Az online értékesítés világa kifogyhatatlan témakör. Ezúttal az e-kereskedelmi könyvajánló tavaszi körképében a legfrissebb nemzetközi publikációkat gyűjtöttük össze, melyek a kereskedelem kreatív részéről, a vállalkozások beindításáról, a hatalmas kínai piacról, illetve a jövőről szólnak, a Metaverzumtól kezdve a jóval materiálisabb globalizáción át a felgyorsult piacig.
Sharon Gai – Ecommerce Reimagined: Retail and Ecommerce in China
Kína az egyik legnagyobb vásárlóerejű ország a világon. 5,6 trillió dolláros kiskereskedelmi piacot képvisel és a világon itt a legnagyobb az e-kereskedelem elterjedésének aránya. A covid természetesen a kínai e-kereskedelmet is felpörgette, melyről első kézből mesél az Alibaba egykori igazgatója Sharon Gai.
Jorg Snoeck, Pauline Neerman – The Future of Shopping
A nagysikerű, 2018-ban már megjelent könyv átdolgozott kiadása. A 4 évvel ezelőtti megjelenése óta az online kereskedelem a világjárványnak köszönhetően ugrásszerű fejlődésen ment/megy keresztül. Jorg Snoeck és szerzőtársa a globalizáció új perspektívájával foglalkozik, és azzal a sürgető kérdéssel, hogy mit kell tenniük a márkáknak és a kereskedőknek ahhoz, hogy túléljenek ebben az új, felgyorsult világban.
Megjelenés: Június 29.
QuHarrison Terry, Scott “DJ SKEE” Keeney – The Metaverse Handbook: Innovating for the Internet’s Next Tectonic Shift
Könyv azoknak, akik minél hamarabb szeretnék megérteni és kihasználni a Metaverzumban rejlő üzleti lehetőségeket. A The Metaverse Handbook inspiráció és edukáció egyben, több mint 120 olyan alkotót emel ki, akik új digitális eszközöket építenek. Mesél a Metaverzum alapjairól, buktatóiról, a blockchain walleteknek köszönhetően megváltozott felhasználói azonosításokról és természetesen a különleges játék- és közösségi környezetről is.
Megjelenés: május 24.
Danny Warshay – See, Solve, Scale: How Anyone Can Turn an Unsolved Problem into a Breakthrough Success
Warshay a Brown Egyetem egyik legnépszerűbb kurzusának, a Vállalkozói folyamat órának a megalkotója. Több ezer diákot ösztönzött vállalkozásának elindítására, mert a vállalkozói szellem szerinte nem adottság, hanem egy folyamat, amelyet bárki megtanulhat. A See, Solve, Scale valós tapasztalatokat és kutatásokon alapuló meglátásokat ötvözve végigvezeti az olvasót egy sikeres startup létrehozásán. A folyamat lényegében három lépésből áll: a probléma megtalálása és validálása, egy kezdeti, kis léptékű megoldás kidolgozása és egy hosszú távú megoldás, méretezés.
Greg Hoffman – Emotion By Design: Creative Leadership Lessons from a Life at Nike
Greg Hoffman közel három évtizedet töltött el a Nike színeiben, megjárva a teljes ranglétrát, a gyakornoktól egészen a marketing igazgatói pozícióig. A könyv betekintést enged a világhírű márka életébe, mesél a hihetetlen kreativitásról, az inspiráció felszabadításáról melynek köszönhetően folyton megújul a brand.
Kavita Ganesan – The Business Case for AI: A Leader’s Guide to AI Strategies, Best Practices & Real-World Applications
A mesterséges intelligencia sokak számára a futurisztikus jövőt jelenti, miközben az AI már itt van és sokkal elérhetőbb, mint gondolnánk. Kavita Ganesan könyve azoknak a vállalatvezetőknek szól, akik szeretnék hasznosítani minél hamarabb a mesterséges intelligencia üzleti előnyeit. A könyv példákon át mutatja be az AI bevezetésének folyamatát, a szervezet átállását, de nagy hangsúlyt fektet a teljesítmény mérésre is.
Elolvastad valamelyik könyvet az e-kereskedelmi könyvajánló 2022-ből? Örömmel vennénk, ha elmondanád a véleményedet róla!
Ha pedig érdekel, hogy milyen cikkeket olvasunk napi szinten, kövesd az OANDER ReadIT rovatát, ahol aktuális témák közül szemlézünk minden hónapban!