hogy a hazai webáruház dominanciája mellett a közelmúltban elindult romániai webshop az indulását követő néhány hétben több ezer megrendelést fogadott.

Az üzleti eredmények mellé pedig szakmai elismerések is társultak. Az Alinda 2018-ban az Év Omnichanel kereskedője lett KKV kategóriában, 2019-ben pedig az Év Internetes Kereskedője versenyen nagyvállalati kategóriában a legjobb tíz között végzett (olyan nagy nevek között, mint a Decathlon, az eMag, a Praktiker és a Tchibo).

Javasoljuk, hogy aki jó minőségű szezonális használati tárgyakat keres bomba árakon, időről időre látogasson el a webáruházba! Az itthon oly sokszor elhanyagolt vásárlói élmény és ügyfélkiszolgálás ebben a webáruházban kellemes meglepetésként fogja érni.