ProBeauty webáruház a B2C és B2B közönségnek
A ProBeauty prémium szépségápolási webáruház több országban is jelen van. A tervezés és fejlesztés mellett a webáruház külső PIM szoftver integrációját is csapatunk végezte.
A beauty bloggerek, youtuberek és az influencerek korában a szépségiparban lassan, de biztosan áttevődnek a hangsúlyok az online platformokra. Vlogok segítségével tanulunk sminkelni, az influenszerek prezentálják a termék újdonságokat, és már egyre több social felületen elérhetőek az azonnali termékajánlások és vásárlások.
Ahhoz, hogy a döntéshozataltól kezdve a vásárláson át a márkahűségig kialakítsunk egy egységes folyamatot, összetett gondolkodásmódra, holisztikus szemléletre van szükség, mely magában foglalja a tartalmak, a termékek, a marketing funkciók és a social jelenlét egészét. A feladat komplex, ráadásul végig szem előtt kell tartani a perszonalizációt, hogy a kiépített vásárlói útvonal mindvégig egyénre szabott legyen. Cserébe azonban az eredmény kiemelkedően hatásos kampány és márkahűség lesz szépségápolási webáruházad esetén.
Míg a divatiparban elsősorban a sokféle méret kezelése okozhat gondot, addig a szépségiparban a termékekhez kapcsolódó színvariációk sokasága adja fel a leckét. Gondoljunk csak bele, egy-egy rúzs vagy körömlakk kapcsán, akár több százas nagyságrendű árnyalat variáció létezhet. Ezek kezelése az admin felületen, illetve megjelenítésük a frontend felületen állít izgalmas kihívások elé minket. A Magento és a WooCommerce azonban remekül megbirkózik a termékek ilyen szintű kezelésével is, ráadásul egyedi igények szerint tovább formálhatjuk termékoldalaink megjelenését, alakíthatjuk ki azok attribútumok mentén jól kezelhető szűrését.
Mindegy, hogy online vagy offline történik meg az értékesítés, az tény, hogy a vásárláshoz vezető út első lépése a weben kezdődik. A márkák szerepe kimagasló, ezért akár saját márkaoldalak, akár termékoldalak kijelzésében, szűrőkben fontos a szerepeltetésük. Hogyha még többet szeretnénk elmondani róluk, nélkülözhetetlen a blog funkció a szépségápolási webshopok esetében. A tanácsadó tartalmak, a terméktesztek, a step-by-step videók megosztása oldalunkon, vagy az egyedi márkaoldalak mind- mind hozzájárulnak ahhoz, hogy megkönnyítsük a felhasználóink döntését és vásárlásra bírjuk őket.
Perszinalizációs eszközökkel személyre szabott ajánlatokat tehetünk vásárlóinknak. Látogatóinkat rádasul az így kialakuló szempont szerint struktúrálhatjuk különböző vevőcsoportokba. Kialakíthatunk vásárlási számokhoz (például kosárértékekhez) kapcsolódó sávos vevőkezelést, akiknek aztán eltérő árakat, akciókat kommunikálhatunk, sőt, akár eltérő frontend felületet, speciális üzeneteket tartalmazó landing page-eket mutathatunk. A B2B és B2C vásárlók elkülönítésére a legalkalmasabb funkció a vevőcsoportok kialakítása.
A termékoldalakon megjelenő “kapcsolódó termékek” blokkon túl számos megoldással ösztönözhetjük felhasználóinkat a vásárlásra. A termékértékelés, az összehasonlító funkció, a kosárban megjelenő termékkiajánló segítségével tovább növelhetjük a kosárértéket. A kapcsolódó termékeken már rég túlmutató csomagajánlatokat, egymáshoz jól passzoló termékeket, vagy kész szetteket jeleníthetünk meg és értékesíthetünk.
A szépségiparban szintén rendszeresek a különböző eseményekhez, ünnepekhez kapcsolódó nagyobb volumenű akciók. Mind a WooCommerce, mind a Magento esetében széles választék áll rendelkezésünkre az árszabályok kapcsán, ráadásul a különböző kiegészítő modulok segítségével tovább bővíthető a promóciók köre, mely tökéletes kiegészítője lehet marketing tevékenységünknek. Ne csak az ingyenes szállításban és a százalékos akciókban, kuponokban gondolkodjunk, a szépségiparban jellemzőek a termékminták, kisebb kiszerelésű sample termékek küldése is, melyekkel későbbi vásárlásra ösztönözhetjük felhasználóinkat.
A tartalomközpontúság miatt fontosak a szakértők, akik szakmai segítséget nyújtanak felhasználóinknak. Történhet ez egy külön blog rovatban, chatbot alkalmazás vagy live videók segítségével. A lényeg mindig a hitelesség. Szintén a hitelességünket növeli, ha kiemelt figyelmet fordítunk a vásárlók értékeléseire. Számos továbbfejlesztett modul közül választhatunk, melyek kiterjesztett funkciókkal rendelkeznek, például különféle szempontok szerint értékelhetünk, képeket tölthetünk fel, stb. Kalkulátorok, AR technológiák segítségével pedig még közelebb jutunk a felhasználókhoz, hiszen kiválaszthatják a számukra legmegfelelőbb terméket.
A gyorsan és folyamatosan változó kollekciók, termékvariánsok, készletek és árak miatt egyértelmű a termékekhez kötődő automatizálás. A magas rendelésszámok szállítási és fizetési összekötésekért kiáltanak, így nem csoda, hogy egy szépségápolási webáruház folyamatainak nagy része integrálva van külső szoftverekkel. Az alapvető működéshez kapcsolódó összekötések mellett azonban ne feledkezzünk meg a marketing tevékenységhez kapcsolódó integrációkról sem, például a hírlevél automatizmusokról vagy a különböző termék feedekről!
Online és offline készleteink összefűzése eddig sem volt egyszerű feladat. A Magento legújabb verziójában azonban különféle raktárakat adhatunk meg, ezekhez kapcsolódóan készletkezelési logikát is létrehozhatunk, így egy helyen tudjuk kezelni üzleteink és webshopunk termékeit.
A ProBeauty prémium szépségápolási webáruház több országban is jelen van. A tervezés és fejlesztés mellett a webáruház külső PIM szoftver integrációját is csapatunk végezte.
A webshop a hazai piacon az egyik legteljesebb gyógynövényes termékkínálattal várja a vásárlókat. A portált csapatunk saját fejlesztésű alapsablonjára, a Hodor sablonra építve fejlesztette.