Szakterületeink

Arculattervezés

Az arculat a felhasználói élmény lelke. Érzelmek, márkaértékek és stratégiai célok grafikai megjelenési formákba öntve. Műhelyünkben digitális márkák mondanivalóját fordítjuk le a vizualitás nyelvére.

Az arculattervezés nem pusztán grafikai munka, hanem gondolkozás és a jövő tervezése. Így aztán egy példátlanul izgalmas folyamat. A közös munka során ügyfeleink felfedezik saját hiteles hangjukat, történetüket és márkaértékeiket, ezeket pedig egy egységes vizuális megjelenéssé gyúrjuk össze. A helyes arculat nemcsak szép és célcsoporthoz illő, de egyben innovatív katalizátor a projekt összes többi terméke számára. Egy keretrendszer, amelyre a projekt további készülő grafikai tervei (webdesign, ergonómia, UI komponensek, offline anyagok, reklámhordozók, stb.) felépülnek. Arra törekszünk, hogy minden márkavilág, amit alkotunk és valamennyi brand, amelyhez hozzányúlunk lenyűgöző, az összes arculathordozón konzisztens, érthető, őszinte és igazán egyedi legyen. Munkánk során egy digitális üzletfejlesztési tanácsadó cég stratégiai gondolkodását kombináljuk egy design stúdió kreatív energiáival.

logos_osszeallitas_2

Ügyfeleink a komplex és ambiciózus kihívásokat keresik a márkaépítés terén, akárcsak mi magunk. Az arculattervezés területei igen tág spektrumon mozognak. Csapatunk elsődleges fókusza a digitális termékek márkavilágának kialakítása úgy, hogy azok minden platformon és eszközön megállják a helyüket, így noha elsődleges szakterületünk webes alkalmazások márkavilágának megalkotása, otthonosan mozgunk offline arculathordozók tervezésében is. Tehetséges grafikai csapatunk nevéhez nem egy neves brand megjelenésének megalkotása vagy újragondolása fűződik – kis startup-októl régiós nagyvállalatokig.

Hogyan zajlik az arculattervezés?

Az arculattervezés mindig egy brief-elési folyamattal kezdődik, amely során közösen definiáljuk, hogy mit üzen a márka, milyen vizuális jellemzőket szeretnénk elérni, és azonosítjuk az elsődleges célcsoportokat. Ennek nélkülözhetetlen kelléke a közös műhelymunka és beszélgetés. Meghatározzuk, hogy hol tart most a márka, milyen piaci pozíciót mondhat magáénak és hová szeretne eljutni néhány éves távlatban. A tényleges grafikai tervezést továbbá sokszor megelőzi egy moodboard és arculati best practice gyűjtemény összeállítása is, amelyben a márkavilág hangulatát és esetleg követendő példáit igyekszünk lefesteni különböző képösszeállítások formájában. Csak ezt követően látunk neki az első logó koncepciók, illetve azok különbző key visual-ok kontextusába helyezésének. A megfelelő irány kiválasztása és véglegesítése után készül el a teljes arculatterv valamennyi grafikai leszállítandójával együtt. Az arculatból igény szerint részletes arculati kézikönyvet készítünk, amely segít hosszú távon fenntartani a márkavilág következetes használatát és jövőbeli alkalmazását.

arculattervezes_wide_01

Egy nagyarculat jellemzően a következő fő elemekből áll:

  • Logó variációk kidolgozása különböző használati esetekre
  • Tipográfia, fontkészlet
  • Szerkesztési elvek és tiltások
  • Színpaletta tervezése és színkódolások definiálása
  • Outdoor, offline kreatív minták
  • Image treatment szabályok felállítása
  • Formák, ábrák, kontroll funkciók előzetes grafikai tervezése (minta kezelőszervek)
  • User interface ergonómiai szabványok
  • Használt ikoncsalád előkészítése
  • Szakmai szövegezés az arculati szabályokról
  • Coprorate arculathordozók (névjegy, mappák, dokumentum és prezentáció sablonok, stb.)
  • Összes grafikai kellékanyag előkészítése egy csomagban különböző formtumokban, méretekben és színvariációkban
  • Mindez egy arculati kézikönyvben összeszerkesztve
arculattervezes_wide_02

Mikor szükséges egy arculat újratervezése?

Az arculattervezés egy zöldmezős start-up projekt esetén nem kérdés, de igen sokszor célszerű és szükséges már meglévő és bevezetett arculattal rendelkező márkák számára is. Utóbbi esetben ez néha csak egy kis finomhangolást és leporolást, máskor „tabula rasa” újragondolást jelent. Digitális felhasználói élmény tervezési megbízásaink elején a stratégiai tervezés mellett górcső alá vesszük ügyfeleink jelenlegi vizuális megjelenését, és ha szükséges, javaslatot teszünk a márkavilág megújítására. Ahhoz, hogy egy projekt legelején eldöntsük, hogy szükséges-e egy meglévő arculat újragondolása vagy finomhangolása, a következő fő kérdéseket tesszük fel magunknak és ügyfeleinknek:

  • Az arculat közvetít-e egy egyértelmű és fókuszált stratégiát?
  • Az arculat kellően kiemeli-e és megkülönbözteti-e a márkát annak konkurenseitől?
  • Az arculat egyaránt jól alkalmazható-e weben, print megjelenéseken és reklámhordozókon?
  • Megfelelően szolgálja-e az üzleti célokat és releváns a fogyasztók számára?
  • Az arculat kellően időtálló-e, jelen formájában releváns és érthető marad-e 5-10 év távlatában is?
  • Megjelenésében, formavilágában, szabályrendszerében konzisztens-e és nyújt-e fogyasztói élményt?

kezikonyv_mintak

Arculati kézikönyveink néhány tipikus mintatartalma

Minél több „nem” válaszunk van a fenti kérdésekre, annál fontosabb, hogy a projekt legelején, lehetőleg még az ergonómiai és funkcionális tervezést megelőzően egy alapos arculattervezési fázissal kezdjük a közös munkát. Az arculat kitágíthatja vagy éppen beszűkítheti a készülő digitális termékünk hangulatát, a felhasználókban kialakuló első benyomást, vagyis nagyban meghatározza a felhasználói élményt.

 

Így készült a GROW Csoport új arculata és vállalati portálja

Elolvasom