Omnichannel stratégia

Indítsd el vállalatod omnichannel transzformációját egy egységes szolgáltatási ökoszisztéma irányába!

Az omnichannel kereskedelem fogalma már több, mint egy évtizedes, ennek ellenére a mai napig nem veszített aktualitásából. Ennek oka pedig az, hogy nagyon kevés szereplő tudta feloldani a fizikai és digitális értékesítési csatornái közötti elszigeteltség problémáját. Az OANDER szakértői évi több tízmilliárd forintos forgalommal rendelkező omnichannel kereskedelmi referenciák tapasztalatát hozzák el a Te vállalatodhoz.

multichannel értékesítés

Multichannel: az elszigetelt kereskedelmi csatornák állapota

A legtöbb kereskedő több csatornán, különféle érintkezési pontokon keresztül értékesít vagy kommunikál a vásárlói felé. Vannak fizikai üzleteik, webáruházuk, mobilalkalmazásuk, ügyfélszolgálatuk, személyes értékesítőik, katalógusaik, jelen vannak online piactereken és tematikus rendezvényeken. Ezek mind az ügyfelekkel való kapcsolódás eszközei. Azonban ezek a csatornák gyakran elszigetelten működnek, nem alkotnak összehangolt rendszert. Ha a vásárló elkezd valamit az egyik csatornán, nem biztos, hogy azt folytatni tudja a másikon. Ha egy boltban vásárol, az nem jelenik meg az online profiljában, ha pedig hűségpontokat gyűjt egy csatornán, azokat nem tudja beváltani máshol. A kereskedők gyakran úgy működtetik értékesítési csatornáikat, mintha különálló vállalatok lennének. Ezeket a vállalatokat valójában multichannel, vagyis többcsatornás kereskedőknek hívjuk – és ma a kereskedők többsége ilyen.

omnichannel kiszolgálás

Omnichannel: a vevői érintkezési pontok összehangolása

Nagyon kevés viszont az olyan kereskedő, aki igazán jól megtanulta összeházasítani a fizikai és az online világ előnyeit. Pedig a vevők pontosan ezt várják el. Ők azt szeretnék, hogy ha az egyik érintkezési ponton ígérünk nekik valamit, akkor ahhoz a másik csatornán is ugyanúgy tartsuk magunkat. A vevők nem az egyes csatornákkal, hanem a kereskedővel vannak kapcsolatban, és mindenhol ugyanazt a színvonalat szeretnék megkapni. Azok a kereskedők, akik ezt a fajta integrációt megvalósítják, és zökkenőmentesen irányítják ügyfeleiket a fizikai és az online érintkezési pontok között, omnichannel, azaz mindencsatornás kereskedőknek nevezhetők. A vérbeli omnichannel kereskedő átfogó ökoszisztémát épít, részletesen ismeri vevőit, egységes profilt alkot róluk, és minden csatornán alkalmazkodik hozzájuk.

mindencsatornás vásárlók

Segítünk domináns ellátó-szolgáltatóvá válni!

Az omnichannel vásárlók másfélszer, sőt egyes esetekben akár háromszor akkora nyereséget hoznak, mint azok, akik csak egy csatornán keresztül vásárolnak. Az omnichannel kereskedelem eredményesebb, mint a pusztán fizikai vagy online értékesítés, és még annál is hatékonyabb, mintha mindkettőt külön-külön, elkülönült rendszerekben működtetnénk. Ez az integrált megközelítés jobb ügyfélélményt nyújt, hűségesebb vásárlókat eredményez, és jelentősen jobb gazdasági eredményeket hoz. A vezetőknek ritkán adódik lehetőségük arra, hogy egyszerre javítsanak mindhárom területen.

 

Az OANDER-nél az a küldetésünk, hogy rámutassunk az omnichannel működésben rejlő lehetőségekre, és segítsünk ezek kiépítésében. Egy olyan szolgáltatási portfólió kialakításában támogatjuk a kereskedőket, amely egy összefüggő és gördülékeny ellátási ökoszisztémát alkot.

Mi mindent tudunk az omnichannel vásárlókról?

 

Az OANDER, a Deloitte, a Daktela és az Ecommerce Hungary megbízásából készült Omnichannel Scale 2024 kutatás feltárta, hogy a mindencsatornás kiszolgálás már Magyarországon sem kuriózum a lakosság elvárásaiban, hanem alapvető igény. A hazai vevők jelentős része már most is omnichannel módon vásárol, különösen igaz ez a fiatal, a magas vásárlóerejű és a gyakran online vásárló szegmensekre. Több csatornán keresztül készítik elő vásárlási döntéseiket, gyakran egyszerre, párhuzamosan használják ezeket a felületeket, és elvárják, hogy minden platformon ugyanolyan élményt kapjanak. A kutatás azt is kimutatta, hogy ezek a vevők magasabb vásárlói életút értékkel (CLV) rendelkeznek, így az értékesítési csatornák összehangolása nemcsak az ügyfélélményt javítja, hanem növeli a vásárlási hajlandóságot is.

Omnichannel Scale 2024 kutatás

A kutatás eredményeiből:

40%

A lakosság 40%-a nem vásárolna olyan cégtől, aki nem teszi lehetővé az általa preferált csatornán történő vásárlást.

49%

A fiatal vásárlók közel felével rendszeresen előfordul, hogy offline üzletben tartózkodva ad le online megrendelést.

36%

A lakosság több mint harmada online rendelés helyszíni átvételekor további vásárlást hajt végre az üzletben.

42%

A lakosság 42%-a rendszeresen vagy alkalmanként egy üzletben való üzletben való vásárlás közben online regisztrál a kereskedők hűségprogramjába.

63%

A lakosság több mint harmadával, a fiatalok kétharmadával rendszeresen előfordul, hogy egy online kinézett terméket később fizikai áruházban vásárol meg.

52%

A hazai kereskedelmi vállalatok több mint fele stratégiai szinten tervezi az omnichannel működés fejlesztését.

Tudj meg többet a lakosság elvárásairól és a hazai vállalatok felkészültségéről! Letöltöm a kutatás összefoglalóját!

Így segítünk omnichannel kereskedővé válni

Menedzsment tanácsadás

Menedzsment tanácsadással és operatív konzultációval segítünk vállalatodnak továbblépni a silózott multichannel kereskedelmi gyakorlatból és szemléletből. Támogatást nyújtunk azoknak a vállalatoknak is, ahol az omnichannel kereskedelem iránti felsővezetői vagy üzletági szintű elköteleződés még nem érte el a kívánt szintet, hogy átlendüljenek a holtponton.

Omnichannel roadmap

A digitális értékesítési üzletágak omnichannel fejlődése komoly kihívás, és kevés kereskedő rendelkezik konkrét ütemtervvel a szükséges képességek és szolgáltatások kialakítására. Emiatt az ilyen irányú kezdeményezések gyakran elakadnak, vagy jelentős csúszással valósulnak meg. Future Fit workshopjainkon csapatoddal közösen dolgozunk ki egy olyan átfogó és megvalósítható tervet, amely a legnagyobb eredményekre összpontosít.

Kereskedelmi orkesztráció

Egy modern kereskedelmi vállalat ökoszisztémáját számos technológiai eszköz alkotja, a webáruházaktól és ERP rendszerektől a CRM, loyalty menedzsment, PIM és marketing automatizációs megoldásokig. A kiszolgálás minőségét nemcsak ezek az elemek, hanem azok együttműködése is meghatározza. Folyamattervezéssel és integrációkkal segítünk a szolgáltatások közötti harmónia és zökkenőmentes ügyfélutak létrehozásában.

Omnichannel diagnosztika

A sikeres átalakulás első lépése annak felismerése, hogy honnan indulunk. Az omnichannel irányba történő fejlődés egy evolúciós folyamat, amely során a vállalatok új üzleti képességekre tesznek szert. Vezető tanácsadóink a Scalable Commerce Framework módszertanával felmérik vállalatod jelenlegi helyzetét ebben az evolúciós folyamatban, és útmutatást nyújtanak a további fejlődést akadályozó tényezők megszüntetésében.

Tréningek és képzések

Tréningjeinkkel segítünk megismerkedni az omnichannel kereskedelem alapjaival, fogalmaival és legfontosabb sikertényezőivel. Ügyfeleink így jobban megérthetik, miért és hogyan lehetnek eredményesebbek azok a vállalatok, amelyek összehangolják értékesítési csatornáikat.

Szervezeti design támogatás

Segítünk feltérképezni, hogy szervezeted és vállalatod kompetenciái hol tartanak az omnichannel működéshez szükséges fejlődési úton. Megmutatjuk, hogy a kereskedelmi csatornák egységesítése miként csapódik le szervezeten belül és támogatunk egy olyan ideális kompetencia- és szervezeti profil megalkotásában, amely feloldja a kannibalizációtól való félelmeket, valamint megszünteti az üzletágak közötti esetleges destruktív versengést.

Omnichannel kereskedelem a gyakorlatban

omnichannel.hu tudásportál

Merülj el még több omnichannel szakmai tartalomban!

Létrehoztuk Magyarország első, kifejezetten omnichannel kereskedelemmel foglalkozó tudásportálját. A szakmai edukációs oldalon számos rendszeresen frissülő hasznos tartalmat találsz, amelyek között szerepelnek cikkek, könyvajánlók, gyakorlati útmutatók, diagnosztikai kérdőívek, képzések és friss  értékesítéssel kapcsolatos adatok.

Irány az omnichannel.hu!
orkesztrációs platform

Orkesztrációs platform omnichannel kereskedelemhez

Az omnichannel transzformáció elképzelhetetlen anélkül, hogy az e-kereskedelmi platformod zökkenőmentesen kapcsolódjon vállalatod ERP-jével és más, általad használt üzleti rendszerekkel. A modern kereskedelem számára tervezett orkesztrációs platformunk, a kotta segítségével zökkenőmentes szolgáltatási láncba szervezheted a fizikai boltjaidat, online üzleteidet, piactereidet és a háttérlogisztikádat, automatizálhatod a készletgazdálkodást, a rendeléskezelést és a szállítási logisztikát.

Ismerd meg a kotta orkesztrációs platformot!