Omnichannel stratégia
Indítsd el vállalatod omnichannel transzformációját egy egységes szolgáltatási ökoszisztéma irányába!
Az omnichannel kereskedelem fogalma már több, mint egy évtizedes, ennek ellenére a mai napig nem veszített aktualitásából. Ennek oka pedig az, hogy nagyon kevés szereplő tudta feloldani a fizikai és digitális értékesítési csatornái közötti elszigeteltség problémáját. Az OANDER szakértői évi több tízmilliárd forintos forgalommal rendelkező omnichannel kereskedelmi referenciák tapasztalatát hozzák el a Te vállalatodhoz.
Multichannel: az elszigetelt kereskedelmi csatornák állapota
A legtöbb kereskedő több csatornán, különféle érintkezési pontokon keresztül értékesít vagy kommunikál a vásárlói felé. Vannak fizikai üzleteik, webáruházuk, mobilalkalmazásuk, ügyfélszolgálatuk, személyes értékesítőik, katalógusaik, jelen vannak online piactereken és tematikus rendezvényeken. Ezek mind az ügyfelekkel való kapcsolódás eszközei. Azonban ezek a csatornák gyakran elszigetelten működnek, nem alkotnak összehangolt rendszert. Ha a vásárló elkezd valamit az egyik csatornán, nem biztos, hogy azt folytatni tudja a másikon. Ha egy boltban vásárol, az nem jelenik meg az online profiljában, ha pedig hűségpontokat gyűjt egy csatornán, azokat nem tudja beváltani máshol. A kereskedők gyakran úgy működtetik értékesítési csatornáikat, mintha különálló vállalatok lennének. Ezeket a vállalatokat valójában multichannel, vagyis többcsatornás kereskedőknek hívjuk – és ma a kereskedők többsége ilyen.
Omnichannel: a vevői érintkezési pontok összehangolása
Nagyon kevés viszont az olyan kereskedő, aki igazán jól megtanulta összeházasítani a fizikai és az online világ előnyeit. Pedig a vevők pontosan ezt várják el. Ők azt szeretnék, hogy ha az egyik érintkezési ponton ígérünk nekik valamit, akkor ahhoz a másik csatornán is ugyanúgy tartsuk magunkat. A vevők nem az egyes csatornákkal, hanem a kereskedővel vannak kapcsolatban, és mindenhol ugyanazt a színvonalat szeretnék megkapni. Azok a kereskedők, akik ezt a fajta integrációt megvalósítják, és zökkenőmentesen irányítják ügyfeleiket a fizikai és az online érintkezési pontok között, omnichannel, azaz mindencsatornás kereskedőknek nevezhetők. A vérbeli omnichannel kereskedő átfogó ökoszisztémát épít, részletesen ismeri vevőit, egységes profilt alkot róluk, és minden csatornán alkalmazkodik hozzájuk.
Segítünk domináns ellátó-szolgáltatóvá válni!
Az omnichannel vásárlók másfélszer, sőt egyes esetekben akár háromszor akkora nyereséget hoznak, mint azok, akik csak egy csatornán keresztül vásárolnak. Az omnichannel kereskedelem eredményesebb, mint a pusztán fizikai vagy online értékesítés, és még annál is hatékonyabb, mintha mindkettőt külön-külön, elkülönült rendszerekben működtetnénk. Ez az integrált megközelítés jobb ügyfélélményt nyújt, hűségesebb vásárlókat eredményez, és jelentősen jobb gazdasági eredményeket hoz. A vezetőknek ritkán adódik lehetőségük arra, hogy egyszerre javítsanak mindhárom területen.
Az OANDER-nél az a küldetésünk, hogy rámutassunk az omnichannel működésben rejlő lehetőségekre, és segítsünk ezek kiépítésében. Egy olyan szolgáltatási portfólió kialakításában támogatjuk a kereskedőket, amely egy összefüggő és gördülékeny ellátási ökoszisztémát alkot.
Mi mindent tudunk az omnichannel vásárlókról?
Az OANDER, a Deloitte, a Daktela és az Ecommerce Hungary megbízásából készült Omnichannel Scale 2024 kutatás feltárta, hogy a mindencsatornás kiszolgálás már Magyarországon sem kuriózum a lakosság elvárásaiban, hanem alapvető igény. A hazai vevők jelentős része már most is omnichannel módon vásárol, különösen igaz ez a fiatal, a magas vásárlóerejű és a gyakran online vásárló szegmensekre. Több csatornán keresztül készítik elő vásárlási döntéseiket, gyakran egyszerre, párhuzamosan használják ezeket a felületeket, és elvárják, hogy minden platformon ugyanolyan élményt kapjanak. A kutatás azt is kimutatta, hogy ezek a vevők magasabb vásárlói életút értékkel (CLV) rendelkeznek, így az értékesítési csatornák összehangolása nemcsak az ügyfélélményt javítja, hanem növeli a vásárlási hajlandóságot is.
Így segítünk omnichannel kereskedővé válni
Menedzsment tanácsadás
Menedzsment tanácsadással és operatív konzultációval segítünk vállalatodnak továbblépni a silózott multichannel kereskedelmi gyakorlatból és szemléletből. Támogatást nyújtunk azoknak a vállalatoknak is, ahol az omnichannel kereskedelem iránti felsővezetői vagy üzletági szintű elköteleződés még nem érte el a kívánt szintet, hogy átlendüljenek a holtponton.
Omnichannel roadmap
A digitális értékesítési üzletágak omnichannel fejlődése komoly kihívás, és kevés kereskedő rendelkezik konkrét ütemtervvel a szükséges képességek és szolgáltatások kialakítására. Emiatt az ilyen irányú kezdeményezések gyakran elakadnak, vagy jelentős csúszással valósulnak meg. Future Fit workshopjainkon csapatoddal közösen dolgozunk ki egy olyan átfogó és megvalósítható tervet, amely a legnagyobb eredményekre összpontosít.
Kereskedelmi orkesztráció
Egy modern kereskedelmi vállalat ökoszisztémáját számos technológiai eszköz alkotja, a webáruházaktól és ERP rendszerektől a CRM, loyalty menedzsment, PIM és marketing automatizációs megoldásokig. A kiszolgálás minőségét nemcsak ezek az elemek, hanem azok együttműködése is meghatározza. Folyamattervezéssel és integrációkkal segítünk a szolgáltatások közötti harmónia és zökkenőmentes ügyfélutak létrehozásában.
Omnichannel diagnosztika
A sikeres átalakulás első lépése annak felismerése, hogy honnan indulunk. Az omnichannel irányba történő fejlődés egy evolúciós folyamat, amely során a vállalatok új üzleti képességekre tesznek szert. Vezető tanácsadóink a Scalable Commerce Framework módszertanával felmérik vállalatod jelenlegi helyzetét ebben az evolúciós folyamatban, és útmutatást nyújtanak a további fejlődést akadályozó tényezők megszüntetésében.
Tréningek és képzések
Tréningjeinkkel segítünk megismerkedni az omnichannel kereskedelem alapjaival, fogalmaival és legfontosabb sikertényezőivel. Ügyfeleink így jobban megérthetik, miért és hogyan lehetnek eredményesebbek azok a vállalatok, amelyek összehangolják értékesítési csatornáikat.
Szervezeti design támogatás
Segítünk feltérképezni, hogy szervezeted és vállalatod kompetenciái hol tartanak az omnichannel működéshez szükséges fejlődési úton. Megmutatjuk, hogy a kereskedelmi csatornák egységesítése miként csapódik le szervezeten belül és támogatunk egy olyan ideális kompetencia- és szervezeti profil megalkotásában, amely feloldja a kannibalizációtól való félelmeket, valamint megszünteti az üzletágak közötti esetleges destruktív versengést.