Kijelenthetjük, a nyári uborkaszezon már nem létezik, ugyanis látványosan nem áll meg az élet az e-kereskedők háza táján. Számos cég finomhangolt stratégiáján, nyitott új országok felé a nyári időszakban is. Öt e-kereskedelmi hír következik, melyekről nem érdemes lemaradni a nyári szabadságok alatt sem.
Az IKEA a Tesco segítségével dupláz
2022 szeptemberében kezdte el Angliában tesztelni a két kereskedelmi óriás a közös koprodukciót, melynek keretében az IKEA másnapi átvételi szolgáltatást tud biztosítani a Tesco üzletein keresztül.
A teszt olyannyira jól sikerült, hogy júliusban már országosan a 100. átvételi pontot nyitották meg. Ebből az alkalomból a svéd bútorkereskedő bejelentette, hogy ennek a számnak a megduplázását tervezik, amely egyben azt is jelenti, hogy az Egyesült Királyságban az IKEA vásárlóinak több mint 90%-ának öt mérföldes körzetén belül lesz egy átvételi pont.
Itt szúrnánk közbe azt a nem elhanyagolható tényt, hogy az IKEA brit eladásainak csaknem 40%-a már az online csatornából származik. Az átvételi pontok duplázásával minden bizonnyal ez a szám tovább fog növekedni.
A Temu helyett a TikTok Shoptól kéne félnünk?
Tavasszal már rebesgették, hogy a TikTok tulajdonosa, a ByteDance Ázsia, az Amerikai Egyesült Államok és az Egyesült Királyság után meghódítaná saját shopjával az európai kontinenst is. Azonban úgy látszik visszafogták a tempót, mert állítólag az amerikai és az angliai piacon sem muzsikál olyan fényesen a TikTok Shop, ráadásul a Németországban, Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban elvégzett béta tesztek sem voltak elég meggyőzőek. A Bloomberg értesülései szerint a ByteDance egyelőre Írországot és Spanyolországot választotta ki, hogy jövő októbertől teszteljék az új szolgáltatást. Állítólag Spanyolországban egy 40 fős csapat irányítja majd a TikTok Shop bevezetését, mindeközben folyamatosan új munkatársakat keresnek különböző munkakörökbe, a logisztikától kezdve a stratégiai pozíciókig.
Az About You egyszerűsíti az értékesítési láncot és beveti az AI-t
Nagy volumenű stratégiai változásról számolt be július elején a német divatplatform, az About You. Bejelentette ugyanis, hogy a termékeket közvetlenül a gyárból akarja eljuttatni a fogyasztókhoz. A plusz logisztikai láncszem kiiktatásával azt remélik, hogy csökkenthetik az áraikat és megállíthatják a vásárlók egyre gyorsabb ütemű elvesztését.
Bár a tavalyi évben -több évnyi veszteség után- végre nyereséges lett az About You, továbbra is aggódnak a versenytársak térhódítása miatt. Ami nem is alaptalan, mert a Shein például a becslések szerint tavaly mintegy 45 milliárd dolláros bevételt ért el Európában és az Egyesült Államokban, ami 55%-os növekedést jelentett az előző évhez képest.
De nem csak a logisztikára hat az új stratégia, hanem a gyártásra is. A cég vezérigazgatója, Tarek Müller bejelentette, hogy az AI segítségével próbálják megjósolni a jövőbeni trendeket és ennek megfelelően kisebb mennyiségben, de gyorsabban forgó készlettel próbálják felvenni a versenyt az ázsiai kereskedőóriásokkal. Ami nem lehetetlen elképzelés, hiszen az About You gyártói Európában és Törökországban találhatóak, így gyorsabban eljuthatnak a termékek a végfelhasználókig, főleg, ha azt egyenesen a gyárból indítják a vásárlók felé.
Az Amazon elkezdte Skandinávia meghódítását
Elindult az Amazon.se! Az amerikai e-kereskedelmi vállalat hatalmas lépést tett előre az európai terjeszkedési stratégiájában és Svédországon át elindította az északi országok meghódítását. Nem is akárhogyan, első körben 30 kategóriával és több mint 150 millió termékkel indította el az értékesítést.
Érdekes lesz látni, hogy milyen hatással lesz a svéd kereskedők életére az e-kereskedelmi óriás belépése a piacra. Igaz, eddig is számolniuk kellett az Amazonnal, hiszen korábban a brit és a német oldalakról rendeltek a skandináv ország lakosai. A kérdés, hogy az új ország nyitásával növekedni fog-e ez a forgalom vagy csak a platform lokációja fog változni?
A további országok lefedése is tervben van. A hírek szerint amint elkészül a Stockholm melletti logisztikai elosztóközpont, az Amazon várhatóan helyi telephelyeket indít és megkezdi a kiszállításokat Dániában, Finnországban és Norvégiában is.
+1 Elkészült Magyarország első omnichannel kutatása
Végül egy hazai e-kereskedelmi hír következik. Omnichannel Scale 2024 címen elkészült magyarország első omnichannel tematikájú kutatása az Ecommerce Hungary, a Daktela, a Deloitte és az OANDER együttműködésében. A kutatás első eredményei már elérhetőek az omnichannel.hu-n. A adatokból kiderül, hogy a magasabb vásárlóerővel rendelkező és a fiatalabb korosztály különösen fogékony az omnichannel megoldásokra. Azok a kereskedők, akik őket célozzák, jobban teszik, ha elkezdik megvalósítani az omnichannel értékesítést.
|
Reméljük ti is érdekesnek találtátok a fenti e-kereskedelmi hír gyűjtésünket! Hamarosan még több izgalmas információval jelentkezünk, kövessetek minket és iratkozzatok fel hírlevelünkre!
További cikkeink:
Top 5 hazai omnichannel kereskedő, akire érdemes odafigyelni >>
Omnichannel.hu – Új edukációs site kereskedőknek! >>
IKEA: egy csapat az összhangért >>
Forrás: EcommerceNews, Independent